Met zwemles erop aangesproken dat zoon zich in de meisjes kleedkamer omkleed.

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door me1989, 16 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik heb 2 kinderen op zwemles en ik als moeder ga met ze heen. Ik ben een vrouw en kleed ze samen om in de dames kleedkamer. Mijn dochter, maar ook mijn zoon.

Nou kwam er dus een moeder naar me toe en die zei 'voor de volgende keer, de mannen kleedkamer is hiernaast'.

Nou heb ik uitgelegd dat ik me als vrouw liever met mijn kinderen in de vrouwenkleedkamer begeef en dat die kinderen er helemaal niks van maken. Nou.. volgens haar vond haar oudste dochter het wel vervelend en verder zei ze niks meer tegen me.

Pfff wtf, het gaat om kinderen die voor hun A diploma gaan en mijn zoon heeft nou eenmaal hulp nodig in verband met een beperking.

Het gaat nergens over, maar ik zit er toch mee. Ik ben echt niet van plan om de volgende keer de andere kleedkamer in te gaan? Terrecht toch?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat ging hier net zo, het ging om de ouders welke kleedkamer je koos, niet om de kinderen. Dus vaders (of andere mannelijke verzorgers) met hun kind bij de mannen en bij de vrouwen net zo.
    Als haar dochter hier problemen mee heeft, kan ze misschien in een kleedhokje zich omkleden. De meeste kinderen interesseert het op die leeftijd weinig.

mamameer, Jonahah, Roanna en 13 anderen vinden dit leuk.
  3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Bij ons kleden met zwemles alle kinderen zich om in de kleedkamer die ze maar willen.
    Alleen bij de laatste les zwemt daarna de zwemclub, dan werd er rekening gehouden met de ouders, niet met de kinderen. Dus vaders in de mannenkleedkamer, en moeders bij de meiden.
    Ondertussen hebben ze het opgelost door 1 vd kleedkamers beschikbaar te houden voor zwemles en de andere voor de zwemclub (alleen bij de laatste les vd dag dus)

4. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Zelf denk ik dat moederlief het probleem is en er als enige wat van vindt. Die kinderen kijken niet eens op die manier naar elkaar.

Maar het voelt gewoon rot zo'n (in mijn ogen) onnodige opmerking, terwijl ze weet dat mijn zoon niet goed ter been is. En verder geen 1 andere moeder die er wat van zegt of zich in het gesprek mengt. We moeten nog wel even met elkaar de zwemles in..

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Het gaat ook nergens over. Anders de volgende de keer als ze weer begint zeggen dat je de vorige keer al hebt uitgelegd waarom je hier zit. En er verder niet op ingaan. Of je zoekt een plekje aan de voorkant of achterkant van de kleedkamer, als de moeder er problemen mee heeft, kan ze aan de andere kant gaan staan met haar kind, mocht je nog iets willen doen om je aan te passen voor de lieve vrede.
    Denk dat je voor jezelf moet bekijken in hoeverre je er iets mee wilt doen.

6. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Hier werd vanuit de zwemschool de regel meteen bij inschrijven duidelijk gecommuniceerd, het geslacht van de ouder bepaald de kleedkamer.
    Ik zou dus even navragen wat de regel is, mocht ze er dan nogmaals over beginnen kan je haar dat melden en haar anders verwijzen naar het personeel.

Nova1986, nizzie86, Dubbelgeluk en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #7 Athina, 16 jul 2023
    Laatst bewerkt: 16 jul 2023
    Je volgt de regels van het zwembad en als ze het daar niet mee eens, moet ze maar naar het zwembad gaan om te klagen/vragen hoe het zit, maar bij jou moet ze niet zijn. En als ze bang is dat haar kind 'gezien' wordt of 'wat ziet' - dan schermt ze haar dochter zelf maar af voor de rest door ervoor te gaan staan met aan/uitkleden - of gaat in een hokje (wat waarschijnlijk niet de bedoeling is) . Maar ik snap dat het lastig is als je zo benaderd wordt.

--> een ander alternatief - als je dat zelf ook prettig vind- is om te vragen of je gebruik kunt maken van een kleedkamer voor mensen met een fysieke beperking (er vanuitgaand dát die er is) . Maar dat is meer voor jullie zelf - dan voor het feit dat je met je zoon in de dames kleedkamer zit - waar je gewoon thuis hoort.

olleke vindt dit leuk.
  8. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Al zou die er zijn, ik zou dat niet willen. Heel eerlijk vind ik het gewoon sneu hoe ze reageerde en vind ik dat ze even normaal moet doen. Het gaat hier om jonge kinderen. Dan gaat ze zelf maar ergens anders heen.

Jessi79 vindt dit leuk.
  9. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Bijzonder, hier wordt geen onderscheid gemaakt in geslacht. Alleen afhankelijk van hoe laat je zwemt. Dus iedereen die op tijd a zwemt kleed zich om in kleedkamer 1 of 2 en iedereen die op tijd b zwemt in 3 of 4. (Het gaat dan om kinderen van 4-6 jaar) . Kan me voorstellen dat het bij oudere kinderen misschien anders is.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Zeker niet naar een andere kleedkamer gaan
    Tuurlijk laat je je zoon niet alleen met omkleden

Hier kan je overigens ook kiezen voor een klein hokje als dat er bij jullie ook is zou ik haar daar naar toe wijzen
    En anders wacht dr dochter maar tot jullie klaar zijn

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de leeftijd van de dochter. Sommige kinderen beginnen laat met zwemles. Maar dan zou ik zeggen ‘ga met je kind in een hokje’ (niet tegen die moeder, maar dat zou ik zelf denken als ik die moeder was).

Maar ik vind het heel logisch dat jij als vrouw in de dameskleedkamer je kinderen omkleedt.

12. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Dan ligt het gelukkig niet aan mijn manier van denken. Natuurlijk komt er op een bepaalde leeftijd preutsheid om de hoek kijken, maar dit wordt gewoon aangepraat.

13. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Hier was het ook het geslacht van begeleidende volwassene die de kleedkamer bepaalde, maar individuele hokjes waren er ook. Deze moeder plus dochter zouden dan dus beter in een individueel hokje kunnen gaan omkleden.

14. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Volgens mij zijn er hier geen eens individuele hokjes:oops::roflmao:

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat laatste niet altijd hoor. Mijn dochter had rond dr 4e al dat ze niet wilde dat iemand dr bloot zag. En dat komt echt niet van mij. Ik loop thuis bloot rond, kleed me met zwemmen in een groot dameshok om, ga naar de sauna. Dus waar ze het van heeft... (en in coronatijd mocht je niet in hokjes, moesten ze op 1,5 meter langs de kant afdrogen en aankleden. Wat een gedoe, met zo'n handdoek om dr heen enzo :roflmao:)
    Maar ben het verder met je eens dat je daar gewoon moet kunnen zitten hoor. Deed ik ook gewoon met dochter. En anders een los hokje.

16. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Nou zou der lekker naar een klein hokje verwijzen!

Hier ging ik ook naar de dames kleedkamer met zoon met zwemles.

Moet zeggen sommige volwassenen (vrouwen/oma's) kleedde zichzelf ook om in deze ruimte die hadden schijnbaar gezwommen met hun kleinkids. Dat zou ik dan weer 1 stap te ver vinden maar goed als zij het geen probleem vinden.

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier de laatste tijd ook ‘gezeur’ maar dan vanuit het zwemvad zelf..

heel eerlijk ik heb er echt schijt aan, alles zit/zat altijd gewoon door elkaar

heb 2 kinderen van ander geslacht die om dezelfde tijd zwemmen, kan me nou eenmaal niet door 2en splitsen

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Onze zwemschool heeft 4 kleedkamers, en die zijn duidelijk gespecificeerd op ouder én kind. Dus moeder/zoon, moeder/dochter, vader/zoon en vader/dochter.
    Maar op het moment dat je twee kinderen op zwemles hebt, kan je je moeilijk in tweeën splitsen, dus ik zou het echt idioot vinden als iemand er dan wat van ging zeggen.
    En dan zou ik eerder inderdaad maar het geslacht van de ouder kijken, dan naar het kind.
    Ik zou me niks aantrekken van zo’n kortzichtige moeder. Die heeft blijkbaar last van het ‘alleen op de wereld syndroom’ waarbij alles draait om haar of haar ‘prinsesje’ :rolleyes:

tuc vindt dit leuk.
  19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hier was de kleedkamer inderdaad ook altijd afhankelijk van het geslacht van de ouder.
    Als die moeder daar een probleem mee heeft, dan is dat haar probleem en hoeft ze daar niet jouw probleem van te maken.

En als ze blijft zeuren kan je altijd nog zeggen dat je zoon zich op de lesdagen identificeert als een meisje. ;):roflmao:

nizzie86, Vero0504, Luna86 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier is het al even geleden maar hier was altijd het geslacht van de ouder bepalend.
    Ging ik met mijn kinderen dan deden we het dameslokaal en mijn man ging naar het herenlokaal.
    Duidelijker kan niet en als een kind het niet fijn vindt kan je altijd een eigen hokje nemen.

Deel Deze Pagina