Onze dochter is met 30 weken geboren, en gecorrigeerd inmiddels 5 weken oud. Nog een kleintje dus, van een centimeter of 50. Aangezien ze de laatste weken nogal huilerig kan zijn en we soms echt niet meer weten wat we met haar moeten aanvangen, zitten we toch eens te kijken naar een draagdoek of draagzak. Maar welke is volgens jullie nou echt geschikt voor een prematuur geboren kind? Suus
Hahaha Suus; Met name die waarin Mevrouw de koningin blieft te zitten.... Het beste is de banaanhouding/ kromme/ komma houding (verschillende fysio's artsen en neo vpk). Hier inmiddels minimonkey en bykay... De eerste vindt ze vreselijk (Zakt ze ook erg ver in weg) en heb haar net weer in de bykay (kikkerhouding) gedaan en ze ligt nu bij me... Maar eigenlijk moet ze in de komma houding hierin... Het is vreselijk uitproberen en wennen voor allebei, maar dan schijnt het echt heel makkelijk te zijn ... Zover zijn we hier dus ook nog niet... Succes en grtz!
Ah oké, maar ik lees juist overal dat die kommahouding gevaarlijk is voor die kleintjes, omdat ze dan moeilijker kunnen ademen? Hé, en ben je niet 10 jaar bezig met knopenleggen met die ByKay? Suus
Tegen het overstrekken mn zou de komma houding goed zijn begrijp ik (fysio komt morgen, ik kan het even vragen?), omdat je ze rond "dwingt". Heb die doek nu binnen een minuut om denk ik... ff oefenen en je snapt m zo... Wat ik een nadeel vind is dat ze er erg warm in wordt dus moet ik haar eerst uitkleden, met alleen rompertje, voordat ze erin kan (binnen iig).
Overleg goed met de fysio. Vanwege overstrekken moest ons zoontje ook in de komma houding, maar hij vond dat vreselijk! De draagdoek was hier dus geen succes. Vanaf 3 mnd mocht hij rechtop in de draagzak en dat hebben we tot 1 jaar gedaan.
Zo'n Minimonkey-achtig ding heb ik hier al, maar dat vindt onze dochter dus ook een ramp. (En dat snap ik wel, ze krijgt nauwelijks lucht in dat onding.) Maar hoezo pas na drie maanden rechtop dan? Of is dat geen algemene regel? Suus
Hier zit ons meisje al vanaf de dag dat ze thuis kwam in kikkerhouding in de draagdoek (bykay). De eerste weken met dr voetjes in de doek en nu alweer een tijdje met dr voeten uit de doek. Ik heb nog nooit gehoord dat ze in de kommahouding moest. Ze zat (en zit eigenlijk) nog steeds zoals ze al die weken dagelijks uren bij me lag te slapen, alleen dan met een doek eromheen ipv dekentje en mijn handen.