Meteen flesvoeding, welk merk/soort is een aanrader?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzanne75, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Hier Friso. Eerst hypoalergeen gegeven en nu over op Friso2 normaal. Beebje lijkt blij. :)

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Niet in elke fles zit kunstmatige zuigelingenvoeding. Er zijn namelijk ook moeders die kolven en zo hun moedermelk aan hun kind geven. En er zijn ook kinderen die gewone koemelk uit een fles drinken. Of geitenmelk. Of water.
    Flesvoeding is de methode. Kunstmatige zuigelingenvoeding of moedermelk is de inhoud.
    Net zoals borstvoeding de methode is en moedermelk de inhoud (en al zal je het raar in de oren klinken, ik ken dus een aantal moeders die via de borst kunstmatige zuigelingenvoeding geven, dat kan namelijk ook).

Als jij zegt dat je flesvoeding geeft, dan zegt dat nog niets over de inhoud van de fles.

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    goh het zal je allemaal maar hoog zitten zeg ;)

aan je antwoorden her en der te lezen ga ik er maar gemakshalve van uit dat je echt wel weet wat ik bedoel (de vergelijking) dus de info hierboven staat dan ook verder niet ter discussie... :D

4. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    pffff
    flesvoeding volgens de dikke vandale, alhoewel die het ook wel fout zal hebben. :D

fles·voe·ding (de ~ (v.))
    1 voeding van baby's met een zuigfles <=> borstvoeding
    2 speciaal voor in zuigflessen gemaakte babyvoeding

en dan een qoute uit de link die je eerder hier in dit topic plaatste
    Terug te lezen op pagina 16 van de link :D

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou ja hoog zitten is een groot woord ;). Maar ik geef dus ook flesvoeding... mijn eigen afgekolfde melk. Voor mezelf houdt ik dus de termen bv/kv/gekolfde moedermelk uit de fles aan. Gewoon om duidelijk te hebben waar we het over hebben.

Ik vind het voor mezelf belangrijk om dat onderscheid te maken. En ik had er eigenlijk niet over nagedacht dat het woord kunstvoeding weleens een naar woord kon zijn...

Maar goed dit is niet meer echt ontopic...

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    begrijp jou wel hoor, maar vandaar dat ik ook de vergelijking maakte van tietvoeding en kunstvoeding... ;)

dat klinkt toch niet :D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tiet is een ander woord (platter) voor borst. Voor zover ik weet is kunst geen ander woord voor fles.

Kunstvoeding is een afkorting van kunstmatige zuigelingenvoedig.
    Kunstmatig omdat het voeding is voor zuigelingen die gemaakt wordt van melk (meestal van een koe) die in een fabriek zodanig bewerkt wordt dat een baby het kan verdragen. Dat is een kunstmatig (artificieel) proces dat in de natuur niet voorkomt.
    Daar tegenover staat natuurlijke zuigelingenvoeding, het spul dat in een vrouwenborst gemaakt wordt.
    Kunst betekent dus gewoon 'vervanger van het normale of natuurlijke'.
    Net zoals je in je tuintje je plantjes kunt laten groeien met kunstmest in plaats van met natuurlijke mest.

Nogmaals, FLESvoeding geven zegt alleen iets over de manier waarop je de voeding aan je kind geeft.

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Sorrie maar hoe lang gaat deze discussie nog door...?

Nog iemand tips over goede flesvoeding? (niet zijnde borstmelk zucht...)

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Had je daar nou echt de dikke van dale voor nodig om het in die woorden te verwerken?

kunst·ma·tig (bn.)
    1 door mensen, niet door de natuur bewerkt of verkregen => artificieel; <=> natuurlijk, natuurzuiver

Tja zoals ik al eerder zei.. “het zal je maar hoog zitten zeg” ……;)

Tja zucht zolang de bv maffia ;) zich er druk over blijven maken denk ik… :(

Vergetende dat bijna alles wat een mens naar binnenwerkt in een fabriek gemaakt cq bewerkt wordt zodat het “eetbaar” is voor de mens…;)

Fricandellen groeien ook niet aan de boom, en toch vinden we het heerlijk :) evenals tig andere dingen op artificiele wijze verkregen…:wink

Wbt je vraag denk dat alle flesvoeding van tegenwoordig dusdanig goed is dat het niet zo heel veel meer uitmaakt en dat het aan je kindje ligt hoe hij of zij op een bepaald soort reageert…

De 1 koopt van begin af aan nutrilon, daar waar een ander weer een “eigen” merk koopt…

Succes
    Gr.smoekie

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij geven Kruidvat en het bevalt ons prima!
    Onze kleine man reageert er perfect op.
    Ik moet wel zeggen dat ik voeding sowieso niet zo prettig vind ruiken.

Even offtopic: Ik vind kunstvoeding ook naar klinken, alsof je een baby uit de fabriek hebt.
    BV is niet altijd "het beste"(vind ik) Het ligt aan de samenwerking tussen jou en je kleine. Ik ken moeders die dood ongelukkig van BV werden (en de kleine ook), dat noem ik niet "het beste" voor je kind. Elke situatie is anders. En BV is geen moeten (thank god).

11. sim

sim Niet meer actief

sorry hoor, maar om nou kunstvoeding met kunstmest te vergelijken, zo praat je iemand nog eens een schuldgevoel aan zeg!

flesvoeding moet aan zulke strenge eisen voldoen! elk merk wat je in principe koopt is gewoon goed genoeg.

ik heb ook bv gegeven, de eerste drie maanden, maar meneer kwam elk uur, ik was helemaal kapot (heb er nog één lopen die ook aandacht nodig heeft), ben overgestapt op friso en er kwam eindelijk wat structuur in ons leventje. ik zeg niet dat bv of fv beter is dan het andere, maar ben wel van mening dat welke van de twee je ook geeft je altijd goed doet. en ook kinderen die bv krijgen kunnen oorontsteking krijgen, en griep en verkouden worden etc.

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    En jij weet het nu dus officieel zelfs beter als de dikke vandale.
    Nogmaals; Flesvoeding =
    1 voeding van baby's met een zuigfles <=> borstvoeding
    2 speciaal voor in zuigflessen gemaakte babyvoeding
    Nu kun jij het daar dan niet mee eens zijn maar zo staat het in de dikke vandale.

Volgens mij wil jij gewoon steeds flesvoedingsmama's tegen de schenen trappen omdat ze flesvoeding geven. Je voelt jezelf geloof ik de een of andere borstvoedingsgoeroe die alles beter weet en wars is van alles wat anders is dan BV.

13. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Zo jammer dat de BV elke keer weer ongevraagd gepromoot wordt!
    Hier 3 weken BV gegeven, terwijl ik eigenlijk al wilde beginnen met FV. Heb me om laten praten door de VK en alle promotiepraatjes die over BV worden gegeven. Ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld die drie weken en mijn zoon werd hier ook niet vrolijker van! Dus probeer ajb niemand om te praten en als er een vraag wordt gesteld over FV, geef dan antwoord op die vraag.

Sorry, maar ik word zo moe van die discussies/adviezen enz. over FV en BV

14. sim

sim Niet meer actief

even off-topic, toch een vraag, hoe lang moet je wel geen bv geven dan, want wij krijgen zelf zoveel voedingsstoffen die kankerverwekkend zijn binnen, waar houd het op, ik vind het ook wat aanvallend overkomen dirksmama, kan er niks aan doen, maar moet dit gewoon even kwijt.

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Jeetje wat een aanname gelijk weer...

16. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Gelijk heb je. Dat er misschien grondige redenen aan ten grondslag liggen daar praat niemand over.

Maar mogen we aub stoppen met die belachelijke discussie? Als we dan toch gaan muggenziften: het is niet beter ALS de dikke van dale maar beter DAN de dikke van dale... ;)

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zucht, Dirksmama, je schijnt nogal traag van begrip te zijn, er zijn moeders (in wording) die gewoon niet aan bv willen beginnen hoe erg jij ook je mening door onze strot wilt duwen.... enige wat je ermee bereikt is dat we het irritant gaan vinden.
    Want helaas dit is niet het eerste topic waarin je continu loopt te mieren en te zeuren. Jou keuze is misschien wel niet onze keuze, prima toch het is toch ook niet jou kind die (even jou woorden gebruiken) kunstvoeding krijgt.

om het nu te vergelijken met mest dat gaat me net als sommige anderen hier te ver, ik begrijp ook niet wat dat aan de discussie toevoegt.

Maar hopelijk is het nu eens afgelopen met die promo-praatjes hier, want ieder flesvoeding topic word hierdoor verpest.

Ik heb al eens eerder de mod-jes verzocht om een apart item te openen onder voeding speciaal voor fles/kv-voeding topics, misschien vermindert dat dit gezeur in ieder topic?

18. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Oke suzanne. Sorry dat ik de discussie aanging in je topic. Mijn stekels gaan alleen iedere keer overeind als ik zie hoe FV zo de grond in gestampt wordt. :oops:

19. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Mamalieske, ik sluit me daarbij aan. Natasja, je leest dus mee: open ajb een apart onderwerp, net als de bv mama's hebben, dan hoeven we elkaars onderwerpen niet meer te lezen en krijgen we ook geen ongevraagde discussies meer.....

Dus Suzanne: Ik heb zes weken bv gegeven, ben toen op Friso hypo gegaan, aangezien ik astma heb, daarna Kruidvat extra care, is ook ha en nu opvolgmelk comfort van Kruidvat daar zit johannesbroodpitmeel in, Mirthe spuugt vrij snel en deze melk is iets dikker!

Succes met je bevalling en met voeden!

En zullen we in dit topic dan even on topic blijven in plaats van reageren op bijv Dirksmama? Smoekie, goede bedoelingen meid, maar laai het vuurtje maar niet meer op, we know it all.....toch?

20. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Mijn stekels gaan ook overeind staan hoor, vreselijk gewoon. Ik ga in een topic over borstvoeding toch ook niet verkondigen dat ik het net melkkoeien vind die in het openbaar hun tiet te voorschijn halen etc.? ;) Ik noem maar iets hoor, begrijp me niet verkeerd.
    Maar zo'n discussie over de uitleg van een bepaald begrip, daar zitten we toch niet voor op dit forum? Zo kunnen we dan nog wel even doorgaan lijkt me.

Ik wil gewoon graag ervaringen horen over bepaalde merken. En daar is zo'n forum toch voor lijkt me.

Deel Deze Pagina