Ik heb er totaal geen moeite mee. Mijn oudste ging ook mee naar de dameskleedkamer tot hij zich zelfstandig redde met afdrogen. Volgend jaar start de jongste met zwemles en die zal (net als nu) ook gewoon met mij mee gaan. Heb trouwens ook wel tussen de blote mannen gestaan in de herenkleedkamer toen mijn oudste zwemles had. Als zij zich uitkleden met mij er bij en er dus geen moeite mee hebben, heb ik dat ook niet. Ben er nog nooit op aangesproken in ieder geval. (had trouwens ook te maken met dat er in 1 kleedkamer destijds verwarming aan was in het voorseizoen en we daar naar toe gedirigeerd werden)
Om die reden dus dat het geslacht van de ouder bepalend is.. Wij hadden ook een tijdstip dat na de zwemles van de kinderen het zwangerschaps zwemmen begon. Dus dan werden vaders met dochters ook niet gewaardeerd in het dames hok . Er waren overigens ín het dameshok 4 kleine hokjes. Maar de meeste vonden de ruimte van het grote hokprettiger dan zo'n klein hokje .
Bij het ene zwembad was het afhankelijk van het geslacht van de ouder. Dus ik moest bij de meisjes met onze zoon. Zijn eigen zwemles was 1 kleed gedeelte voor alle kinderen. Van diploma a tot en met c. Had je er moeite mee kon je een hele steile trap af en omkleden bij de wc.
Bij ons was ook het geslacht van de ouder bepalend. Er hing op een gegeven moment zelfs een briefje op de deur met die mededeling. Ik denk vanwege onduidelijkheid bij de ouders hierover. Is het een idee om het beleid van jullie zwembad even na te vragen bij de balie? Mocht de uitkomst hiervan zijn zoals jij denkt dan zou ik dit doorgeven aan die andere ouder. Als zij daarvan wat vindt moet ze haar beklag vervolgens maar bij t zwembad doen .
Oh, wat een gedoe! Wij zwemmen in een verzorgingstehuis zonder officiële kleedkamers. Jongens en meisjes en vaders en moeders door elkaar. Er zijn een paar kleedhokjes, wat vooral handig is omdat daar wat meer ruimte is qua kapstok en bankjes.
Ik mis de leeftijden, hoe oud is jouw zoon, hoe oud haar dochter. Overigens kleed ik kleuterzoon ook in de vrouwenkleedkamer op. Er zijn dan alleen zwemlessen.
hier was ook het geslacht van de ouder bepalend. Enige probleem waar soms tegenaan gelopen werd is dat b.v mama kind naar zwemles bracht en papa het weer ophaalde en er dan dus achter kwam dat de kleding in de "verkeerde" kleedkamer hing. Ik zou het probleem , mocht ze je er weer op aanspreken, bij haar terug leggen. Als zij (of haar kind) er problemen mee heeft dan gaat ze zelf maar op zoek naar een andere plek om om te kleden.
Ik ben geloof ik in de minderheid, maar ik kan me best voorstellen dat er kinderen zijn die liever alleen in hun blootje tussen andere jongens of juist meisjes staan, dus aparte kleedkamers vind ik op zich niet raar. Maar soms zijn er nu eenmaal uitzonderingen, zoals het geval van TS, waarbij 1 ouders met 2 kinderen van verschillende geslachten komt. Wij hebben hier 4 kleedkamers: moeders/dochters, moeders/zonen, vaders/dochters, vaders/zonen. Maar in het geval van TS zit je dan natuurlijk nog steeds met hetzelfde probleem en kun je jezelf niet in tweeën splitsen, dus ik vind het niet meer dan logisch dat je dan allebei de kinderen meeneemt de dameskleedkamer in. Dat is nu eenmaal niet anders. Beetje onredelijk van die andere moeder, die moet toch snappen dat je weinig andere opties hebt.
Wat een gedoe! Onze jongste zwom in coronatijd. We hebben alle omkleed varianten gehad. Bij de oudste nog massaal in een kleedhok, jongens en meisjes door elkaar. Nooit een probleem. Bij de jongste ook zo gestart, toen kwam corona. Moest je in zwemkleding komen met een badjes of handdoek erover en zo konden we ze ook weer ophalen. Handdoek op de autostoel en gauw naar huis. Gelukkig zomerperiode. Later mochten ze omkleden in de naastgelegen sporthal. Maar ook daar gewoon met z'n allen tegelijk. Gauw natte spul uit, afdrogen en kleren aan. Iedereen is te druk met zichzelf om op een ander te letten. En wie daar moeite mee heeft, ik zou zeggen badjas aan en thuis omkleden. Bij commentaar zou ik even de regels navragen en vervolgens mededelen naar diegene dat je je aan de regels houdt en dat ze zich dan maar bij het zwembadpersoneel moeten beklagen.
Ik vind het een afhangen van de leeftijd van een kind. Vanaf een jaar of 7 vind ik een jongen ook niet meer thuishoren in de meisjes kleedkamer. Ik snap dat het vervelend is voor een ouder, maar je kunt natuurlijk ook die kleine kamertjes gebruiken. Onder de 7 vind ik het een ander verhaal.
Nou precies. Misschien is het een ‘anti-woke-moeder’ die zich bedreigd voelt in haar vrouwelijkheid. Serieus, waar mensen al geen probleem van maken zeg.
Jep die kleine hokjes vind ik vreselijk vooral als ik nog mn jongste als babypeuter mee had grrrrr haha
En als haar vader met jullie dochter naar zwemles gaat, waar verwacht ze dan dat ze zich gaat omkleden? Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Mag hij wel mee in de dameskleedkamer? Ik vind het echt onzin en als ze er moeite mee heeft kan haar dochter zich een beetje discreet in een hoekje verkleden. Maar ik zou dus ook even de regels navragen, waarschijnlijk is het naar geslacht ouder en dan even melden ‘ik kom graag even terug op de vorige keer, dit zijn de regels van het zwembad tav omkleden, mocht je ergens moeite mee hebben kan je dit melden bij het zwembad’.
Wat een onzin van die andere ouders. Hoe oud zijn die kids nou eenmaal, 4-5-6-7 jaar? Bij ons bij zwemles waren er niet echt regels. Iedereen (klein groepje) zat altijd in 1 kleedkamer. Totdat de zwemclub erna training kreeg, dat waren pubermeisjes/jongens die zich ook daar moesten omkleden. Toen werd ook het geslacht van de ouder aangehouden bij welke kleedkamer je moest hebben. Snap ik, een pubermeisje kleedt zich niet lekker om met een vader van een zwemleskind erbij. Wel met een moeder. En of die moeder nog een jongenskindje of een mesjeskindje heeft, dat maakt dan niet uit
Ja, daarom was dat hier ook - er was overlap met andere zwem activiteiten, dus er kwamen niet alleen zwemleskindjes omkleden. Dan is het toch een beetje gek om als volwassen man met je dochter op zwemles tussen de pubermeisjes en oudere dames te staan.
Hier was het geslacht van het kind bepalend. Maar het was een klein zwembad die dan alleen voor zwemles in gebruik was. Het andere geslacht werd dan ook naar de “juiste” kleedkamer verwezen. Maar de meeste kinderen hier kleden zichzelf aan en uit en drogen zichzelf af. Dus 1 van beide zou dan het toch ook zelf moeten kunnen doen? Dan kunnen ze allebei in de eigen kleedkamer.
Ik ben heel verbaasd door de reacties! Ik had er geen idee van dat het geslacht van de begeleider vaak bepalend is. Ik snap het ook niet zo goed, de begeleiders zijn toch niet bloot? Hier is dat niet zo. De jongens gaan bij de jongens en de meisjes bij de meisjes. Er was één moeder die haar zoon bij de meisjes omkleedde en ik vond dat erg ongemakkelijk. Ik vind het ook niet heel raar dat je erop aangesproken werd (tenzij hij 4 jaar of jonger is). Maar de argumentatie dat het vanwege een beperking zo het handigst is, lijkt me valide.
Ligt eraan of het alleen zwemles is of ook recreatie/sportclub. Als dochter van 4 in de vrouwenkleedkamer gaat waar ook de 16jarige meid vsn de sportclub zich omkleed zie je daar liever mama dan papa bij