De bron van Rach lijkt me duidelijk genoeg en geeft antwoord op de vraag: is het schadelijk voor mijn kindje.... Het ligt dus aan het aantal decibel..en daar heb ik nou net geen verstand van
Het is een verschil, achteraan bij een concert staan of dag in dag uit met machines werken die herrie maken! Of tussen de krijsende varkens, lijkt me sowieso niet lekker! Per ongeluk een stoot op een duw krijgen: ga vanaf mijn 14e naar metal concerten en heb nog nooit een duw gekregen en zeker als je als zwangere vrouw daar komt wordt er wel opgelet! Als je achteraan staat, daar staat doorgaans het rustigere publiek en die letten vreemd genoeg wel op! Je moet niet vooraan gaan staan maar das logisch denk ik. Iets in je drankje doen? Nog nooit meegemaakt bij een metalconcert! Die mensen drinken alleen bier! Überhaupt nooit trouwens. En dan nog: laat je drankje gewoon niet onbeheerd achter. Je verwacht het niet, maar daar is men echt stukken aardiger voor elkaar dan je zou verwachten bij het langharig tuig. Ben naar genoeg festivals enzo geweest, mensen die zwanger zijn of met kindjes lopen die worden echt alle ruimte gegeven! Het is echt niet zo dat iedereen tegen je kind aan loopt te headbangen ofzo. Trouwens, als je harde buiken krijgt, ga je vanzelf effe lekker zitten en gaan ze vanzelf over! Lena heeft ook de nodige luidere muziekjes moeten verdragen in de buik en haar gehoor is perfect! (dame van het cb zei zelfs na het eerste oortje gemeten te hebben dat zo'n snelle meting vrij uitzonderlijk was)
Nee ben er ook vaak genoeg geweest, zou ook achteraan gaan staan. Of op het balkon Iets in mn drankje doen? Heb van mijn moeder geleerd dat ik drankjes nooit moet laten staan en als je hem in je handen hebt, altijd je hand erover heen doen. Als je laat halen, door iemand die je goed kent.
Heej jij ook hier Niet op msn? Ja heb hippiemama haha.... heeft al vaker met het bijltje geslagen. (goh, wat een mooie uitdrukking op de late avond)
Dames ik kan hier maar 1 ding op zeggen: SLAYERRRRRR ! Soort van standaard uitdrukking als er iets heftigs gebeurt. Naja, mag toch hopen dat mijn kind iets muzikaals heeft opgepikt van al die avonden repeteren met de band. Ik heb geen stoten en duwen gehad tijdens concerten. Ik heb wel dronken irritant bezwete vieze mannen weggeduwd omdat ze iets te dicht bij mijn buik kwamen. En nee stond niet vooraan. Verder doet iedereen voorzichtig. Ik word eerder in winkels gewoon bijna omver gelopen omdat er 1 of andere dickhead zo nodig voor wil dringen ofzo. Een popconcert is veel meer dan 80 decibel. Echter dat duurt geen 8 uur en dat doe je ook niet elke dag.
HELGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Psies, als je de V&D inloopt heb je 300% meer kans dat men een deur voor je gezicht (als je zwanger bent: je buik) dicht laat pleuren dan dat je dat je bij een metalconcert een deukje oploopt ofzo. Iets met procenten, maar bij Slaaaayyeeeeeeeeeeeeeer is beter toeven dan bij het gemiddelde warenhuis, geloof me.
Hier heeft de kleine ook mee lopen 'drummen' in mijn buik toen papa zich op het podium uit stond te sloven met zijn gitaartje en metalbandje Ik was banger van al dat duwerig volk in een volle metro dan tijdens een concert. Maar inderdaad, misschien niet helemaal vooraan gaan staan
Ik zou het niet doen Maar alleen al omdat ik dit soort muziek vre-se-lijk vind Nee maar als het een concert van iemand anders was geweest, was ik ook niet gegaan. Maar daarbij ben ik niet echt helemaal hoteldebotel van een bepaalde groep of zanger dus dat maakt wel een verschil denk ik.
nou ja dit zegt eigenlijk al genoeg tuuurlijk zijn er mensen die gezonde kindjes hebben gekregen die naar concerten zijn gegaan, maar dan kun je net zo goed gaan roken of drinken want tja genoeg gezonde kindjes geboren als je toch wilt gaan moet je gaan hoor een ieder beslist dat voor haarzelf echter is het dus wel daadwerkelijk bewezen dat het niet goed is voor de baby dus het is maar net wat je belangrijker vind groetjes nathalie
Een paar jaar geleden naar een concert van The Gathering geweest. Anneke van Giersbergen stond toen zelf hoogzwanger op het podium te zingen. Zelf zing ik ook wel eens. De afgelopen week ook drie keer met een band geoefend, zaterdag optreden en dan is het voor dit jaar afgelopen. Ik heb niet het idee dat de kids er last van hebben. Echo gehad na twee keer oefenen en ze bewogen nog steeds heel goed. Zelf geniet ik er enorm van. Ben het ook helemaal met Valhalla eens wat betreft het metalpubliek. Ik ben jarenlang naar metalfestivals gegaan en ben van mening dat je als zwangere vrouw daar het beste rond kunt lopen. Ik zou er zelf niet voor kiezen om na 20 weken zwangerschap naar een metalconcert te gaan. Ik heb begrepen dat het gehoor zich dan echt begint te vormen en zou zelf mijn kinderen niet willen blootstellen aan dit soort onnodige risico's. Dan zou ik na de bevalling een oppas charteren en dan naar Slayer gaan. Het is nou niet direct zo dat ze nooit ergens optreden, haha! Gezellig een biertje erbij... Zou ik me veel beter bij voelen.
ik ben gister naar een concert geweest (megapiraten festijn) ik heb enorm genoten geen van me buik gehad hoor.ik ga zelf al jaren naar tent feesten enz .we zaten lekker op de tribune maar ik heb ook isolatie van mezelf en me placenta ligt voor nu zit ok net op de rand van horen of niet horen met die kleine.maar kom op als je dat ook al niet meer mag kunnen ze je toch ook beter opsluiten in een gemiddelde kroeg staat de muziek ook harder als 80 db dus dan mag dat ook niet meer
Ik merk wel reactie van de kleine trouwens. Begin juli trad ik zelf op op een groot podium www.vlietpop.nl om precies te zijn. En daar stond in de middag Peter Pan Speedrock. Ook wel een aardig bandje vind ik zelf Toen heb ik wel vooraan gestaan en ze begon te schoppen bij de lage tonen. Ongeboren baby's horen vooral de lage tonen. Maar verder nooit geen kick gegeven. Toen maar naast het podium gaan staan backstage. Veeeel leuker ook Iedereen weet dat roken en drinken veel schadelijker zijn dan een aantal keer in je zwangerschap naar een concert gaan. Voor mij is dat ook geen kwestie van belangrijker vinden. Als ik er voor kies om naar een concert te gaan betekent dit niet dat ik mijn kind niet zo belangrijk vind. Op die manier kan ik ook beter stoppen met werken, want dat levert me stress op. Ik kan maar beter niet meer buiten rondlopen want daar is luchtvervuiling. Dus ik vind het zelf een beetje overtrokken. Het repeteren, optreden en concerten bezoeken is bij mij voor de 30 weken gestopt, op 2 optredens van mijn eigen bandje na. Overigens ben ik zelf gezegend met een perfect gehoor en dit wil ik ook voor mijn kind. Reken er dus maar op dat als mijn kind straks mee gaat naar een concert, ze gehoorbescherming moet dragen anders gaat het hele feest niet door.
Als jij zoveel stress hebt van je werk, zou ik inderdaad overwegen of je dan niet beter in de ziektewet kunt gaan. Ik bedoel als je vanwege de stress een hoge bloeddruk hebt ofzo, zal de vk je dat ook aanraden. En dat buitenlopen is natuurlijk geen vergelijking, want dat is iets wat jij onmogelijk kunt voorkomen. En een concert zou je wel kunnen vermijden als je dat wilt. Dus dat is een keuze. Buitenlopen is geen keuze. En in de luchtvervuiling zitten is ook geen keuze, want je kunt er niets aan doen.
Ik kan me niet voorstellen dat het slecht is voor de baby. De baby kan er hooguit sterk op reageren waar je uit kunt opmaken dat hij/zij het niet prettig vind. Ik ga nog geregeld naar voetbalwedstrijden waar ook veel lawaai is, maar die van ons vind het allemaal wel prima. Als je in een kroeg bent (wat ik overigens niet meer vol kan houden, maar goed er zijn vrouwen die dat nog wel kunnen) is er toch ook harde muziek? Ik denk wel dat het zwaar word voor je en daarmee bedoel ik vermoeiend. In maand acht kun je alles nou eenmaal niet meer zo lang volhouden als normaal. Succes en veel plezier!
Miez, Het werk was maar bij wijze van. Ik heb geen hoog bloeddruk what so ever. Echter het schoot me wel even helemaal in het verkeerde keelgat op het moment dat iemand zegt 'het is maar wat je belangrijk vindt'. Ik eet op m'n allergezondst, heb sinds de test positief is geen druppel alcohol meer aangeraakt, ben naar een groter huis verhuisd al was dit niet direct nodig, heb geregeld dat ik een poos met de band kan stoppen om straks voor mijn kind te zorgen...damn, sorry, dan vind ik het gewoon niet leuk als iemand min of meer zegt eey chick als jij naar die rockconcerten gaat zorg je niet goed voor je kind. Das dikke bullshit vind ik en vandaar ook van mijn kant de overtrokken reactie. Ik was boos. Alles is een keuze, ook verhuizen naar de Alpen voor frisse lucht desnoods. 't Is maar waar je zelf de grens trekt.
@ Melloncollie, ben het helemaal met je eens! Heb ook ongelofelijk gezond gegeten, nagenoeg niets gedronken, veel gerust en soms wel in de herrie gezeten maar de vrouw van het cb was zelfs benieuwd dat de gehoormeter zo snel een reactie gaf. Het is altijd lekker makkelijk om iemand 'af te kraken' (alhoewel het vast niet zo bedoeld is...) die iets anders doet dan jij. Heb jij trek in en eet je veel zoetigheid? Foei! Ga je soms naar een verjaardag waar wordt gerookt? Foei! En nu: je gaat naar een concert? Foei! Volgens mij is een eventuele gehoor'beschadiging' zo mimimaal, als ze drie is hebben er vast vriendjes en vriendinnetjes al zo hard tegen haar gegild (en zij tegen hen) dat dat totaal in het niet valt bij een concert bezoeken als je nog veilig in mama's buik zit!
Waarom houden we niet gewoon op met leven! Lekker binnen zitten, heerlijk veilig aangezien hier zelfs (nog) geen aardbevingen of orkanen zijn! Je kan bij de appie boodschappen bestellen woehoe (maar dan natuurlijk géén drop, thee, koffie, alcohol, peuken, vette dingen, zoete dingen, zoute dingen, kruidige dingen, pittige dingen, voor de rest "mag" alles)! Lang leve internet! Shoppen bij de Wehkamp online, dan ziet wel geen hond hoe leuk je eruit ziet, maar dat maakt ook eigenlijk niet uit! Veeeeeeeeeeel beter! (ik toch met mijn briljante ideeën, zucht....)
Lang concert dan zeg, wat kost zo'n kaart wel niet Ik geloof als ik pissig ben mijn stem ook wel een flinke hoeveelheid decibellen bezit, ik moest regelmatig naar de overkant schreeuwen naar mijn dochters dat ze thuis moesten komen. Zou mijn zoon nu ook een beschadiging kunnen hebben? Of hoort dit bij het domme vragen topic?