Meteen eens over de namen ?!

Discussion in 'Babynamen' started by WenT, Sep 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Wij waren het eigenlijk bijna meteen eens over een meisjes- en over een jongensnaam...

Het wordt Jolijn òf Lars... en we willen het bij de bevalling pas weten :)

Zijn er nog meer mensen die het direct eens waren over de namen ?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee ik heb altijd de namen gehad die ik erg mooi vond en mij vriend had eigenlijk niet nagedacht over kids we dat hij ze ooit wou maar dat zag die dan wel.

toe we ervoor gingen hadden we het over namen toen kwam er uit dat we hele verschillende smeken hadden pas sinds 4 dagn hebben we een aantal namen voor zoon lief waar we dus ook nog voor kiezen

3. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    Wij waren het wel direct eens over de meisjes naam
    Er word soms wel eens gefluisterd, dat de naam waar je het het eerst over eens bent, dat hetgeslacht word

BIJ ons klopte dat, EN ook wij wisten niets tot aan de geboorte

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Wij waren het direct eens. Of eigenlijk moet ik zeggen.. manlief was gelijk enthousiast over mijn suggesties. We waren er in week 9 al uit :)

5. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

Sep 8, 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    We waren een naam aan het zoeken, we hadden al verschillende suggesties.
    En toen zagen we ineens de naam: Sil.
    Daar waren we beide weg van, dus dat is hem geworden.
    De 2e naam is een combinatie van namen van familieleden.

xx C.

6. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Voor een meisje wel, maar voor een jongensnaam zijn we nog steeds 'bezig'. Wij willen het geslacht ook nog niet weten, spannend he?

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik deed een suggestie voor een naam, mijn vriend dacht daar even over na en was het er mee eens. Heel even zouden we 1 van de in totaal 3 namen misschien veranderen omdat mijn vriend met een idee kwam. Das toch niet doorgegaan. Haar naam staat dus al vast; al heel vlot. Ik denk met een week of 15, zoiets.

Omdat we later met de echo toch het geslacht wilden weten, hebben we gewacht met zoeken naar een jongensnaam. En dat bleek dus ook niet meer nodig te zijn want het is een meisje ;)

8. Amom22

Amom22 Niet meer actief

meteen eens, we vinden dezelfde namen mooi. Ik heb wel wat namen die hij niet mooi vind, maar die komen dan misschien wel bij de volgende kinderen :)
    We houden allebei van bijbelse/hbereeuwse naen, dus was niet heel moeilijk. En tsja als een van de twee de naam echt niet mooi vind dan die naam maar laten gaan.....

9. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Over de jongensnaam waren we het heel snel eens met 12 weken eigenlijk al... En de meisjes naam hebben we sinds donderdag...

10. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Tjsa, we lieten en laten gewoon veel namen de revue passeren en gelukkig zijn er redelijk veel namen die we alletwee leuk vinden. Als één van ons een naam niet leuk vindt, valt hij dus meteen af (soms wel jammer, maar ach, wel zo duidelijk). Dan volgt er een lijstje met een soort van top3/top5 en daar worden we het wel over eens. Soms hebben we in eerste instantie een andere favoriet, maar in de loop van de tijd past dat zich op één of andere manier wel aan, omdat we er gewoon af en toe over praten, de namen opnoemen enzo. Ik vind het erg leuk, dat gefantaseer en met elkaar nadenken over de naam!

11. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Wij waren het binnen een weekje eens over de namen, vrij snel dus.
    Elke avond tijdens het eten passeerden een paar namen de revue.
    Voor ons was het geslacht ook een verrassing, superleuk!

12. mup

mup Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,093
    0
    0
    Het is mischien al wat vroeg, maar de naam voor een meisje hadden we meteen!

De naam voor een jongen daar twijfel ik nog over..maar we hebben nog even haha

13. maxie

maxie Actief lid

Nov 19, 2007
    183
    0
    0
    Ik zie het maar als een luxeprobleem; er zijn zoveel leuke namen!
    Pfff wij blijven maar veranderen haha. Vorige week nog een 'nieuwe' meisjesnaam bedacht. En wie weet, als hij of zij geboren is schiet ons opeens weer wat anders te binnen, t zal me miks verbazen.

14. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Namen waren bij ons geen enkel probleem. Dat kind wil alleen niet komen ;).

15. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Grappig om zoveel verschillende reacties te lezen :)

Is inderdaad erg spannend als je nog niet weet wat het gaat worden...
    Maar als het klopt dat als de naam waar je het het eerst over eens wordt, het geslacht zal zijn... dan zouden wij een meisje krijgen...

Ben nu erg benieuwd of dat klopt natuurlijk...
    :D

16. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Bij ons was het de vorige keer ook een verrassing (en dat blijft het nu ook), maar bij ons klopte het niet. We waren het toen veel eerder eens over de jongensnaam, maar het is toch echt een meisje geworden hoor.

17. Luanti

Luanti Actief lid

Jan 21, 2008
    154
    0
    0
    Nou... bij ons is het een crime.... pfff

Ik heb een aantal namen die ik mooi vind, maar daar heeft manlief weinig mee. De namen die hij noemt vallen bij mij gelijk af. Dus dat wilt nog niet echt vlotten zeg maar :D

Ach... we hebben nog even!

18. MamaG

MamaG Fanatiek lid

May 24, 2008
    1,298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Wij waren heel snel uit de meisjesnaam. Met de jongensnaam heel veel moeite gehad. We konden er gewoon niet eens meer dan 1 bedenken :(
    Mijn vriend vond die ene naam gelijk helemaal leuk en ik had eerst mijn twijfels, maar nu ik m vaker gehoord heb vind ik m ook helemaal leuk :D Sinds een paar weken pas denk ik haha.
    Wij weten dus ook nog niet wat het wordt. Ben nu wel heel benieuwd trouwens..

19. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Haha, is dat zo? Wij wisten een meisjesnaam al tijden.. woensdag de 20 weken echo, zal mij benieuwen of het bij ons ook klopt!

Share This Page