Hallo, Vanwege steeds vage buikklachten is er een paar weken geleden een uitstrijkje gemaakt. Hieruit is gekomen dat ik draagster ben van Streptokokken-B. Mijn gyn heeft mij heel eerlijk verteld dat dit in sommige gevallen premature weeën, of het vroegtijdig breken van de vliezen kan veroorzaken.. Ik ben hier best van geschrokken en het laat me moeilijk los. Helemaal nadat ik dingen op het internet heb gelezen. Ik heb al heel veel moeite om vertrouwen te hebben in mijn eigen lichaam, er is veel aan deze zwangerschap vooraf gegaan. Ik heb nu steeds een onrustig gevoel over me. Misschien kunnen julie me iets meer vertellen over de evt. consequinties? Ik was namelijk een beetje beduusd van het nieuws en nu komen dan de vragen. Het gaat toch veel vaker goed dan fout, of niet? Verder heb ik waarschijnlijk ook nog een schimmelinfectie waar ik Amoxicilline voor heb gekregen. Heb het idee dat mijn darmen hier heel onrustig op reageren, is dit een normale bijwerking en is bij jullie ook bekend dat het veilig te gebruiken is tijdens de zwangerschap? Alvast bedankt voor het lezen en beantwoorden!
Hallo, De anti biotica kan je veilig gebruiken in de zwangerschap.Ja je darmen kunnen hierop reageren je kan ook diarree krijgen. Een groot percentage van de vrouwen is GBS draagster vaak weten we het niet eens. DIt komt omdat GBS een darmbacterie is en omdat je vagina daar heel dicht bij zit kan het gebeuren dat het daar ook aangetroffen word. Een anti biotica kuur in de zwangerschap is slechts 4 weken effectief daarna zal de GBS zich weer in de vagina bevinden. Omdat je draagster bent van GBS (Groep B steptococ) Zie je vaak dat je in het ziekenhuis moeten bevallen. Je zal dan een infuus krijgen met antibiotica. Zodat de GBS je kindje niet ziek kan maken. Maar overleg dit met je verloskundige of gynaecoloog hoe het beleid is! Het gaat vaker goed! echt waar! Groetjes ike