Meteen in ledikant of eerst wieg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MoniekJ, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Dit. Mijn zoontje heeft de eerste 6 maanden bij ons geslapen zoals wordt aangeraden. Ik zou hem ook zeker niet in een wandelwagen stoppen, want ze kunnen dan met hun gezichtjes tegen de rand komen en in ademnood komen. Wij hebben een cosleeper genomen en toen hij te groot werd in een goedkope ledikantje van de Ikea. Okay, ik heb geen oog dicht gedaan, maar dat komt ook omdat ik aan het borstvoeden was en om de drie uur wakker werd van de kleine in het begin. Maar ja, dat hoort er bij en dan is het fijner dat ik niet helemaal naar zijn kamer hoefde te gaan maar lekker in bed kon blijven liggen.
    Dit keer gaan wij hetzelfde doen maar dan een duurdere cosleeper kopen (bednest). Ik kan hem daarna weer verkopen op marktplaats.

2. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Oh, al gezegd. Verbaasd me eigenlijk dat zo weinig mensen dit weten/doen. Mijn kraamverzorgster had het ook aangeraden en toen ik dit tegen haar zei keek ze verbaasd. (Bij nader inzien had ik haar toen gelijk de deur moeten wijzen want we lagen elkaar absoluut niet!).

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Mijn zoon heeft maar een paar weken (in ledikant) bij ons geslapen. Mijn vriend wilde hem niet op de kamer omdat hij er slecht door kon slapen. Ik heb er zo'n spijt van gehad!

Deze keer blijft de kleine iig tot 6 maanden op onze kamer. De vorige keer heb ik het gedaan zoals hij wilde, nu is het mijn beurt. Er staat een 1persoonsbed bij mijn zoon op de kamer. Als het hem niet bevalt slaapt hij daar maar :p

De ervaring was met het ledikantje dat hij moeite had met de grootte. In de kinderwagen wilde hij wel slapen, maar dat vond ik geen veilig idee. De zijkanten zijn dicht en daar kan hij tegenaanrollen. Maar ook is er minder zuurstof in de wieg doordat de zijnkant dicht is en dat de luchtstroom tegengaat.

Mocht je voor een wiegje gaan, en je besluit voor de 6 maanden dat je het niet fijn vind om het wiegje op je kamer te hebben dan kan je je kleine altijd nog met wiegje en al in eigen slaapkamer zetten. Het kan een veiliger gevoel aan de baby geven.

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Dit hadden wij ook. Had me al voorgenomen dat wanneer we haar toch graag bij ons wilde houden we alsnog een wieg zouden aanschaffen. Dit niet gedaan en na 2 weken naar eigen kamertje was wat ons betreft goed voor dl haar rust en die van ons :).

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Het verbaast me ook heel erg. En nog meer hoeveel mensen het evengoed doen. Je wilt toch geen risico's opzoeken denk ik dan?
    Slecht van je kraamhulp dat ze dit aanraadde :$

6. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    Hier meer gedwongen in de wieg bij ons op de kamer ,
    Ukkie krijgt geen eigen kamertje omdat we die gewoon niet meer hebben dus komt zijn commode en ledikantje op de kamer bij zijn zus :) , maar ik laat hem voor geen goud in de nacht bij haar op de kamer alleen hahha , overdags ligt hij (hoop ik dan ) in zijn ledikantje
    verder hebben de andere 3 ook de eerste maanden in een wiegje snachts bij ons geslapen en overdag in ledikantje op eigen kamertje

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ten tijde van mijn oudste was dat nog heel normaal. Als je je baby maar max een maand naast je houdt snap ik het ook wel. Kind rolt nog niet en zonde om hiervoor een wieg aan te schaffen.

8. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje sliep de eerste paar weekjes in de kinderwagenbak, maar deze stond in zijn ledikantje

IK lees nu net dat dit wordt afgeraden.. Wist ik ook niet...

Daarna sliep hij gewoon in zijn ledikantje.

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Kan maar inzichten veranderen (continue ;))

Ik heb een wieg/cosleeper aangeschaft omdat ik de vorige nu niet wederom kan lenen. Vorige keer heeft ze maar 6 weken op de kamer geslapen, misschien deze langer misschien niet. Liever 100 euro kwijt dan mn kindje. Daarbij kan ik m ook wel weer verkopen

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

De kleine gaat in het ledikant op eigen kamer.
    Maar... ook in begin steeds meer te twijfelen, vl heeft al gezegd dat als ik het bij ons op de kamer wilt hij gewoon het ledikantje oppakt en achter ons bed neer zet :)

11. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Ons kindje gaat ook in wiegje op onze slaapkamer.

Werd door het ziekenhuis sterk aangeraden om je kindje eerst op je eigen kamer te hebben ivm wiegendood. En tevens werd het sterk afgeraden om je kind in kinderwagenbak te laten slapen buiten "normaal kinderwagen-gebruik" om, dus dat gaan we ook zeker niet doen. Snap wel als dit je nooit verteld is dat je dit nog niet weet :).

12. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Met vriend over gehad. Hij vind het juist beangstigend omdat zo'n wieg klein is. Vind dat een beebje meer ruimte nodig heeft.
    Bovendien wil ie kwaliteit, dus de wieg + assecoires voor 100 euries gaat m dan niet worden.

We kijken het even aan. Een wiegje is snel gekocht.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De eerste 2 maanden sliep ze alleen maar bij mij op mn buik. Hele nachten met haar op de bank gezeten zo.
    Toen overdag in wieg op eigen kamertje en nachten in wieg naast me op onze slaapkamer. Op den duur in ledikant op eigen kamertje overdag. Met 4 maanden ook de nachten in eigen kamer.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Moet zeggen dat ik me verbaas dat zoveel mensen dat toch doen of gedaan hebben. Ventileert voor geen meter.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zo'n wieg is juist veilig hoor. Ze hebben weinig ruimte nodig. Vinden ze zelfs vaak fijner ook, na 9 maanden in je buik te hebben gezeten. En sorry, kwaliteit gaat echt niet altijd gepaard met een hoog bedrag.

16. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik inderdaad ook... hier ook een wiegje voor 100 euro staan (kwamen lakentjes/dekentje/hoeslaken nog wel bij) en is prima wiegje, kwaliteit goed. Gaan we voor de 2e nu ook weer gebruiken!

17. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Misschien heb je iemand in de omgeving waarbij je een wiegje kan lenen. Wij hebben ons wiegje geleend en ben er heel blij mee.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Verbaast het je zeker ook enorm dat een aantal kraamzorgorganisaties dit soms aanraden?

Bij Aiden hadden we het Groene Kruis als kraamzorgorganisatie.
    Aiden kon niet slapen in zijn wiegje. Totdat de kraamzorg (je leest het goed) ons als nieuwbakken ouders adviseerde hem in de kinderwagenbak te laten slapen. Toen sliep hij als een roosje.

Bij Finley hetzelfde. Met een ANDERE kraamzorgorganisatie!
    Sliep ook het beste in de kinderwagenbak.

Dus tja. Als je niet beter weet en je kindje slaapt dan wel goed...

Al zou ik zelf nooit een ander adviseren om je kindje in de wagenbak 's nachts te laten slapen. Kans op wiegendood blijft immers wegens mindere ventilatie. (Al lag de wagenbak pal naast mijn hoofd. Maar dan nog is het niet zonder gevaar natuurlijk.)

19. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ik vond het heel fijn om onze zoon dicht bij me te hebben op de kamer. Ik weet niet of je bv gaat geven (heb ook niet alle pagina's gelezen), maar dan zou ik de baby zeker op dezelfde kamer laten slapen (anders mis je de eerste honger-signalen en begin je steeds te laat met voeden).
    Wij hadden ook een heel kleine slaapkamer. Onze oude wiegjes konden we daar niet kwijt. We hebben toen voor €40,- een wiegje gekocht incl. matrasje. Dat konden we ook vastmaken aan het bed. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou zeker een wiegje aanschaffen/lenen.

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hebben ze allebei de eerste paar nachten bij ons op de kamer geslapen en zijn daarna naar hun eigen bedjes gegaan. Werkte voor ons veel beter.

Deel Deze Pagina