Ik ben zwanger!! Jeej echt zo blij!! Gisteren een hele lichte test gehad op 9 dpo, vandaag is ie duidelijker dus durf ik het te geloven! We hebben al vijf kinderen in de leeftijden 15, (bijna) 14, 12, 11 en een kleine boef van 19 maanden. Het afgelopen jaar heel veel pech gehad wbt zwanger worden. In oktober en november een vroege miskraam met vijf weken. In december weer zwanger en leek het wel goed te gaan. De eerste echo's zagen er goed uit, hartje klopte mooi en het kindje groeide. Bij de termijnecho met 12 weken (derde echo) kregen we een zware klap, ons kindje leefde niet meer! Het was al 3 weken terug overleden en ik had niks gemerkt, geen bloedverlies of vermindering van klachtjes. Ik ben 3 dagen later gecuretteerd. In eerste instantie zei de gyn dat alles er netjes uit zag en we 'gewoon pech' hadden gehad en direct weer zwanger mochten worden. Er zou wel onderzoek gedaan worden, maar daar kwam volgens de gyn 9 van de 10 keer niets uit. Na een maand werd ik echter gebeld en bleek uit het onderzoek naar ons kindje dat het om een partiele mola zs ging. Dit komt maar bij 1 op de 20.000 zs'en voor. Ik mocht een halfjaar niet zwanger worden en maandelijks bloedprikken om het hcg te controleren. Als het niet genoeg daalde of weer steeg zou ik chemo moeten en mocht ik tot een jaar na de chemo niet zwanger worden. De grond sloeg onder m'n voeten vandaan door dat bericht! Gelukkig daalde m'n hcg goed, na een maand was het 37, de maanden daarna 5, 1, <1 en <1. Na drie keer een goede uitslag (onder 5) mochten we weer proberen zwanger te worden. En dat is dus gelukt! Straks voor de laatste keer bloedprikken, en aan m'n testen te zien moet het zeker gestegen zijn! Duimen jullie mee dat we een gezond baby'tje mogen krijgen?
Heftig verhaal!! Ik duim voor je dat alles goed mag gaan deze keer! En wat ontzettend leuk dat je al mama van 5 kids bent!
Wow heftig verhaal, maar uiteindelijk goed afgelopen en nu hopelijk een zesde wondertje erbij. Wat een droom!!
Gefeliciteerd meid, Hopen dat het allemaal goed gaat en een goede fijne zwangerschap wordt, En dat jullie over een paar maanden een mooi kindje in jullie handen hebben!!
Toen ik je titel las, dacht ik he, leuk, zes kinderen. Ik kom zelf uit een gezin van zes kinderen. Maar toen las ik je verhaal, heel heftig zeg. Wat goed dat je nu weer zwanger bent! Hopelijk gaat het deze keer gewoon goed! Een groot gezin is een heel gedoe, ik kan het weten, maar je eerste vier kinderen zijn een stuk ouder dan de laatste twee en dat maakt het mss wel iets gemakkelijker? Wij volgen allemaal op elkaar, meeste is drie jaar tussen een zus en broer. En dan heb je wel een hele tijd kleine kinderen om voor te zorgen. Natuurlijk zal het wel een drukke bedoening blijven daarzo
Bedankt! Tine idd is het grote leeftijdsverschil wel heel anders. Het maakt het denk ik wel makkelijker. Bijv als wij 'S avonds even weg moeten in de buurt (verjaardag, ouderavond) passen de oudste kids op. Dat gaat prima.
Ja dat is indd handig, dat kon bij ons niet meteen, pas wanneer de oudste oud genoeg was, Geniet er van! Een groot gezin heeft ook veel voordelen al zou ik er zelf niet voor kiezen hihi, komt gewoon door eigen ervaring wrs