Begin dit jaar ben ik positief getest maar deze is niet zichtbaar in de CoronaCheck app. Mijn vaccinatie van ruim 2 weken geleden is wel zichtbaar. Is er iemand die zijn positieve test wel kan zien in de CoronaCheck app?
Dat onderdeel zit er nog helemaal niet in. Je kunt je vaccinatiebewijs of een testbewiks omzetten in de qr code. In de app staat nog niks over de antistoffen"bewijs".
Ik zie nu dat het een technisch probleem is voor een bepaalde groep en voor een bepaalde groep pas vanaf 1 juli kan… thanks!
Is een bug, zijn ze mee bezig. Kijk maar eens op twitter bij de tweets en antwoorden van VWS. Ze denken ergens deze week. Heb zelf afgelopen oktober corona gehad en 1 prik gehad en zou dus volgens VWS volledig gevaccineerd moeten zijn maar volgens de app ben ik dat nog niet. Zit er nu erg over te denken om toch een 2e prik te halen.
Zijn ze nog mee bezig. Mijn vriend zijn vaccinatie stond er diezelfde dag al in. Maar die positieve test dus niet. Dat komt nog.
Ik zit hier ook op te wachten, omdat ik benieuwd ben of dit ook gaat werken bij onze dochter van 12. Ze is in april positief getest via de ggd, dus ze zou een 'groen vinkje' moeten krijgen in de app. Ik ben zelf ook positief getest. Maar via mijn werk (ziekenhuis) dus ik verwacht daardoor geen groen vinkje. De positieve uitslag is wel doorgegeven aan de ggd. Het lijkt me ook wel handig als er meerdere personen tegelijk in de app kunnen staan. Anders moet onze dochter de app op haar telefoon zetten.
Ik denk dat je dochter hem echt zelf op haar telefoon zal moeten hebben. Ik denk niet dat je de app kunt delen. Je DigiD app kun je ook niet voor meerdere personen gebruiken toch? Deze app werkt ook met inloggen via DigiD. Dus is echt persoonsgebonden. Ik kan trouwens ook mijn positieve uitslag niet zijn in de app. Mijn test was in januari bij de GGD. Is nog binnen de 180 dagen, dus zou volgens mij ook voor een groen vinkje moeten zorgen.
Je kunt de qr code ook downloaden en uitprinten via de site. Heb ik voor mijn vader gedaan (niet handig met apps). Uberhaupt vraag ik me af hoe effectief het scansysteem zal werken aan sommige landsgrenzen. Met name in landen waar ze nog erg traditioneel vasthouden aan papieren formulieren en 'echte' stempels. In verschillende Europese landen moeten mensen met corona net zo lang blijven testen totdat ze 'bewezen genezen' zijn, waarna ze een schriftelijke bevestiging krijgen met de stempel van een arts. Dan pas worden ze geregistreerd als 'genezen van corona'. Ik vraag me af hoe een scanapp die reageert op ooit gedane positieve test dan gezien wordt.
Fijn! Ik heb vanochtend ook gekeken maar ik zie geen groene vink. Ik kon ook nog geen nl certificaat krijgen. Ik was in dec.positief en heb 1 prik gehad (prik staat er wel in).
Fijn als je nu al snel op vakantie wil gaan Ik heb in januari corona gehad, inmiddels 1 prik gehad en ga ook nog voor de tweede. Maar ik zie nergens in de app hoe ik mijn positieve test kan ophalen..
Dat lukt bij mij wel, maar vervolgens wordt er geen QR-code van gemaakt. Dan krijg je dus een foutmelding. In app ga je even naar meest gestelde vragen, daar staat uitgelegd hoe je de test kan ophalen
Ja gevonden! Dank je. In NL is mijn herstel bewijs geldig tot 1-8-21 en internationaal tot 21-7-21. Ach ik ga toch niet naar het buitenland. Ik heb wel 2x opnieuw moeten inloggen bij DigiD voor ik er een QR code van kon maken. Maar ik heb er een. Heb hem alleen nergens voor nodig Maar nu weet ik in ieder geval hoe het moet
Maar die QR code van mijn herstel bewijs staat niet in de app. Die staat op mijn telefoon zelf. Ik heb wel in de app een QR code van mijn vaccinatie. Maar die is alleen internationaal. Niet geldig binnen NL. Terwijl ik corona heb gehad en 1 prik. Wat volgens de GGD enzo genoeg is. Heel raar allemaal
Dat heb ik ook. Ik wil wel nog de 2e prik maar in principe zou het nu ook al.goed moeten zijn. Hoe kom je aan zo een herstelbewjjs?
In de app bij de meest gestelde vragen staat de vraag hoe je een herstelbewijs kunt ophalen. Daar op geklikt. Dan staat dan dat je het via de website kunt doen. Daar kun je op klikken. En dan kun je daar inloggen via DigiD en je positieve uitslag ophalen bij de GGD. En daar maak je dan een QR code van. Het is dan niet in de app zichtbaar maar wel kun je hem op je telefoon tonen of uitprinten.
Kijk: https://www.bnr.nl/nieuws/binnenland/10446441/reizigers-met-kinderen-hebben-per-kind-aparte-coronacheck-app-nodig