Hi meiden, Vorige week al een topic geopend, maar dit loopt niet bepaald storm meer, dus ik hoop meer meiden te bereiken als ik een nieuw topic open. Ik ben zwanger van mijn tweede en ben er helemaal gelukkig mee. Maar afgelopen woensdag had ik aan het eind van de middag klein beetje oud bloed. Daarna meteen gestopt en niks meer aan de hand. Volgende dagen telkens rond dezelfde tijd klein beetje bloed in mijn inlegkruisje. Ook daarna stopte het weer meteen. Geen bloed in het toilet oid. Vrijdagavond had ik bij het afvegen ipv bruinig bloed opeens roze/rood bloed en toen dacht ik: nu zal het wel gaan doorzetten Maar nee hoor, niks.. Geen kramp, geen stolsels, alleen iets meer bloed dan de voorgaande dagen. Bloed is alleen maar met afvegen, het druppelt er verder niet uit, mijn inlegkruisje blijft schoon de hele dag. Dus als ik niet zo vaak zo panisch zou staan vegen, zou ik het meeste bloed niet eens zien. Sinds vanmorgen is het nagenoeg gestopt. Een enkele keer nog een licht roze stipje op mn papiertje. Ik voel me nog hartstikke zwanger, maar ik weet dat je lichaam je flink voor de gek kan houden. Wat ik met dit topic wil bereiken, weet ik niet. Ik ben inmiddels expert geworden op het gebied van bloedverlies in het eerste trimester, aangezien ik het hele weekend op internet doorgebracht heb. VK heb ik vrijdag gebeld en ik denk niet dat het zin heeft om nu weer te bellen, ze zien me aankomen.. Ik heb met 7 weken een echo. Maar goed, dat is nog 14 dagen onzekerheid. Eerder heeft geen zin zeker? Bedankt voor het lezen, ik heb het weer even van me af kunnen typen Liefs!
hier ook bloed verlies gehad zelf dat het er op een bepaald moment uit gutste en zover we vorige week konden zien zit er een gezond kleintje in mijn buik...
Ik begrijp heel goed dat je onzeker bent, ik had aan het begin geen bloedverlies, maar was wel ontzettend onzeker. Je zou natuurlijk gerust de verloskundige kunnen bellen hoor, daar zijn ze voor. Maar ik ben bang dat ze helaas ook niet veel voor je kunnen betekenen, het is hoe dan ook een kwestie van afwachten tot de eerste echo, nu is er nog amper wat te zien op de echo. Het is in ieder geval een goed teken dat je je nog helemaal zwanger voelt en ik heb ook veel gelezen dat het vrij normaal is dat je rond de 5 weken nog ietsje oud bloed verliest. Probeer vooral, hoe lastig ook ik weet het, lekker te ontspannen en afleiding te zoeken. Ik hoop natuurlijk voor je dat alles goed gaat! Sterkte
Ik had precies het zelfde. Meerdere keren, ik snap je angst is om gek van te worden. Het kan nu nog alle kanten op. Bij mij is het goed gekomen. En het afwachten is heeeel erg moeilijk. Dus sterkte daar mee, en fingets crossed
Hallo, Ik had het zelfde. Kreeg een paar dagen nadat ik wist zwanger te zijn ineens roze bij het afvegen. Alleen bij het afvegen, het heeft nooit gedruppeld of zo. Soms ook wat rood bloed met slijm. De meeste keren dat ik het zag kwam omdat ik er ook echt naar zocht, anders waarschijnlijk niet eens gezien. Dit ging zo dagelijks door en meestal overdag. Met 5 weken kreeg ik een echo en daar was een vruchtzakje te zien met een stipje erin. Wat ze ook zag was bloed in mijn baarmoeder wat hing aan het vruchtzakje. Volgens de gyn kwam het bloed daarvan. Ze zei dat het afwachten is en dat je lichaam het bloed kan wegwerken maar het er ook kan uitvloeien en het vruchtje meeneemt. Na die dag heb ik nog ongeveer 3 dagen wat roze gehad weer gewoon bij het vegen alleen en toen hield het ineens op. 1,5 week later had ik weer een echo voor controle en daar was helemaal niets meer te zien behalve het vruchtje nu met een zachtjes kloppend hartje. Ze wisten niet zeker wat het is geweest maar ben er iig nu wel van af. Heb nu over anderhalf week weer een controle, ben benieuwd of het nog goed gaat met mn frummeltje..
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik vanaf week 5 wekelijks wat bloed gehad bij het afvegen. In het begin was ik echt doodsbang dat er iets mis was, maar ik werd iedere keer weer door mijn vk gerustgesteld. Maar op deze termijn kan het gewoon nog twee kanten opgaan. Het is nog zo ongelooflijk pril. Gedurende de zwangerschap werd ik een stuk nuchterder wb het bloedverlies, het hoorde er voor mij gewoon bij.
Ook ik heb vanaf begin af aan steeds beetjes bloed verloren. En zelfs een keer een groot stolsel met meer bloed en hier gaat alles gewoon goed Tot 12wk ook bruin dus was blij eerste trimester voorbij te zijn. Het kan er gewoon bijhoren maar zeker weet je het pas na een echo. Misschien kun je die wel een week laten vervroegen. Succes en sterkte, hopelijk zit alles goed!
Bedankt voor jullie reacties! Het weekend had ik mij er al bij neergelegd dat ik een miskraam zou gaan krijgen, maar ik zie dat er nog hoop is dus.. Na vanmorgen niks meer gehad bij het afvegen, ik hoop zo dat het bloed wegblijft. Dan blijft het spannend tot de eerste echo, dat herinner ik me van mijn eerste zwangerschap ook nog heel erg goed, maar bloed maakt het toch wel extra zenuwslopend.
Natuurlijk is er nog hoop! Het kan 2 kanten opgaan, maar dat het nu is opgehouden is een goed teken. Je kunt wel eerder een echo aanvragen hoor, ik had een echo met 5 wkn 4 dagen en daar was op te zien dat er een vruchtzakje zat met dooierzakje. Ze kunnen dan ook zien of er vrij vocht, bloed in je baarmoeder zit. Dat zou de bloedinkjes verklaren. Maar ik heb op deze pagina wel verschillende verhalen gelezen over wanneer een vk een echo doet. Ik liep al in het ziekenhuis, daar doen ze niet zo moeilijk. Maar dat er tot 7 weken niets te zien is is zeker niet waar. Wat ze meestal bedoelen is dat met een echo van 7 weken een hartslag te zien moet zijn. Gefeliciteerd en heel veel sterkte!!
Ik heb het ook gehad zelfs tot nu....af en aan bruin, bloed, dan weer week normaal. Maar tot op heden alles goed!!
Ik wist niet dat dat zo vaak voorkwam joh.. ik dacht in eerste instantie: bloed is foute boel. Heb al aardig wat tranen gelaten op de wc de afgelopen dagen. Ik hoop zo dat het goed afloopt. Vandaag een rustig dagje wat bloed betreft.. alleen rond 4u beetje oud bloed en nu weer niks.
Gisteren verder helemaal geen bloed.. vandaag ook niet en net opeens wel een beetje op mn inlegkruisje. Is weer direct gestopt, maar toch verlies je opeens je hoop weer op een goede afloop. Slopende weken zo..
Ik heb ook flink bloedverlies gehad met ongeveer 5 weken, één dag zo erg dat ik zeker wist dat het mis was. Ook later in mn zwangerschap nog wel een paar keer, 2 weken terug zelfs nog. En tot nu toe gaat het nog steeds hartstikke goed met de kleine! Heb me er maar bij neergelegd dat het af en toe weer even schrikken is. Het klinkt alsof het bij jou ook goed gaat! Spannend hoor
Hier ook t/m 13 weken zwangerschap.. Snap hoe je je voelt! En.. check mijn banner! Bij mij was het een goed doorbloede baarmoedermond, waarbij bij drukte/inspanning steeds een adertje knapte. Hoop voor jou ook zo mooie banner te zien over een tijd!
Fijn om de ervaringen van iedereen te lezen! Hier om de dag iets bruin.. tis gewoon afwachten helaas..!