Hallo, ik heb een vraag. Misschien dat iemand hier antwoord op weet? Ik ben gevraagd om morgen op te passen op mijn nichtje. Ze kan niet naar school omdat ze waterpokken heeft. Ik weet niet zeker of ik ze ooit gehad heb. Ik ben nu 7 maanden zwanger. En stel dat ik ze wel krijg. Is dat dan schadelijk voor mijn baby? Misschien maak ik me druk om niks, maar wil het wel even zeker weten..
Als jij ze nooit gehad hebt, gaat het vooral om de eerste 3 maanden geloof ik, maar voor de zekerheid zou ik sowieso uit de buurt blijven zolang zij nog in de besmettelijke fase zit. Ik geloof dat als de blaasjes open zijn, dat het besmettingsgevaar dan voorbij is, besmetting gebeurt geloof ik vooral in de voorfase, dus als ze veel koorts enzo hebben. Moet zeggen dat ik het sowieso wel een beetje vreemd vind dat het jou als zwangere gevraagd wordt...
Volgens mijn vk is het alleen de 1e 3 maand schadelijk en als je net gaat bevallen (dus echt aan het eind) of tijdens je bevalling. Verder niet. Mijn dochter heeft ze pas gehad, vandaar
Ik heb voor de zekerheid mijn vk nog even gebeld. Die zegt dat het niet gevaarlijk is voor de baby. En dat ik ze zelf hoogstwaarscheinlijk ook wel heb gehad. Nouja, ik kijk nog wel even of ik ga. Nog bedankt voor de antwoorden
het kan voor jou nu echt geen kwaad hoor! iid als je helemaal op het einde loopt wel omdat het dan voor je baby gevaarlijk kan zijn, maar nu dus niet