Als je je kindje kunstvoeding wilt geven, dan maakt het absoluut niet uit welk merk je geeft. Kunstvoeding moet aan heel strenge eisen voldoen, en daarom zijn de verschillen die je ziet vooral een kwestie van prijs, smaak en geur. Als er in jullie families mensen zijn met allergiën, huidklachten, eczeem, darmklachten, luchtwegklachten, astma of hooikoorts dan moet je niet beginnen met standaardvoeding, maar preventief met een ha-voeding. Moedermelk is natuurlijk nog beter. Het is wel erg jammer dat je je kindje geen borstvoeding wilt geven. Ik weet niet of je net het journaal gezien hebt, maar er is een groot onderzoek naar het voorkomen van kanker geweest, en borstvoeding staat op nummer 1 bij preventie. Je kunt er hier meer over lezen, vooral op blz 16 http://www.dietandcancerreport.org/down ... /dutch.pdf
nee ik vind de kruidvat voeding absoluut niet stinken, ok het ruikt wel maar het is niet dat ik het vind stinken. en het maakt idd niet zoveel uit welk merk je pakt want alle merken zijn goed en komen ook op hetzelfde neer. (dan heb ik het niet over de hypoallergeen ed maar over de gewone voeding). joyce
Of even goed ... waarom als het over kv gaat meteen het woord slecht eraan koppelen, respecteer iemands keuze nou eens gewoon joh! Geloof niet dat de TS hierom gevraagd heeft. Maar even on-topic, meid volgens mij maakt het niet veel uit welk merk je neemt. Wij geven nutrilon en dat bevalt prima Isa is tevreden en dat is wat telt. Kruidvat hoor ik erg goede verhalen over, maar ik durf niet over te stappen.
sorrie dat ik het zeg maar je kan zo goed merken dat jij een bv mama bent. ik geloof dat de ts al besloten heeft om fv te geven en geen bv het is niet aan jou om haar nog even duidelijk te maken dat bv beter is, iedereen weet dat nu wel.
TS geeft aan voor flesvoeding gekozen te hebben. S.v.p. iedereen in haar waarde laten. Dames die BV geven, geven zelf ook aan dat zij het niet prettig vinden om hierop aangesproken te worden (zie topics onder 'Borstvoeding'). Laten we elkaar dan ook hier in de waarde laten en antwoord geven op de gestelde vraag, of niet reageren. Josien
Het was te verwachten dat er reacties zouden komen over het niet geven van borstvoeding he. Maar inderdaad, die keuze heb ik al gemaakt en was dan ook niet aan het wachten op opmerkingen over dat borstvoeding beter is. Bedankt voor de tips over flesvoeding!
meid jij vraagt over flesvoeding en niet over bv, tuurlijk komen er reacties, (denk aan wel of niet roken, pap met een lepel of een fles, etc). waar jij voor kiest, daar gaat het om! ik ben een friso-fan. vond de nutrilon trouwens ook stinken en mijn zoontje moest er ook erg van spugen (welke ik dan ook probeerde), kruitvat heb ik ook hele goede dingen over gehoord, en similac ook. die laatste twee heb ik niet geprobeerd, omdat friso gewoon zo goed bevalt. ik gebruik zelf de comfort, en heb nog nooit harde keutels of iets dergelijks gezien. krampjes krijgt bijna elke baby, (zelfs met bv!) dat is gewoon het wennen van voeding in de darmpjes) succes met je keuze en natuurlijk je bevalling
ik heb beide kids (toen bv niet ging) nutrilon gegeven en dat was in het begin vooral bij de 1e even wennen...die gaf te veel terug toen ben ik over gegaan op een groen blik van nutrilon (weet ff niet hoe die heet) die was iets dikker en daarom moeilijker "terug" te geven... beide hebben het daar hartstikke goed op gedaan en zijn inmiddels bijna 10 en 7...bij deze 3e ga ik wel weer eerst bv proberen maar mocht het niet lukken begin ik ook dit keer weer met nutrilon... wat betreft de reacties van moeders die "overduidelijk" tegen flesvoeding zijn (kunstvoeding vindt ik zo'n naar woord" laat "lullen" ... je hoeft tegen hen ook niet te zeggen dat ze de kinderen "baby" houden door ze jaren aan de borst te houden ipv ze de fles te geven (met bv) dan beginnen ze gelijk te "stuiteren" trouwens over luchtjes gesproken? ik heb wel eens die van het kruitvat gehad maar vond beide eigenlijk niet echt stinken of lekker ruiken, misschien dat het inmiddels weer van samenstelling veranderd (verbeterd ) is....
Het is soms niet een kwestie van willen. Ik had graag volledig bv willen geven maar kon niet dus kunstvoeding en die omschakeling was emotioneel heel moeilijk maar je doet wat beste is voor je kind. En zeg nu zelf...wie is hier nu niet met kunstvoeding groot geworden. Maar ff on toppic weer. Ons meisje krijgt Friso sinds dag 2. Dit is wat de kraamhulp bij zich had en wij hebben niet gekeken naar prijs ofzo. Ze doet het er goed op dus waarom zouden we veranderen. Als je voor kunstvoeding kiest zou ik een merk nemen wat bij je past en kijk naar je kind hoe die er op reageert. Niet teveel gaan jojo-en tussen de merken.
Omdat voeding die uit een fles komt flesvoeding heet en niet kunstvoeding. Antwoord op de vraag; Ik heb nutrilon gegeven vanaf de geboorte. En verder wat men hier zegt, als je allergieen in de familie hebt dan start je best met hypo allergene voeding.
Kruidvat. 1 tip; haal een voorraad in huis want het wil nog wel eens uitverkocht zijn (erg populair blijkbaar).
Nutrilon mee begonnen, maar zit ivm spugen nu inmiddels op friso comfort. En ik vind kunstvoeding ook een stom woord..Het is toch echt eten hoor, niet nep ofzo.
Dat kan ik me voorstellen, dat is ook niet leuk. Gelukkig lukt het ook vaak om kinderen half kunstvoeding en half moedermelk te geven. Al is het jammer dat veel kraamverzorgsters moeders daar niet op wijzen. Dat zou een hoop verdriet over niet gelukte borstvoedingen schelen. Want ook een moeder die haar kind eens per dag aan de borst heeft geeft borstvoeding en ook zo'n kind krijgt lekker veel goeds mee (antistoffen o.a.)
antwoord op je vraag is al gegeven door andere meiden.... tis toch gewoon echte voeding hoor, en daarbij klinkt het gewoon niet, je zegt toch niet ik geef mijn kind "kunstvoeding" tis nog altijd ik geef mijn kind "flesvoeding".... of nog simpeler gezegd... om dezelfde reden dat "jullie" het borstvoeding noemen ipv tietvoeding .... klinkt wat beter he
idd van de kruidvat nr 1 kan je beter een paar pakken tegelijk halen is idd vaak uitverkocht. het moet me even van het hart dat ik het vervelend vind dat de borstvoeding er weer bijgehaald wordt. iedere zwangere weet dat bv beter is, ivm antistoffen, maar als iemand toch de fles gaat geven om wat voor een reden dan ook, accepteer dat dan gewoon. de vraag van de ts had niet eens iets met bv te maken! zo, moest ik ff kwijt joyce