hey meiden, week 9 en 10 meest kritisch? wat denken jullie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mymiracle, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

haaai,

ik wil graag jullie mening, ik hoor namelijk in mijn omgeving dat week 9 en 10 van de zwangerschap de meest kritische weken zijn ivm eventuele miskraam, ik ben vandaag 9 weken zwanger en zweet peentjes van de zenuwen, wat denken jullie? fabeltje? of is het waar?

gemeen trouwens he? dat ik dit nu moet aanhoren, grrr :evil:

liefs xx

2. Er zijn meerdere punten die 'kritiek' zijn, om het zo maar te zeggen. De innestelling, of het hartje gaat kloppen en rond week 9 á 10 de overgang van de dooierzak naar de placenta. Daarna heb je dan natuurlijk nog de gehele zwangerschap, de geboorte en de rest van zijn/haar leven. ;) Als je eenmaal een kloppend hartje gezien hebt op de echo, zakt de kans op een miskraam aanzienlijk...

3. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Niet doen hoor meis anders kunnen we wel onze hele zwangerschap bang zijn.

k was bang tot 8 weken met mijn eerste echo. Bang dat het fout ging zoals de vorige keren. daarna zweette ik peentjes tot de echo met 10 weken. Hahaha rare wezens zijn vrouwen toch.

Oja ik had rond de 8 /9 weken opeens geen last meer van misselijkheid en mijn boobs doen minder pijn. Onze uk doet het nog. Dus meis probeer daar ook niet vanaf te gaan ;)
    Als je bang bent ga je namenlijk minder voelen of meer dan wat er is.

knuffff

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als je een kloppend hartje hebt gezien, zou ik proberen me niet teveel zorgen te maken (makkelijker gezegd dan gedaan).
    Veel suc6!

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn vk vertelde me dat een miskraam erg vaak voor komt vóór de 7 weken en dat het na die tijd op zicht 'minder' voor komt.
    Ik heb met 10 weken een flinke bloeding gehad, liep helemaal leeg, mijn vk zei toen dat je met dit termijn eigenlijk niet vaak een miskraam kreeg maar dat er een andere reden zou zijn voor t bloed en idd ik heb een hematoom en t kindje maakt t goed.

6. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    het is waar want met 9 a 10 week word alles over genomen door de placenta/navelstreng geloof ik

en het zegt niet altijd iets als je kloppend hartje heb gezien maar goed probeer je eigen niet gek te maken het gaat vaker goed dan fout

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    als het hartje klopt heb je nog maar weinig kans op een miskraam elke week neemt de kans juist af, ik zou me niet zo'n zorgen maken das ten eerste niet gezellig voor jezelf en slecht voor jezelf ..

8. mymiracle

hey meiden,

bedankt voor jullie reacties, maandag heb ik de eerste echo, als die goed is valt de wereld van mijn schouders ;)

liefs

9. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    En bedankt.... Ik maakte me niet druk maar nu wel :p
    Ik heb met 9 weken de laatste echo gehad en de volgende is met 12 weken...
    Dus die kritieke periode zit er precies tussenin :p
    Hehe maar nee ik maak me geen zorgen, zolang ik niet bloed, geen last heb en me goed voel dan ga ik er van uit dat het wel ok zit.

Mijn huisarts en gynacoloog zeiden overigens ook dat het risico tot 8 weken stuk groter is dan daarna.
    Laat ik me daar maar aan vasthouden ;)

Mymiracle: Heel veel succes maandag! Laat je wel even weten hoe het was?

10. mymiracle

zal ik zeker doen Janneke21! hahah, zullen we maar gewoon van jouw huisarts en gyn uitgaan? dan ben ik ook geruster :)

11. asilah

asilah Actief lid

23 mrt 2008
    160
    0
    0
    heb maandag ook mn 1e echo, mocht wat eerd komen gezien mn eerdere miskraam, veel succes meiden, ben nu al op van de zenuwen, terwijl dit mn 2e kindje zal worden

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik mag pas volgende week vrijdag gaan, ik ga dood van de zenuwen maar ik heb er een goed gevoel bij.
    Heb het hartje al 2 keer horen kloppen, das al iets.

13. mymiracle

hey, succes allemaal met de echo, ik hoor graag van jullie hoe het is gegaan!
    liefs xx

14. Codi

Codi Lid

4 aug 2008
    25
    0
    0
    Noord Holland
    Ben met 7 weken bij de VK geweest omdat we toen nog niet wisten hoelang ik zwanger was (7 wk. dus) en nou mag ik maandag weer voor me 10wk. echo.

De VK had toen ik daar de vorige keer was al gezegd dat ik me eigenlijk geen zorgen hoefde te maken om een miskraam omdat het hartje goed klopte en het dooierzakje ook helemaal intact was.

De kans zat er natuurlijk nog wel in maar als het hartje eenmaal goed klopt dan neemt de kans echt heel snel af.

Succes maandag ben zelf wel weer zenuwachtig omdat kleine frutseltje weer te zien :D

XxX

15. mymiracle

bedankt Codi :) , maandag is echt een echo-dag he? laat je nog ff weten hoe het is gegaan?
    liefs xx

16. Codi

Codi Lid

4 aug 2008
    25
    0
    0
    Noord Holland
    Ja tuurlijk doe ik zeker! :D

En jij natuurlijk ook he.. ;)

XxX

17. Tiki

Tiki Actief lid

19 mei 2008
    110
    0
    0

18. mymiracle

@codi: ik heb mijn echo om half 8 'savonds ik hou jullie uiteraard op de hoogte ;)

19. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Tja, het is niet omdat je 12 weken ver bent dat er niks meer kan gebeuren,kijk maar eens in de vlinderlounge.
    Maar toch moet je proberen om die doemscenario's van je af te zetten.

20. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nee de kans is statistisch gezien alleen steeds iets kleiner.. Ik denk dat je in je achterhoofd moet houden dat het áltijd mis kán gaan, maar verder er niet van uit moet gaan dat het mis gaat.
    Een miskraam kun je je niet (of amper dan) op voorbereiden, dus ik denk dat iedereen het beste kan genieten als het gewoon goed gaat.

Deel Deze Pagina