(ik zal hier mijn antwoord ook even neerzetten) Hoi! Ik denk dat je gewoon verder kunt gaan, je lichaam beslist. Ik zal hieronder uitleggen waarom ik dat denk, misschien kun je er wat mee.. Ik heb op 2 maart mijn eerste mk (5w) gehad en de maand erop mocht ik gewoon verder gaan. We hebben elke dag geklust en mijn lichaam koos er zelf voor dat het niet kon die maand. De maand erop natuurlijk ook gewoon met ei geklust en ik werd weer zwanger. Helaas wederom een mk (5w2d). Ik geloof heilig dat je lichaam zelf bepaald of het wel of niet kan. Ondanks dat we gewoon verder gaan weet ik ergens diep van binnen wel dat het de komende ronde niet gaat lukken, maar daar heb ik me alvast bij neergelegd. Wat mij betreft is het heel simpel, een vrouw krijgt een vroege miskraam als er iets niet goed is met de chromosomen van het vruchtje (en natuurlijk is er bij sommige vrouwen wat anders aan de hand), dit is natuurlijke selectie. Helaas bestaan er anno 2009 heel gevoelige testen die al vroeg een zwangerschap aangeven, maar dit hoeft niet te betekenen dat het een goed vruchtje is en het lichaam het gaat afstoten voor of tijdens innesteling. In de jaren 80 kon een zwangerschap pas vastgesteld worden 2 weken na NOD. De meeste vrouwen dachten dat hun ongi gewoon was gekomen terwijl ze waarschijnlijk hadden wat wij tegenwoordig een vroege miskraam noemen. Ik geloof niet dat je je in zo'n geval zorgen hoeft te maken en ik denk dat het wachten op volgende ongi vooral is voor vrouwen die vanaf 8 weken of verder als het al een flinke vrucht is een miskraam krijgen waarbij er al sprake is van een goede innesteling en een bloedsomloop en kloppend hartje. Mijn oma en opa vreeen ook altijd wanneer ze zin hadden zonder voorbehoedsmiddel (kerk) en er was niemand die ze tegenhield en ze hebben tussen een paar mk door (waarvan ze misschien nog maar de helft weten) 5 gezonde kinderen op de wereld gezet. We weten tegenwoordig gewoon teveel! Kortom, ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken, je kunt echt niet iets verpesten door gewoon verder te gaan zodra je pijn weg is. Immers, vroeger wisten ze niet beter en de mensheid is nog niet uitgestorven, er zijn meer ouders dan kinderloze stellen. Hoop dat je er wat aan hebt! Heel veel sterkte! xxx Sue
(ik zal hier mijn antwoord ook even neerzetten) Hoi! Ik denk dat je gewoon verder kunt gaan, je lichaam beslist. Ik zal hieronder uitleggen waarom ik dat denk, misschien kun je er wat mee.. Ik heb op 2 maart mijn eerste mk (5w) gehad en de maand erop mocht ik gewoon verder gaan. We hebben elke dag geklust en mijn lichaam koos er zelf voor dat het niet kon die maand. De maand erop natuurlijk ook gewoon met ei geklust en ik werd weer zwanger. Helaas wederom een mk (5w2d). Ik geloof heilig dat je lichaam zelf bepaald of het wel of niet kan. Ondanks dat we gewoon verder gaan weet ik ergens diep van binnen wel dat het de komende ronde niet gaat lukken, maar daar heb ik me alvast bij neergelegd. Wat mij betreft is het heel simpel, een vrouw krijgt een vroege miskraam als er iets niet goed is met de chromosomen van het vruchtje (en natuurlijk is er bij sommige vrouwen wat anders aan de hand), dit is natuurlijke selectie. Helaas bestaan er anno 2009 heel gevoelige testen die al vroeg een zwangerschap aangeven, maar dit hoeft niet te betekenen dat het een goed vruchtje is en het lichaam het gaat afstoten voor of tijdens innesteling. In de jaren 80 kon een zwangerschap pas vastgesteld worden 2 weken na NOD. De meeste vrouwen dachten dat hun ongi gewoon was gekomen terwijl ze waarschijnlijk hadden wat wij tegenwoordig een vroege miskraam noemen. Ik geloof niet dat je je in zo'n geval zorgen hoeft te maken en ik denk dat het wachten op volgende ongi vooral is voor vrouwen die vanaf 8 weken of verder als het al een flinke vrucht is een miskraam krijgen waarbij er al sprake is van een goede innesteling en een bloedsomloop en kloppend hartje. Mijn oma en opa vreeen ook altijd wanneer ze zin hadden zonder voorbehoedsmiddel (kerk) en er was niemand die ze tegenhield en ze hebben tussen een paar mk door (waarvan ze misschien nog maar de helft weten) 5 gezonde kinderen op de wereld gezet. We weten tegenwoordig gewoon teveel! Kortom, ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken, je kunt echt niet iets verpesten door gewoon verder te gaan zodra je pijn weg is. Immers, vroeger wisten ze niet beter en de mensheid is nog niet uitgestorven, er zijn meer ouders dan kinderloze stellen. Hoop dat je er wat aan hebt! Heel veel sterkte! xxx Sue
Mooi gesproken Suekes! En ik denk ook dat je gelijk hebt. Tegenwoordig met het internet weten mensen gewoon teveel. Toen wij net hadden besloten met de pil te stoppen ben ik als een gek op internet gaan zoeken hoe lang het zou duren voordat ik zwanger zou worden enz. Dit is natuurlijk onzin, want het komt zoals het komt. Ik heb in ronde 3 een MA gehad en ben ruim 2 weken geleden gecurreteerd. Gisteren heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze was nog vrij positief. Aan de ene kant maakte ik me wel een beetje zorgen, want, hoort het wel zo positief te zijn na een curretage? MAar aan de andere kant denk ik: Het is 2 weken geleden en ik ben gecurreteerd omdat mijn lichaam het niet vanzelf afstootte. Waarschijnlijk moet mijn lichaam er langzaam achter komen dat het vruchtje er niet meer zit, en daar zal wel langer overheengaan dan 2 weken. Wij hebben een paar dagen geleden gewoon geklust met het idee van: We zien allemaal wel hoe het loopt. Aleen na de zwangerschapstest ben ik een beetje gaan twijfelen, want hoe kan ik nu ooit weten of ik straks misschien toch gelijk weer zwanger ben, of dat het nog steeds van mn curretage is??? We zitten dus echt in dubio. Gaan we voorlopig condooms gebruiken, of gaan we er gewoon weer voor......Wat zouden jullie doen in mijn geval??? Ben erg benieuwd naar jullie reacties!!!
Ik neem aan dat je nog een contole bij de gyn hebt. Want zowel de gyns als de vks me vertelden, is dat het HCG vrij snel uit je lichaam is na een curretage. Met 2 of 3 weken moet het dus wel uit het lichaam zijn. Ik zou nog even op de site van matcare 3 testen voor 7.50 bestellen en volgende week weer een test doen. Tussendoor gewoon doorklussen. Als je over 2/3 weken nogsteeds een positieve test hebt, kun je altijd bij je huisarts bloed laten prikken om te kijken hoeveel hcg er in het lichaam zit. Vervolgens 2 dagen later weer en als het dan verdubbelt, weet je dat je zwanger bent. Waarom zou je het uitstellen??? Ik bedoel.. of je klust met voorbehoedsmiddelen en je bent niet zwanger maar wil het wel heel graag, dan ga je jezelf op zitten vreten (athans, dat heb ik). Of je klust wel verder en je bent misschien wel zwanger en misschien niet. Was de test trouwens al wat lichter? Ik ben weer doorgegaan. Zit nu op het wachtbankje liefs, mamaT P.S. Heerlijk dat we elkaar hebben om ons hier doorheen te slepen. Thanx girls!
Mijn test was de week na de curretage ook nog behoorlijk positief,maar wel al een stuk lichter dan de vorige.Ik doe elke week gewoon een test.Volgens mij kan het best lang duren hoor voor je HCG uit je lijf is.
Is wel fijn om te weten dat er nog hcg in je lichaam zit. Heb al een aantal reacties op internet gelezen van vrouwen die echt dachten dat ze zwanger waren, maar waarvan het oud hcg bleek te zijn. Het zou heel jammer zijn als iemand net zo blij is en dan blijkt dat het niets is. Dus fijn dat we op de hoogte zijn. liefs, mamaT
Ik zou afgelopen vrijdag worden gebeld door de gynaecoloog, maar dat heeft hij dus niet gedaan. Ik snap ook niet goed waar het bellen goed voor is, waarschijnlijk alleen om te vragen hoe het gaat en of het bloeden gestopt is. Het bloeden is nu al een aantal dagen gestopt, dus ik gewoon weer zonder maandverband gelukkig. En mn borsten worden met de dag ook weer "zachter", dus dat is ook een goed teken. Ik denk dat het bij mij gewoon langer de tijd nodig heeft. Ik doe volgende week zaterdag nog wel een test en als daaruit blijkt dat hij nog even duidelijk is dan die van vandaag, ga ik wel even aan de bel trekken. Vanavond toch maar lekker "klussen", ze kunnen inderdaad met bloed prikken er wel achter komen of het raak is. Ik hoop alleen dat dat HCG snel mn lijf uit is ! (en daarna natuurlijk snel weer terug! )
Weet je trouwens wat je ook kunt doen. Ff je temp in de gaten houden aankomende dagen. Heb ik namelijk ook gedaan. Als je ovu komt dan gaat je temp hoe dan ook omlaag. Ik heb vandaag trouwens zelf een zw test gedaan en die was nog heeeeeeeeeeeeel licht positief. Ik vermoed dus dat de positieve ovutest ook nog oud hcg kan bevatten. Ik heb nu 2 dagen achter elkaar een positieve ovutest. MOrgen nog maar eentje doen. Gelukkig heb ik afgelopen dagen temp in de gaten gehouden en die was als volgt: 36.9 36.9 36.9 37.1 36.9 36.5 was van vandaag. Maar ik ga dan denken dat het komt omdat ik het dan koud had. Ik ben het dus ook ff kwijt..
Het HCG was vrijwel direct uit mijn lichaam, waarschijnlijk omdat het al heel vroeg misgegaan is. Ik voel ook altijd steekjes in mijn linkerzij als mijn eisprong eraan komt. Vreemd genoeg begint dat gevoel vandaag al op te komen. Een paar daagjes om de dag klussen denk ik maar.
Ik denk ook dat als je gewoon verder gaat met klussen zonder helm (haha) en je wil testen dat dat beter is om nog even niet te doen en even een paar dagen na NOD testen. Je wil niet blij zijn om niks. Ik heb zover ik kan inschatten geen curretage nodig (afkloppen) en het was nog heel pril, net als de eerste keer. Toen testte ik een week na de mk al negatief en kon ik gewoon met een gerust hart testen op NOD (kreeg daar alleen de kans niet voor, werd direct ongi). Je lichaam regelt het zelf wel en als je hcg in je lichaam blijft houden (een paar weken) dan denkt je lichaam toch dat het nog zwanger is en zal er geen nieuwe innesteling komen. Ik zou dus ook gewoon eens per 7 dagen testen. En verder idd doen waar je je lekker bij voelt! Gelukkig voel ik altijd mijn eisprong en vergis ik mij nooit, 14 dagen later netjes ongi of positest. Ik ga dus persoonlijk ook niet tempen, maar is idd wel een goed idee om het zo ook in de gaten te houden. Wij hebben gisteren al gewoon weer geklust hoor, nogmaals vroeger wisten ze helemaal niks en dat ging ook gewoon door! Ik heb me gewoon alweer op 7 juni gezet, dus misschien kom ik jullie daar ook weer tegen! Ik ben ook heeeeeel blij met dit forum, we kunnen zoveel van elkaar leren, daar ben ik echt dankbaar voor! Anyways, heel veel succes wanneer je er klaar voor bent! Ik duim voor jullie allemaal! Goed van je MamaT, zag ik je al in juni? Dikke kus Sue
MamaT, zag je in mei denk ik oops! Veel succes! Ik ben overigens ook helemaal klaar met vloeien. Komt af en toe nog een klein beetje slijm en stolsel uit maar ik vloei niet meer. Is snel gegaan zeg! Vorige keer gewoon 10 volle dagen. Denk dus ook dat ik gewoon weer een eisprong zal hebben deze ronde en meer kans maak na mk dan vorige keer. Ben benieuwd! xxx
Gisteren weer voor het eerst seks gehad, zonder condoom of pil en we zien het wel Wel had ik gisteren wat slijm in mijn inlegkruisje (zelfde als het vruchtbaar slijm) maar of mijn eisprong er nu al aan zit te komen??? mmm geen idee... misschien wel snel? Vandaag op controle geweest bij gynaceoloog, geen echo gehad want ze wist zeker dat alles er nu wel uit was (zij had de curretage gedaan en had daarna nog gecontroleerd met een echo en gevoeld) ook dat ik niet meer bloedde was voor haar de reden om geen echo meer te maken.. Ze was ervan overtuigd dat ik vrij snel weer zwanger zou raken omdat alles er PERFECT uit zag zag ze toen op de echo en omdat ik nog vrij jong ben. Ook was ze ervan overtuigd dat het de volgende keer wel goed zal gaan... Nou we wachten af en we zien wel wanneer het een keer raak is....
Oh kleintje, wat een goed bericht! Mooi zo! Ik heb a.s. 14 mei een afspraak bij de gyn voor een echo en onderzoek. Hartstikke blij. Heb vandaag op internet heeeeel veel verhalen gelezen over vrouwen die na een miskraam juist belachelijk vruchtbaar waren en meteen weer zwanger waren en dat het die keer wel goed ging! We moeten heel positief zijn! Het waren wel allemaal vrouwen die voor de 7 weken een mk hadden. De meesten hadden een week na de mk tijdens het onderzoek dat ik donderdag heb alweer mooie rijpe eitjes die een paar dagen later zouden springen. Je bent zelfs vermeerderd vruchtbaar na een zeer vroege mk. Het wachten is echt een fabeltje wat het de gyn en vk makkelijker maakt te bepalen hoe ver je bent aangezien je dus idd makkelijker zwanger raakt na een mk. Hoop dat jullie er wat mee kunnen! xxx Sue
Hoi! Ik ben vandaag ook naar de gyn geweest en alles is schoon op een klein beetje slijm na en mijn bm is netjes afgesloten. Mijn eierstokken waren supergezond en meer dan genoeg nieuwe eitjes in aantocht. Gewoon weer ervoor gaan voor ons dus! 29 mei hebben we een chromosomenonderzoek en ik hoop dat dat ook nog ff posi uitvalt voor ons. In tegenstelling tot vorige keer wil ik nu gewoon na 9 maanden een beebje in mijn armen ipv een positest (daar vroeg ik de vorige keer om, please ik wil ook zo graag een positest, nou daar heb ik van geleerd, be carefull what you wish for because you just might get it all and then something you don't want...) Dikke kus Sue
hai Suekes, Nou goed te horen dat het allemaal in orde is. Ik heb 25 mei een controleafspraak bij de gyn. ik ga ervan uit dat het hcg wat ik nu nog in mijn lichaam heb restjes betreffen. Bij de afspraak ga k wel ff vragen of ze naar mijn eierstokken wil kijken. We gaan gewoon door! Inderaad mei, maar ik denk dat ik een wat langere cyclus heb, waardoor het denkelijk toch juni wordt. Zou wel grappig zijn want mijn zoontje is ook in juni bevrucht liefs, mamaT