Meteen gaan voor flesvoeding...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Grassprietje, 2 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik heb in mijn zwangerschap getwijfeld over bv of fv.
    uiteindelijk wist ik zeker dat als ik bv zou geven dat dat zou zijn omdat mijn omgeving vond dat dat zo hoorde. dus gekozen voor het "gehannes" met fv. ben nog steeds blij met die keuze
    maar als er nu dus iemand zegt dat bv beter is dan zit ik op de kast, ieder zijn eigen keuze maar kom niet preken dat bv gezonder en makkelijker is.
    daarbij blijkt dat bv pas zin heeft als je het een half jaar kunt geven, en zolang duurt het bevallingsverlof niet. en ik heb geen zin om gezellig met collega's in een kamertje te gaan kolven zodat mijn oppas toch mijn bv aan mijn kind kan geven.

2. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    Ik geef ook vanaf het begin fv. Het bevalt me goed, in het begin van mijn zwangerschap wilde ik voor bv gaan, maar meer om het commentaar van de BV maffia (sorry dat ik het zo zeg, maar zo vind ik het nu eenmaal) naarmate mijn zwangerschap, raakte ik toch steeds meer aan het twijfelen en toen ben ik goed bij mezelf ten rade gegaan, ik wilde gewoon liever fv geven. Ik ben een erg ongeduldig type, bv is gewoon nix voor mij. Ik ben erg blij dat ik voor fv gekozen heb, al kreeg ik vanaf dag 1 al commentaar van de kraamhulp. Ik vond het echt niet leuk dat ik daar meteen mee geconfronteerd werd, ze liet me echt schuldig voelen en dan ook nog die kraamtranen erbij.. Maar ik vind dat ik er toch goed aan gedaan heb. Ik weet precies wat de kleine drinkt, en het is een tevreden mannetje, en ik ben zelf ook heeel erg tevreden. Dat is toch het belangrijkste dat moeder en kind zich goed voelen?
    Grt Bella

3. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    huh? Waaruit blijkt dat dan?

4. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    dat is toch nu de discussie dat vrouwen langer verlof moeten krijgen omdat dat beter zou zijn voor de binding tussen moeder en kind
    ook zou het ivm bv beter zijn om langer thuis te zijn omdat moeders dan langer bv geven en nu vaak stoppen omdat ze moeten werken

ik geloof dat dat beatrijs smulders is die zich daar hard voor maakt
    die heb ik toen op tv gezien bij pauw en witteman, daar kwam dat toen ter sprake.

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Voor zover ik weet is iedere ml goed, ook al is dat geen half jaar. Hoe langer hoe beter (al VIND IK dat langer dan een jaar erg veel is), maar dat wil niet zeggen dat korter dan een half jaar geen zin heeft!
    Er wordt zelfs beweerd dat je beter de moedermelk van een andere moeder kan geven dan flessemelk (VIND IK trouwens weer een rare gedachte, maar goed). Maar ik denk dat dat tegenwoordig niet meer opgaat, omdat fv steeds meer op bv gaat lijken.
    Begrijp me niet verkeerd, ik wil niemand overhalen bv te gaan geven. Wie meteen fv wil geven mag dat van mij hoor!
    Maar als je tegen bv bent, ga dan geen foute argumenten geven!

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik heb zelf nooit onderzoek gedaan naar bv, dat laat ik anderen over. :D
    ik haal alleen aan wat ik beatrijs smulders heb horen zeggen, en ook al geef ik zelf fv. van mij mag er met moeders die bv geven meer rekening gehouden worden....want theoretisch is het allemaal mooi geregeld, maar in de praktijk valt het vaak vies tegen.

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    oh ja, ik ben trouwens niet tegen bv, voor mij is het gewoon een keuze geweest waarbij ik fv heb gekozen.
    ik vind het een gewoon niet beter dan het andere, voor mij zijn ze gelijk :)

8. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik ben blij te lezen dat er meer moeders vanaf het begin fv hebben gegeven en hier tevreden over zijn. Ik denk dat ik ook direct met fv zal starten. Misschien een rare reden, maar eigenlijk vind ik dat ik al genoeg kracht aan de baby heb gegeven deze 9 maanden. Toch blijft het in je hoofd dat "bv zo goed is voor je baby, en je wilt toch het beste voor je kind".
    Wat mij echt heel erg tegenvalt, is dat je nergens informatie kunt vinden over fv van 0-6 maanden, net of mensen niet zelf een weloverwogen keuze kunnen maken.
    Gelukkig steunt mijn man me in mijn beslissing. Maar ik denk dat ik nog wel eens mijn keuze zal moeten verdedigen hier of daar!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen.... BV spreekt mij helemaal niet aan (opdit moment) En ik heb begrepen dat als je BV wilt doen hier echt achter moet staan, omdat het anders niet goed kan lukken.

Mijn omgeving reageert hier niet raar op, en als ze dat wel doen heb ik daar zwaar :c: aan :) Sinds wanneer moet ik leven naar de maatstaven van iemand anders...?
    Trouwens bij de VK kreeg ik ook meteen een BV foldertje in mijn handen gedrukt, toen ik zei dat ik het nog niet zeker wist kreeg ik meteen een ja maaaaar....
    Heb haar duidelijk gemaakt dat ik niet op een proBV preek zat te wachten en dat ik heel goed mijn eigen keuze's kon maken. Ze was snel stil!

Het kan ook heel goed zijn dat als ik de kleine eenmaal in mijn armen heb ik volledig omdraai. Maar daar kan ik nog niets over zeggen :)

10. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Bij de eerste ben ik na een maand overgestapt op fv, ook toen kreeg ik nog veel scheve gezichten, als ik dan zei dat ik niet genoeg melk meer had kreeg ik standaard de zin, dan moet je meer aanleggen, ja duh ik zat ongeveer ieder half uur met die kolf aan mijn tiet zo'n 3 maanden lang maar er kwam echt geen druppel meer uit hoor.

Bij deze ga ik zeker wel weer bv geven maar mocht ook deze niet aan de tiet willen dan stap ik net zo makkelijk weer over op fv, scheve gezichten of niet, dan kom ik wel weer met het cliche zinnetje, ik ben er ook groot mee geworden ;)

11. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    hoi ik heb ook gekozen voor de flesvoeding, ik vond bv ook niks.
    heb eigenlijk nog nooit comentaar gehad van famillie.
    je moet doen wat jij het fijnste vind.
    groetjes

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ook hier direct gestart met flesvoeding. Tijdens de zwangerschap getwijfeld, vooral vanwege de druk van 'buitenaf', maar uiteindelijk toch gekozen voor de fles, omdat ik daar persoonlijk wel voor 100% achter kon staan.
    Sibel is te vroeg en dysmatuur geboren, en heeft een paar weken in het ziekenhuis gelegen. Ik heb daar van niemand commentaar gehad, en ook in mijn omgeving heb ik geen opmerkingen gekregen.
    In het ziekenhuis waar ik ben bevallen, kregen kindjes zoals het mijne (te vroeg/dysmatuur), niet direct moedermelk (ook niet via fles of sonde). Omdat de eerste melk volgens dat ziekenhuis niet voedzaam genoeg zou zijn voor deze kindjes die het juist zo hard nodig hadden (voordat iemand mij in de haren vliegt: ik heb het echt over de eerste melk van de eerste dagen, en het is niet mijn mening, maar het is me verteld in het ziekenhuis). Een kamergenote heeft door die wetenschap destijds besloten om ook direct op flesvoeding te gaan. Een andere kamergenote had namelijk erg veel moeite met kolven ed, en dan hoor je dus vervolgens dat die eerste afgekolfde melk gewoon wordt weggegooid. Zij was toen nog niet bevallen en twijfelde, maar haar twijfel was direct weg, en ze ging ook voor de fles

Deel Deze Pagina