Wat voor tas/koffer mee naar het ziekenhuis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sunnycloud, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Wij weten nu al dat we in het ziekenhuis moeten bevallen en dat ik daar minimaal 48 uur ter observatie moet blijven.
    Nu vroeg ik me af wat voor tas ik mee moet nemen, voor de kleine neem ik een speciaal gekochte iets grotere luiertas mee. Daar doe ik haar spulletjes in maar wat is nu handig voor mezelf.
    Zo'n trolley leek mij wel wat en dan de medium variant of is dat erg onhandig?

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik moet als het goed is ook zo'n 4 dagen blijven, ik heb gewoon een weekendtas voor mezelf met kleding erin, en een losse tas met wat extra dingetjes (zoals boek/fototoestel/dat soort dingetjes) en idd voor de kleine zitten de kleertjes in de luiertas (die is net wat kleiner als de weekendtas qua formaat). Dus ik heb dan drie tassen.

Ik heb nml. wel een trolley koffer, maar die is gelijk mega groot, net alsof ik er 14 dagen ga blijven als ik die meeneem, en dat was toch echt niet mijn bedoeling!

3. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    al zal je het bijwijze in een plastic tas doen haha. zou gewoon een rugzak weekendtas meenemen. als je wat te kort komt etc kan je man dat toch meenemen

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Tuurlijk kan mijn man of familie het meenemen en ik zal ook vast iets vergeten maar ik vindt het wel handig om zoveel mogelijk alles bij me te hebben. Mijn man mag ook blijven 's nachts in het ziekenhuis hebben ze kraamkamers waar je met zijn drieeen mag verblijven.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had als vluchttas gewoon zo'n shopper klaarstaan. Lekker groot en overzichtelijk :)

6. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Wij hadden een trolleykoffer medium meegenomen.
    Hoef je niet te tillen sleep je zo achter je mee.
    Is wel makkelijk als je naar huis gaat want je zit ook
    met de maxi cosi en eventueel de tas voor de kleine
    die je ook mee moet nemen.

7. Ik neem wel een trolley mee, het is maar een klein ding en daar passen precies de spullen in die ik mee wil nemen voor mijzelf. Voor de baby doe ik alles in een luiertas denk ik (die ik overigens nog moet kopen :)) en anders in een andere nette tas. Neem overigens ook mijn eigen handtas nog mee (beetje groot formaat) met wat eten, nintendo ds, fototoestel ed. Ik moet 3 dagen blijven met de beeb :) Sja het is wat meer dan een normale vluchttas, maar we moeten dan ook langer blijven dus een gewone shopper of simpel tasje lijkt me dan ook niks.

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik had een weekendtas in, kon erg veel in. maar was nog van alles vergeten (vriend kon het niet meenemen, want die is in het ziekenhuis blijven slapen)
    neem vooral genoeg washandjes en handdoeken mee:) daar had ik er niet veel van mee. dacht: bevallen, douchen en naar huis. maar dat viel iets tegen. (de bevalling niet hoor dat viel mee, maar moest nog een nacht blijven en daarna was het nog niet zeker of ik naar huis mocht)

9. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Hè?! Kreeg je die niet in het ziekenhuis?? Ik kan me herinneren dat ik die gewoon van het ziekenhuis kon gebruiken. Van die geel-blauwe instellingshanddoeken.

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    omdat die van mij al opgebruikt waren mocht ik er dan toch wel van het ziekenhuis gebruiken.
    (toen ik met mijn ma naar het ziekenhuis moest met de ambu. heb ik ook nog vlug mijn tas gepakt en zeker washandjes en handdoeken;) denk dat ik de volgende keer iets anders vergeet maar die gaan mee haha;))

11. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik had voor mezelf zo'n trolly-ding mee.. Gekregen als kerstpakket t jaar ervoor..
    Ik had hem als vluchtkoffer ingepakt.. Maar mocht iets langer blijven logeren.. Mijn man heeft dagelijks wat schoon spul meegenomen en vuil weer mee terug..
    Ik las net van iemand die handdoeken washandjes mee wil slepen..Waar is dat goed voor, dat hebben ze in t zh toch wel ( tenminste... hier in nederland wel, mda lips/rentex enzo)
    Niet te veel mee nemen.. als je man/vriend op visite komt, kan die wel wat spul meenemen voor jou en voor de kleine.. net als wasgoed.. Dat zou ik niet opsparen.. De kast die ik kon gebruiken was errug klein!!

12. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Kleine trolley hier... en manlief kan, indien weer nodig, e.e.a. van huis meenemen in plastic tasjes :)

Deel Deze Pagina