Halllo dames. Ik snap het niet meer. OP het lijstje staat dat ik molton doeken dien te hebben zonder ziel. Nu heb ik hier een moton bedzeil wat er uitziet als stof maar schijnbaar toch zeil bevat. Heb deze gekocht bij prenatal en geen motondoeken gezien. Wat is dan een motondoek en waar kan ik die kopen? Groetjes Karin
Volgens mij heb je gewoon een molton. De oude moltons zat echt zeil onder, dat je kunt zien. De moltons van tegenwoordig houden ook vocht tegen, maar voelen niet meer of het daadwerkelijk zeil is.
Hoi Dames, Ja zeiltjes mag dus niet meer. Begrijp dat ik doeken moet hebben of alleen een motonhoeslaken??? Zijn dus verkrijgbaar bij de Hema lees ik. Hebben ze die ook voor het matrasje van de kinderwagen? Groetjes Karin
Heb zelf ook een zeiltje gekocht voor in het ledikantje. Had wel al gehoord dat van sommige kraamhulpen dit niet mocht maar heb er 2 moltons overheen en een hoeslakentje. Zonder dit zeiltje is de matras dadelijk snel vies en misschien wel nat. Kun je dadelijk weer een nieuwe gaan kopen
@selin; zeiltjes mag je niet meer vanwege verstikkingsgevaar.en wat betreft nat matrasje valt reuze mee daar heb je die molton dus voor.
zeiltje mag wel. ligt eraan welke.. als ie maar niet van dat plastic is (ik had vroeger zo'n blauw/wit noppenachtig ding) Die ik heb is wit en van een soort katoenachtig spul...
Heb een zeiltje bij de hema gekocht...is dat die wat wel mag zeeuwsmeisje? Nou een molton houdt wel een beetje tegen maar niet veel. Daarvoor heb je dus die waterdichte moltons...maar daar zit ook weer plastic aan. Daarom dat ik gekozen had voor een los zeiltje en dan 3 lagen eroverheen.
Ik zou het zeiltje toch achterwege laten. Ook die "katoenachtige", want je kunt er evengoed niet door ademen. Ik denk dat de veiligheid van je kindje belangrijker is dan een matrasje dat misschien wat nat kan worden. Inderdaad gewoon Moltons kopen bij de Hema, dit houdt toch al redelijk wat vocht tegen. Gina
ik heb gewone moltons... zit zeker weten geen zeil in... en gaat wel degelijk vocht doorheen.. dus heb een bedzeiltje gekcoht bij hema.. die is voor de helft... die is speciaal zo klein zodat je ze niet onder het hoofdje legt staat ook op geschreven dat deze niet onder hoofdje geplaatst mag worden!!
ik heb ook gewoon losse molton en zeiltjes gekocht heb het nog nagevraagt toen ik het ging kopen of het wel allemaal nodig was al die lagen en toen hebben ze het me uitgelgd dat je het zeiltje onder het kindje leg maar zorg dat zijn hoofdje er niet op ligt dus vanaf halverwegen. waarom staat het anders nog op de lijst van benodigdheden als je het niet meer mag gebruiken????
Ik heb ook zo'n moltonzeiltje voor onder het hoesje. vind het ook wel een beetje vreemd dat ze om de paar jaar weer iets nieuws verzinnen wat niet mag of juist ineens weer moet. Zijn er zoveel kindjes dood gegaan, of is dit gewoon het spekken van de economie?
Ik lees net dat je geen bedzeil mag gebruiken, ook ik heb er 1 gekocht bij de hema. Wat is beter dan om te gebruiken alleen moltons?