Meteen flesvoeding, welk merk/soort is een aanrader?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzanne75, 31 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ja daar is dit forum ook voor. Ik had nog een melding gemaakt bij een moderator om te horen wat zei er van vonden dat er iedere keer in een FV topic op onze vingers wordt getikt dat we BV moeten proberen maar daar heb ik niks meer over gehoord. Zal wel niet aangekomen zijn.

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ja zou fijn zijn om een onderdeel te hebben wat alleen over flesvoeding gaat want dit is echt niet leuk meer!

dus bij deze IK BEN TROTS DAT MIJN VENTJE LEKKER EEN FLES KRIJGT, LEKKER PUH!
    hehe dat lucht op.

enne even over het feit dat borstvoeding op nummer 1 staat van preventie tegen borstkanker.
    al die chemische troep die je iedere dag eet en inademt geef je via je borstvoeding ook door aan je kleintje, of dat dan weer zo gezond is........... :(

ik weet dat het off topic is, maar het is gewoon niet leuk mee hoe de borstvoeding je opgedrongen wordt!

ik ga een berichtje sturen naar de moderaters met wederom de vraag of we een flesvoedingsgedeelte kunnen krijgen, ik denk dat dat de enigste manier is om hier van het gezeur af te zijn!

liefs joyce

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Is mss de enige oplossing ja. Laatst heb ik de discussie ook gevoerd in het borstvoedingsgedeelte en op een gegeven ogenblik schreef er iemand het volgende;

Op een aantal topics reageer ik niet meer omdat ik weet dat het toch weer op een discussie uit zal lopen.

Dan is er een bv gedeelte en ik blij, daar kan ik gewoon eens mijn zegje doen zonder meteen verkeerd begrepen te worden. En verdorie zelfs daar krijg je het hele gedoe weer.

En dat voelt aan alsof je in je eigen huis niet eens meer mag zeggen wat je denkt.

Ik geloof dat er dan andersom ook maar zo een plekje moet komen :D

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Haha, grappig om een citaat van mijzelf terug te lezen.
    Ik was en ben er voor, een eigen plekje voor kv, maar dat heb ik al eerder in het topic van mamalieske gezegd.

Overigens werd ik nieuwsgierig door de opmerking van Smoekie, dus daar stelde ik een vraag over... Daar is toch niets mis mee...

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ff nog 1 keertje off topic maar ik heb een berichtje gestuurd met de vraag of er toch een flesvoedingsgedeelte kan komen.

wie weet, we horen en lezen het vanzelf!

liefs joyce

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik had er opzettelijk geen naam bij gezet want het was niet aanvallend bedoeld :D

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Meiden,

De vraag gaat over flesvoeding en niet over borstvoeding. Voor vragen of tips over borstvoeding daar is een eigen onderdeel voor.

Nogmaals het verzoek om iedereen in de waarde te laten, en niet steeds over borstvoeding te beginnen. De TS is hier niet bij gebaat.

Elvira

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Elvira, fijn dat nog een moderator zich hier meld.

Helaas is dit zinnetje de laatste maanden al zo vaak door ons gelezen dat ik er weinig tot geen vertrouwen in heb dat er wat mee gedaan gaat worden door o.a. Dirksmama die meent dat flesvoeding vergif is van de bovenste plank. Zo heb ik in diverse topics gelezen, hier en aan de bv kant.
    Leuke is dat deze dames die hier zo fel op bv gebrand zijn, de dames die kv willen geven op het "rechte" pad willen brengen met negatieve verhalen/commentaren terwijl de bv mama's dit ook niet kunnen waarderen als er na 6 maanden bv geven raar word gedaan door de omgeving.
    Rara waarom is dit toch nodig denk je dan, wat je zelf niet leuk vind doe je bij een ander wel?!

Ik vind echt dat de drempel hoger moet en een tik op de vingers en zeggen niet meer doen hé helpt hier niet meer aan.
    Jammer dat we straks geen vragen meer kunnen en durven te stellen omdat je van te voren al weet wat er gaat komen (hang je kind aan de borst) van dit soort topics terwijl je toch geen ammoniak in je kind aan het gieten bent.
    Moderators wederom het verzoek maak hier eens een einde aan, open een apart gedeelte voor dit soort vragen misschien maakt dat de drempel wat hoger?

En nu niet gaan komen met zijn allen dat het niet zo is, er zijn inmiddels topics genoeg op deze manier gesneuveld en ik ben het eerlijk gezegd spuugzat me altijd voor mijn keuzes te moeten verantwoorden en er dan een betweterig antwoord op terug te krijgen en aan de voorgaande commentaren te lezen ben ik niet de enige.

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Nou, er is inmiddels al een paar keer aangegeven, dat het fijn zou zijn een "apart" topic te hebben over vragen omtrent het geven van flesvoeding, en er zijn mails gestuurd naar de modjes dus wie weet wordt daar nu gehoor aan gegeven en zijn er straks 2 verschillende topics..

1 voor de bv gevende moeders met hun vragen en weetjes, en
    2 voor de fv gevende of willende geven moeders met hun vragen en weetjes... ;)

is die "ellende" ook weer uit de wereld.... :D

10. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Die ellende hoeft er helemaal niet te zijn als iedereen gewoon on-topic blijft....

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ja maar dat is verdomd moeilijk meid zoals je hebt kunnen lezen...

als iemand een simpele vraag stelt over het geven van fv of het merk of what so ever zijn er altijd vrouwen bij die het nodig vinden om nog ff de nadruk te leggen over dat het altijd "beter" is bv te geven ipv kunstvoeding zoals het denigrerend wordt geplaatst....

je ziet in het bv topic ook geen fv gevende moeders die daar promoten hoe goed hun kind het wel niet doet op die kunstmatig samengestelde voeding... ;)

dus denk dat "beide" partijen wel degelijk "beter" af zijn met een "eigen" topic... :D

12. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Een apart hoekje ivm fv hebben we eerder al besproken bij de moderators en toen is tot het besluit gekomen dat dit niet nodig was.
    Ik geloof ook niet als er een aparte hoek over fv komt dat je disscussie ivm bv zult kunnen voorkomen. Dan zal gewoon daar gereageerd worden, zoals hier gereageerd wordt.
    Maar ik gooi het wel nog eens in de groep om toch eventueel een hoekje aan te maken over fv.

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    :D

Het was niet denigrerend bedoeld van mij uit maar dat had je denk ik al door. Voor mij is het gewoon taalkwestie, maar ook een gevoelskwestie omdat in onze flessen iets anders zit. Maar ik ga mezelf maar niet meer herhalen denk ik.

Maar eigenlijk blijft niemand ontopic. Jij begon zelf al in je eerste post over de reclame waar ik niet op ingegaan ben omdat ik wist hoe het af zou lopen. Ook anderen roepen nu dingen over bv waar ik wel wat over zou kunnen zeggen maar waar ik niet op reageer omdat me dat niet verstandig lijkt.

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Toen is misschien tot besluit gekomen dat dat niet nodig was, maar zo te zien aan de discussies van de afgelopen tijd lijkt me dat geen overbodige luxe…

Waarom wel een apart topic over het geven van bv met bijbehorende vragen, tips en trucs, en niet over het geven van fv? Daar zijn zoals gemerkt wordt toch ook de nodige vragen over….

De discussie over bv en fv zal altijd blijven dat is simpel zat, maar ik denk dat de bv moeders toch minder zullen reageren als er een topic is waarbij de vragen enkel gaan over het geven van fv…

Net zo als het nu is bij het bv topic…daar zie je ook geen moeders die de bv gevende moeders veroordelen om wat voor reden dan ook…lijkt me dat de bv gevende moeders dit toch ook zouden kunnen…..

Dus idd gooi het nog maar eens in de groep… ;)

bedoelde jou er ook niet persoonlijk mee…degene die wel denigrerend schrijven over fv geven moeders weten dat dondersgoed dus wdb wie de schoen past trekke hem aan…

maar zoals je zelf meerdere malen hebt kunnen lezen in diverse topics zijn er genoeg bv moeders die niet na kunnen laten al dan niet bewust om op een denigrerende wijze de fv moeders op de vingers te tikken…….

Ik ga mezelf verder ook maar niet meer herhalen want de meningen daarover zijn duidelijk en er wordt hier nu eenmaal gevraagd om merken fv en niet over het wel of niet geven van bv en waarom dat beter zou zijn of niet…

Gr.smoekie

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Laten we hier ook niet hebben over een apart hoekje wel of niet. Ook daar gaat dit topic niet over.
    Dus graag weer antwoorden wat de Ts graag wil horen. Welk merk flesvoeding raden jullie aan.

Kwebbel

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    dames nog 1 keer off topic , er loopt een topic over een eigen fvhoek bij het hoekje "over deze site".

zo nu weer ontopic, ik raad zelf kruidvat voeding aan, het bevalt ons prima.
    de kleine heeft weleens een krampje gehad maar ik denk dat de kleintjes dat bij alle voeding wel hebben.
    de kraamzorg zei ook dat ze steeds meer goede verhalen hoorde over kruidvat voeding.
    maar alle flesvoeding is volgens mij goed hoor.

koop dat waar je je fijn bij voelt en als het de kleine bevalt dan zou ik daar gewoon mee doorgaan!

liefs joyce

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zult mij nooit en nergens horen of zien beweren dat kunstvoeding vergif is. Dat is dan je eigen interpretatie van de dingen die je leest.

Kunstvoeding is gewoon eten voor babies, net zoals moedermelk dat is. Alleen zitten er bij de keuze voor voeding wat plussen en minnen. En elke moeder heeft het recht om te weten WAT die plussen en minnen zijn. Zodat zo min mogelijk moeders later zullen zeggen: 'Maar als ik DAT geweten had, dan had ik het ANDERS gedaan'...
    Als jij een keuze hebt gemaakt dan neem ik aan dat je daar 100% achter staat. Dan is er niets of niemand dat je kan dwingen je te moeten verantwoorden. Als je je toch wilt verantwoorden: jouw keuze, maar niemand zegt dat je dat doen moet. Maar als jij je beslissing al hebt gemaakt dan raakt de info die ik en anderen geven je ook niet meer. Maar vergeet niet dat er voor elke vrouw die post ongeveer 10 andere meelezen. Die meelezers hebben gewoon recht op correcte informatie. Omdat je alleen op grond van correctie informatie je keuzes goed kunt maken.

Ik vind het erg jammer dat je me hier met naam en toenaam zit te noemen. Ik geef alleen maar informatie door. Informatie die je van je eigen verloskundige en CB eigenlijk al had moeten krijgen.

M.a.w. if you don't like the message, don't shoot the messenger.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    On topic:

De eisen die de Nederlandse wetgeving aan kunstvoeding stelt zijn heel hoog. Eigenlijk zijn alle merken van dezelfde kwaliteit. Sommige fabrikanten voegen wat extra's toe, en vaak zijn die merken wat duurder, maar wetenschappelijk bewijs voor het nut van die toevoegingen (zelfs van de merken die adverteren met 'wetenschappelijk bewezen') is niet echt geleverd.
    Met een goedkoop merk ben je dus even goed uit als met een duur merk.
    Wel zijn er smaak- en geurverschillen, waardoor de ene baby de voorkeur aan een eigen merk zal geven. Ook is er een klein verschil per merk in de manier waarop de eiwitten chemisch wat kleiner gemaakt worden, zodat een baby ze beter kan verteren. Daarom zie je dat sommige babies bij het ene merk wel, en bij het andere merk geen krampjes hebben. Maar bij welk merk een baby het beste vaart verschilt van baby tot baby.
    Dit bovenste gaat vooral op voor de standaardvoedingen.

Voor kinderen die een verhoogd allergierisico hebben valt na moedermelk de voorkeur op een hypoallergene melk. Één merk heeft de standaarmelk al hypoallergeen gemaakt, en verder is er één goedkoop merk en 2 dure merken ha-melk.

Daarnaast zijn er nog speciale voedingssoorten voor babies met problemen zoals verstopping, krampjes of onverzadigdheid. Maar die geef je pas als er problemen zijn, dus niet vanaf de geboorte.

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Kan me een topic herinneren waarin het ging over mijn medicatie en mijn ziektebeeld, je hebt daar dingen zitten verkondigen die niet waar waren, de info was veroudert en te algemeen, iedere patiënt is anders.
    Info heb ik voldoende gekregen 2 MLD artsen en 1 internist hebben zich met mijn zwangerschap en voedingskeuze voor de kleine bemoeit.
    En nu gaat hier een schooljuf me vertellen dat ze het altijd beter weet.
    Want keer op keer kwam je wederwoord je wist het en wilde het gewoon weg beter weten, en helaas dat ben ik niet vergeten.
    Soms zou je ook eens iemand reactie moeten lezen zonder meteen je waardeoordeel eraan vast te hangen.
    Soms kwets je daar iemand enorm mee, heb je misschien niet in de gaten maar de keuzes waren niet allemaal even eenvoudig aan deze kant.

Maar even ontopic verder.

Meid wat je ook gaat doen, ik wens je veel geluk en veel plezier bij je kindje voeden, welke voeding dat dan ook zal zijn.... dat doet er niet toe.
    Ieder merk is oke, en bv is ook goed. Maak een bewuste keuze dan is het altijd goed.

Gelukkig is er uit dit topic iets heel positiefs voortgekomen, een apart gedeelte voor de FV.
    Moderators heel erg bedankt.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat die keuzes moeilijk waren snap ik heel goed, en ik herinner me dat ik destijds al gezegd heb dat ik je keuze voor je kind so wie so moedig vind. Wat ik alleen probeerde duidelijk te maken is dat de adviezen die je kreeg heel erg gekleurd zijn door de Nederlandse cultuur, die erg flesgericht is. Als je in bijvoorbeeld Australie gewoond had had je een heel andere begeleiding gehad met andere adviezen.

Deel Deze Pagina