Badje op babykamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxBloesem, 12 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxBloesem

xxBloesem Bekend lid

1 feb 2015
    536
    173
    43
    Vrouw
    Ik heb nu het badje klaargezet op de babykamer, maar ik vraag me af hoe vaak ik het badje daar ga gebruiken. (kan bijv ook alles meenemen naar bedenen, of het badje in de douche zetten)
    Daarom aan jullie de vraag:
    Hoe vaak hebben jullie het badje op de babykamer gebruikt?

2. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Altijd. Maar we gaan ook wel eens samen douchen of in het grote bad. Het badje staat in de babykamer, omdat je daar alles hebt klaarliggen voor het badderen en afdrogen.

3. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

#3 Rabbit, 12 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2015
    Hier op badkamer gezet toen kraamhulp weg was. (Moest van haar op babykamer) veel fijner met spetteren ook wat hij al vrij snel deed. En met water sjouwen.
    Wikkelen hem in een doek als na kamer lopen en is maar 1 deur verder dan badkamer.

4. Zilver25

Zilver25 Actief lid

18 dec 2011
    145
    0
    16
    Ik heb hem op de babykamer nooit gebruikt. Ten eerste niet handig met water in het badje doen, of je moet het badje inclusief water verslepen.. ten tweede het spetteren idd.
    Wij hebben hem altijd op de badkamer, vind ik handiger :)

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Met de oudste heb ik eigenlijk alleen maar gebadderd in de slaapkamer, okay was wat gesleep met emmers water, maar ik had er meer ruimte als in onze badkamer.
    Bij de tweede hebben we het badritueel in de eerste weken in de keuken gedaan en na de verhuizing hadden we een ruimere badkamer en kon ik beter badderen in de badkamer.
    Wel in beide huizen alles gelijksvloers dus dat scheelt denk ik ook wel.

6. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier tot 7 maanden altijd in de babykamer. Toen werd het te veel gespetter. Scheelt misschien ook dat bij ons de badkamer beneden is, vond 'k heel onhandig om alles naar beneden te slepen. Nu til 'k dl gewoon in haar badcape weer naar haar kamertje en daar verder afdrogen etc.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Alleen in de kraamweek. Daarna gewoon in de badkamer in bad, handdoek legde ik dan over mn borst met 1 hand uitspreiden, kindje op de baddoek leggen, toedekken en naar de slaapkamer met commode lopen. Alleen hoog winter even lastig omdat het errug koud ( 10-12 graden ) werd bij ons boven dan moest je 2 ruimten verwarmen voor het badje.

8. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Ik heb t badje altijd alleen in de badkamer gehad .. Anders zo onhandig met water vond ik en met spetteren :)
    Wel nu met1,5 nog altijd plezier van badje. Die zet ik onder de douche erbij !

9. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Hier vanaf het begin in de badkamer, zelfs met de kraamhulp (die moest maar gewoon niet moeilijk doen, dat gedoe!!). Wij hebben een grote badkamer om de hoek bij de babykamer, en ik vind een in een handdoek gewikkeld baby'tje tillen toch echt een stuk makkelijker dan een bak vol water. ;)

10. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de kraamhulp hebben we gebadderd op de babykamer en de week erna ook nog. Toen kon ik een straalkacheltje lenen (zodat de cv niet hoog hoefde om een warme kamer te krijgen) en ben ik gaan badderen op onze slaapkamer. Daar ligt geen vloerbedekking maar laminaat. Kon het aankleedkussen mooi op ons bed. Nu het badje te klein is, gaat hij in bad/douche en loop ik daarna naar zijn kamer voor het aankleden.

11. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik heb nog geen flauw idee hoe het allemaal zal gaan, maar wij hebben gewoon water op de bbykamer. Hier hangt een wasbak. Nu zag ik van die slangen die je op de kraan kunt doen en dan zo hup in het badje. Dus ik vermoed dat het dit gaat worden.
    Daarnaast is onze badkamer niet zo groot en ik heb geen idee waar ik anders al die spullen moet laten. Dus babykamer it is :)

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben onze verzorgingstafel op de badkamer staan. Heel handig, ook met het badje te vullen..
    Alles wat ik nodig heb ligt ook in de verzorgingstafel (2 grote schappen), dus ik hoef enkel de kleertjes van de babykamer te halen..

13. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Hier tijdens de kraamweek slechts twee keer in de babykamer. De rest gewoon in de badkamer. Ze is vaak mee onder de douche geweest en later het babybadje in de grote badkuip.

Wat ben ik blij dat ik niet een duur badset heb gekocht, een badje van 7 euro werkt helemaal prima. Het heen en weer slepen van water naar een badje in de babykamer lijkt me echt waardeloos.

14. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

2x in de babykamer daarna gewoon onder de douche. Dat was echt een zoon-papa momentje (zittend want staan vond mama eng😅 )

15. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het badje in de badkamer. Heb mijn badkamer beneden en hij is groot zat. Dan kleine mee in een wikkeldoek naar boven voor het aankleden.

16. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik heb niet eens een babybadje, gedoe. Wij gaan elke dag samen douchen of in bad.

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb het badje nooit op de kinderkamer gebruikt, heel onhandig met vullen en leeg laten kopen.. ook hebben we vloerbedekking dus is alles zeiknat.

18. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    De eerste 2 keer met de kraam op de babykamer, zodat ik in de zetel ernaast kon zitten (ik kon nog niet lang genoeg rechtstaan).
    Daarna gebruikten we het badje met standaard in de inloopdouche, ik legde een badlaken opgevouwen in de wasbak als aankleedkussen.

Op een gegeven moment werd mijn zoontje te groot voor de wasbak en wikkelden we hem in een handdoek om in zijn kamertje verder aan te kleden. Overigens gaat hij met 1,5 nu nog steeds in het babybadje, alleen niet meer op de standaard maar staat het badje in het grote bad.

19. lady1986

lady1986 Actief lid

27 apr 2010
    159
    17
    18
    In het begin op de babykamer maar na een tijdje zijn we de tummytub gaan gebruiken in de woonkamer. Daar was het altijd lekker warm en een aankleedkussen hadden we sowieso al beneden... Onze zoon vond dit prettiger.

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb nu zo'n opvouwbare van stokke en die gaat straks gewoon op het aanrecht

Deel Deze Pagina