Meteen aan de FV (diverse vraagjes)

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Foody, 3 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foody

Foody Lid

16 mrt 2009
    46
    0
    0
    Ik wil meteen FV gaan geven, maar heb wel wat vraagjes.

Hoe kan een schema van FV eruit zien bij een pasgeborene?

Wij willen met gekookt water de flessen gaan klaarmaken (dus niet met magnetron of flessenverwarmer), hoe gaat dat precies in zijn werking? Eerst gekookt water, dan melkpoeder, roeren en dan laten afkoelen in koud water - of gekookt water, poeder, roeren en een beetje koud water? Wat zijn de verhoudingen bij dat laatste dan?

Moet je s nachts wachten totdat die kleine jou wakker maakt om FV te geven? Of wekker zetten en die kleine wakker maken? (in het eerste geval schopt dat je dagschema toch weer door de war of niet?)

Hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen :D

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    In het rood staan mijn antwoorden!

3. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Vanaf het begin FV gegeven. Schema 8.00, 11.00, 14.00, 17.00, 20.00, 23.00, 3.00
    Goed te doen. Waarom gekookt water en mengen? Je kunt ook gekookt water dat afgekoeld is anders in de magnetron doen. Is makkelijkker-sneller
    Wij hebben nooit op vraag gevoed, maar strict volgens het schema. Later werden het 6 voedingen en nu vijf (13 weken)

4. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    sowieso gaat de kraamhulp je dit allemaal uitleggen.
    maar de eerste dag begin je met 10 cc.
    en iedere dag geef je 10cc extra, totdat je geloof ik op de 100 of 120 cc zit en dat blijf je geven tot de afspraak op het cb. of je wil eerder veranderen maar dat doe je op gevoel of in overleg met cb.

wij hebben hier gelijk warm kraanwater gebruikt, ideaal.
    je pakt eerst warm water, dan de schepjes erbij, roeren of schudden , ff voelen of het niet te warm is en drinken maar.

maar echt schrijf je vragen op en bespreek het met je kraam!

succes

joyce

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    o ff iets vergeten, wij gaven de kinderen gelijk op verzoek.
    de oudste kwam iedere 4 uur.
    de jongste heeft de eerste 2 dagen niets gedronken en daarna kwam hij ook iedere 4 uur.
    zo komt er vanzelf een keer een schema in.

joyce

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Bijna al je vragen zijn al beantwoord zie ik, maar waarom gekookt water gebruiken? Dat is namelijk helemaal niet nodig, tenzij je thuis nog loden leidingen hebt maar die kan is vrij klein. Het is namelijk helemaal niet nodig om het water te koken, alleen als je voor 24 uur vooruit voeding wilt maken... Doe je dat niet, dan kun je gewoon kraanwater in de magnetron warmen of zelfs gewoon warm kraanwater gebruiken. Hier ook meteen FV gegeven en op verzoek gevoed, je krijgt er vanzelf een schema in, de eerste weken is het toch een beetje aftasten hoe en wat. Succes!

7. Foody

Foody Lid

16 mrt 2009
    46
    0
    0
    Omdat hier volgens manlief geen magnetron in huis komt :D. Plus gekookt water is ook goed mee te nemen als je buiten de deur bent.

8. Foody

Foody Lid

16 mrt 2009
    46
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Was erg benieuwd hoe jullie dat nou doen met FV. Zal inderdaad wel even aftasten gaan worden wat die kleine ook prettig vind qua aantal voedingen, ik ben altijd geneigd teveel van te voren te willen uitzoeken. :D Zal mn vragen sowieso ook even opschrijven voor de kraamhulp.

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Das balen van die magnetron! :D
    Ik moet zeggen, ik vond het altijd een onding, mijn man had m meegenomen uit zijn vorige huis maar ik gebruikte hem NOOIT! Maar nu ben ik er wel heel blij mee hoor, ik zou er één gekocht hebben alleen voor de flesvoeding al! :)

Wij voeden trouwens ook naar verzoek. Onze meid lag de eerste week in het zh waar ze een strak schema hanteerden, maar eenmaal thuis hebben we langzaamaan haar eigen ritme aangehouden en tot nu toe werkt dat prima! Maar het is wel een voordeel van flesvoeding dat je een eigen schema aan kan houden, dat is wel zo. Ik merkte dat wij er TE veel aan vast hielden en het werd een soort van dwangmatigheid en dat was voor ons en onze gemoedsrust niet heel prettig...

10. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    De regelgeving wat betreft het klaarmaken van voeding verandert met de dag. Vijf jaar geleden bij de eerste mocht het alleen maar met gekookt water (dat daarna afgekoeld was) en dan de voeding bereiden en in een maatbeker max. 24 uur in de koelkast.
    Nu mag het met kraanwater en per fles klaar te maken. Maar misschien zijn de regels volgende week wel weer anders.
    Voor darmproblemen kun je beter eerst het water koken en niet opwaren in de magnetron maar met b.v. een fleswarmer of het gekookte water tot de goede temp. af laten koelen.

11. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Tsja ik heb ook vanaf begin flesvoeding gegeven en gewoon flesjes voor de dag klaargemaakt. inderdaad iedere dag 10cc extra in het begin zal je op 8/9 voedingen zitten. wel met gekookt water (doe ik nog steeds) en dan in de koelkast zetten.

heb hem overigens nooit wakker gemaakt en als ze goed groeien en genoeg drinken laat de baby zn eigen tempo maar maken kunnen ze prima zelf regelen.

Deel Deze Pagina