niet gepoept sinds dinsdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    hoe vaak heeft jullie klientje een poepluier? Indy sinds ze een combi van bv en fv krijgt maar 1 keer op de dag (wel een hele volle luier) maar nu heeft ze dus sinds dinsdagavond hniet meer gepoept...moet ik me zorgen maken of komt dit wel vaker voor?

2. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Als je kindje alleen maar bv krijgt, dan kan het zelfs zo zijn dat ze een hele week niet meer poept. Helaas weet ik niet hoe het in combinatie met kv gaat. Als je twijfelt, kun je ook altijd het cb bellen he. Die zijn er ook als je dit soort vragen hebt.

Succes,
    Qwizzle.

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zo lang je kleintje er geen last van heeft zou ik me niet teveel zorgen om maken. Kijk het nog even aan en anders kun je idd het cb even bellen.

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee heeft ook wel eens 1 keer per 3 dagen een poepluier hoor, soms elke dag, meestal om de dag. ALs ze er echt last van krijgt geef ik haar een theelepel zonnebloemolie en dan komt het zo los.

5. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

civan heeft daar van begin af aan veel last van gehad,

6. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Heel herkenbaar!

Toen estelle volledige borstvoeding kreeg had ze echt gemiddeld 6 poepluiers op een dag. Nu krijgt ze ongeveer 30% flesvoeding 70% borstvoeding en ze poept nu soms 1x per dag maar meestal 1x in de 2 a 3 dagen....... dat is nu al 3 weken zo en ik heb niet het idee dat ze er last van heeft.

7. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    kailynn krijgt ook combi bv en fv maar soms poeste ze ook maar 1x in de 3 dagen en zolang ze goed plast is er volgens mij niks aan de hand.

8. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    klopt ik heb vanmiddag voor de zekerheid het cb maar even gebeld en die zeiden inderdaad dat als ze gewoon plasluiers heeft er niks aan de hand is!

9. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Volgens mij is het ook zo dat je kindje na een aantal weken 'effectiever' gaat drinken omdat het spijsverteringsstelsel beter gaat werken.

Daan heeft sinds een week ook minder poepluiers. Voorheen zat er poep in elke luier, nu nog maar 2-3 keer per dag. Plassen doet hij daarentegen volop, het liefst als hij zonder luier op het aankleedkussen ligt ;)

Groetjes, Wendy

10. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    [
    Daan heeft sinds een week ook minder poepluiers. Voorheen zat er poep in elke luier, nu nog maar 2-3 keer per dag. Plassen doet hij daarentegen volop, het liefst als hij zonder luier op het aankleedkussen ligt ;)

Groetjes, Wendy[/quote]

haha ja fraai is dat he :D
    heeft romeè ook al last van

11. melissa

melissa Actief lid

28 mrt 2006
    219
    0
    0
    GOEIE TIP!

Yesse had dit laatst ook en ik kreeg het idee dat ie er wel een beetje last van had.
    Toen kreeg ik de gouden tip van mn moeder, gewoon ff tempraturen, dan kan je de weg nét even vrij maken.En ja hoor, ik had hem getempt en een half uur later was het een hele broek vol, en met broek bedoel ik ook echt z'n broek, zoveel was het!

Kan geen kwaad om te proberen, toch!

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ze heeft wel eens 1,5 week niet gepoept, en toen een megapoepluier. Volgens de ha niets bijzonders.

13. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Als je merkt dat het je kindje in de weg gaat zitten dan kan je gewoon idd even de thermometer iets verder naar binnen doen. Werkt super.
    Of wat meer water in de fles, of een scheutje olie erin, of even de buik masseren en met de beentjes fietsen. Allemaal huismiddeltjes die werken.

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Idd de thermometer is hier ook echt een hulpmiddel als het allemaal te lang duurt en ze teveel last hebben.
    Ik doe dat niet te snel omdat ik heb begrepen dat het niet goed is als kindjes zelf niet leren om goed te persen. Maar zo af en toe bij echte nood.. ach ja, het helpt super!

15. warda

warda Lid

29 mrt 2007
    23
    0
    0
    leerling verzorgende
    Hilversum
    hoi hoi jaah die vraag had ik ook toen die kleine van mij net was geboren ben er mee naar de dokter geweest. ik dacht beter te vaak dan een keer te weinig naar de dokter maar de antwoord was maak je geen zorgen de kleintjes kunnen iedere dag en poep luier hebben maar kan ook een keer in de week dus ik denk dat je je niet te druk moet maken en anders moet je gewoon de huisarts bellen als je je erg zorgen maakt....kussssssss

16. warda

warda Lid

29 mrt 2007
    23
    0
    0
    leerling verzorgende
    Hilversum
    hmm trouwens de thermometer is sterkafgeraden bij mij het zou niet goed zijn omdat het kindje dan niet uitzich zelf prikkels krijgt om idd te persen dus dan heb je straks nog en groter probleem ........ik zou het persoonlijk niet doen .....

17. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Bob heeft ook een tijdje heel weinig poepluiers gehad. Soms zelfs met 10 dagen ertussen!
    Volgens het CB was dat inderdaad (bij BV) geen enkel probleem. Desnoods 1 kiwi per dag eten, want dat laxeert en verder rustig afwachten, was het advies.
    Toch denk ik dat het hem erg dwars heeft gezeten. Sinds ik met een cursus babymassage ben begonnen en zijn buikje regelmatig masseer, heeft hij ook weer 1 poepluier per dag. En ik heb een heel ander kind gekregen.
    Ik weet niet of dat de ooorzaak is geweest, maar misschien dan toch mede... Hij huilde 6-7 uur per dag en sliep overdag nauwelijks. Nu kan ik hem gewoon op zn bedje leggen en is het een heerlijk tevreden knulletje.
    Dus misschien toch even proberen om het wat op
    gang te krijgen door voorzichtig wat te masseren of met beide beentjes tegelijk (lekker hoog, vanuit zn bekken zeg maar) te fietsen. Wel altijd met de klok mee. Baat het niet dan schaadt het niet en veel leuker/lekkerder dan de thermometer.

Deel Deze Pagina