Ik heb even een vraagje voor degene die een miskraam / curretage hebben gehad. Ik hoor namelijk verschillende verhalen, de ene zegt je kan beter een menstruatie afwachten de ander zegt je kan er meteen weer voor gaan als je klaar bent. Mijn eigen gynaceoloog zei dat het beter is om af te wachten i.v.m bepalen hoever je zwanger bent etc. Maar een verloskundige zei tegen mij dat het niet uit maakt omdat je niet zwanger raakt als je lichaam er niet klaar voor is en de kans op miskramen daardoor niet groter is! Wat is jullie verteld? En wat gaan jullie doen? Ik zelf heb nu niet zoiets van ik ga er volop tegenaan maar ik wil wel volgende week weer seks hebben met mijn vriend omdat ik dat gewoon mis Alleen hij kan niet goed tegen condooms dus we willen het zonder condoom doen.... Mocht ik dan toevallig zwanger raken dan vind ik het niet zo erg, dan zou mijn lichaam er wel klaar voor zijn zoals er tegen mij gezegd is! Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie zwanger raakte? En hadden jullie ook meteen seks zonder condoom of deden jullie toch maar wat voorzichtiger? Overigens gaan we niet hard ons best doen we zien wel of het komt of niet....
ik kreeg hetzelfde te horen je moet gewoon lekker doen waar jezelf het beste bij voelt bij mij heeft het een weekje geduurd voor ik het weer wilde klussen net als dat hele ontpillen word als onzin beschouwd. Mijn advies is doe gewoon waar jeje goed bij voelt gewoon luisteren naar je lichaam. Gr Wiebertje
Ik heb afgelopen woensdag curretage gehad voor een ma. Ook bij ons het advies om 1 menstruatie af te wachten. Manlief had ook zoiets van dat moet dan maar. Hij dacht namelijk dat het iets medisch is. Ik heb hem vandaag nog maar een keer duidelijk gemaakt dat het alleen maar is omdat het makkelijker is om vast te stellen hoelang je zwanger bent mocht het dan lukken. Nu is hij overtuigd. Ik heb zelf nog even geen behoefte maar dat vind ik ook niet gek na 2 dagen maar zodra ik weer zin heb gaan we er weer voor. We gaan sowieso binnenkort op vakantie en dat is voor mij zeker een mooi moment om weer eens "lekker" te klussen.
Ik vind het persoonlijk ook "eng" om weer te gaan klussen... Maar de behoefte bij mij is toch wel vrij sterk! Heb wel gezegd dat ik nog een paar dagen af wil wachten zodat ik zeker weet dat ik niet weer ga bloeden ofzo (het is nu in principe een dag of 3 gestopt en dan zou het niet meer zo opnieuw gaan beginnen als het goed is maar voor de zekerheid toch maar even wachten...)
Heb wel een miskraam gehad maar geen curretage, maar mijn gyn zei dat er geen reden is om te wachten.. Mag gewoon weer gelijk zwanger worden. Uiteraard moet je pas weer sex hebben als het bloedverlies gestopt is om infecties te voorkomen..
bij mijn eerste mk adviseerde de gyno om een maand te wachten omdat er dan meer kans is op een mk... ik vroeg hem nog heel beleefd hoe hij aan deze gegevens kwam.. maar daar kon of wilde hij geen antwoord op geven.. DIe vraag kwam toen in me op omdat ik hier al vaker over gelezen had, dat meiden juist nog vruchtbaarder lijken te zijn na een mk.. Ik ben van mening dat je lichaam wel aangeeft wanneer het er weer klaar voor is.. ook nu zit ik voor de 2de keer in een mk en wil ik er gewoon voor gaan zodra het weer kan..
ook ik heb in januari een mk gehad, mijn gyn zei dat ik niet hoefde te wachten, en dat is maar goed ook wantben meteen weer zwanger en nu gaat mijn zwangerschap wel goed
Mijn gyn zei na mijn curretage dat ik gelijk weer zwanger mocht raken als we daar zelf weer aan toe waren Je lichaam zal pas een zwangerschap toe laten als het daar klaar voor is werd mij verteld Feit is wel dat ik daarna gelijk weer zwanger was, maar dit eindigde in een 2de mk Geen idee of het toch kan komen doordat ik te snel weer zwanger ben geworden, maar de kans bestaat dus wel
Mij is afgelopen week ook verteld dat je gewoon er weer voor mag gaan. Alleen was het beter om nog geen gemeenschap te hebben i.v.m open stand baarmoedermond en het gevolg dat je dan kans hebt op infecties. Hoefde niet te wachten op volgende menstruatie alleen het was dan alleen makkelijker om dan te bepalen hoe ver je dan zwanger bent. Nu ben je overigens wel meer vruchtbaar, nou wij gaan gewoon vrijen als we daar zin in hebben ( na stoppen met vloeiien) We zien wel hoe het gaat en wanneer we zwanger gaan worden. Overigens was ik met deze MA in tweede ronde zwanger, bij de 1e zwangerschap was ik met de 1e ronde zwanger. We hopen dat het nu ook vlot mag gebeuren. We hebben gezegd we gaan lekker klussen wanneer we zin hebben en zien we wanneer we zwanger worden, al moet ik wel zeggen dat ik het liefst vandaag alweer begin.
ja idd ik heb het 10 dagen rust gegeven en toen was het bloeden gestopt met 7 dagen, we hebben niks overhaast gewoon gedaan als je zin had...
Ik ben nu al een paar dagen gestopt met bloeden en tegen mij hebben ze gezegd dat als je 3 dagen gestopt bent met bloeden dat je dan weer in bad mag en seks mag hebben etc... Toch heb ik nog heel af en toe een klein veegje rose slijm na het plassen op het papiertje zitten, ik bloed dan wel niet meer, want de inlegkruisjes blijven schoon maar ik denk dat ik mooi maar even wacht tot ook die veegjes weg zijn..... En zowiezo wacht ik gewoon even tot het minimaal een week is geleden (die 2de curretage dan, want de eerste was op 21 april de 2de op 26 april )
Je mag er gewoon weer voor gaan hoor, is mij ook verteld. Ik was direct na mijn 1e miskraam weer zwanger, helaas is dit ook geeindigd in een miskraam. Nu ga ik er ook weer voor met frisse moed. De enige reden dat sommige aanraden een cyclus af te wachten is dat de duur van de zwangerschap makkelijker te bepalen is. Alleen is de apparatuur nu echt wel zo goed dat ze dat uiteindelijk heus wel kunnen.....als ze je cyclus wel weten houden ze tenslotte ook een ruime slag om de arm. Dus ben ik het met alle bovenstaande eens, zodra je wilt, gewoon lekker doen. Als je lichaam er klaar voor is, kan je gewoon weer zwanger worden.
Hoi, Ik heb 27 april een MK gehad. We waren vandaag bij de gyn. en die gaf aan dat het verstandiger is om te wachten tot na je volgende menstruatie. Aangezien de kans op een volgende miskraam in deze periode groter is ( --> 10%). Sowieso wil ik mijn lichaam rustig laten herstellen, dus wij wachten nog maar eventjes! Daarnaast zag de gyn. wel alweer een rijpend eitje, dus dat klinkt wel goed! groetjes Demi
Ik heb het aan verschillende gyns gevraagd (had elke keer een andere) en aan een aantal VK's en het schijnt niet zo te zijn dat de kans groter is dat je weer een MK krijgt. Ikzelf ben nadat het vloeien is opgehouden meteen weer aan de slag gegaan. Wat ik wel merk, is dat ik nog geen eiersprong heb gevoeld of slijmverlies heb gehad. Ik zit wel al op dag 16. liefs. mamaT
Hey meiden, Ook ik heb een mk as we speak. De gyn vertelde mij ook dat je beter een ongi kunt afwachten en dan verder gaan, maar ik denk anders. Toen ik 2 mrt een mk had zijn we meteen verder gegaan. We hebben elke dag geklust. NIETS... Mijn lichaam besloot zelf dat het niks werd die ronde, maar dat weet ik nu pas achteraf. Ik raak namelijk HEEL makkelijk zwanger want na 2 april ongi werd ik weer zwanger, maar wederom een mk. M.a.w. je lichaam besluit zelf of het wel of niet kan. Vroeger gingen ze ook gewoon verder en wisten ze niet eens dat ze een mk hadden gehad, ja toch! Da's positief vindt ik! Er wordt gezegd dat maar 20% van de bevruchte eitjes uiteindelijk innesteld. Dit kan liggen aan chromosomale foutjes. Volgende week krijg ik een onderzoek, maar ik ga er gewoon van uit dat we 2 keer pech hebben gehad met de chromosoompjes en dat ik gewoon makkelijk zwanger raak. Ik wens jullie heel veel sterkte en dikke knuffels! Succes met de volgende ronde, wanneer die voor jullie ook is! Sue
Hoe moet je na een miskraam tellen wanneer je eisprong eraan komt? Of voelden jullie de gebruikelijke steekjes, meer slijm? Of beter om de dag klussen? xxx
Nou ik had voor dat ik aan de pil begon altijd last van steekjes bij een ovulatie. Toen begon ik aan de pil en ben afgelopen januari gestopt. Toen kreeg ik ineens halverwege mijn cyclus slijmverlies, dat bleek dus mijn vruchtbare periode te zijn. Nu na de MK heb ik helemaal niets. Ik ben op dag 17 maar begonnen met ovutesten en wat bleek... bij eerste test meteen een positieve ovulatietest. Deze was vandaag weer minder. Het is overigens wel even handig om 2 weken na je mk een zw test te doen om na te gaan of alle hcg uit je lichaam is. Schijnt namelijk dat ovutesten ook op hcg reageren. Die ovutesten zijn spotgoedkoop verkrijgbaar op de site van sensitest. Zoals hierboven al genoemd door Suekes, je lichaam geeft zelf aan of het er aan toe is of niet. Als je lichaam er niet aan toe is dan vindt er geen innesteling plaats. liefs. mamaT