Meteen in ledikant of eerst wieg?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MoniekJ, 10 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik had een wiegje maar al snel over op ledikant. Hier vind ze t heerlijk zo'n groot bed, lekker rollebollen. En ze kan ons goed zien door de spijlen.
    Ze is nu 4 maanden en ligt nog steeds pal naast ons bed. Dit blijft ook nog wel een tijd zo ;)

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    In 2009 werd dit door onze kraam geadviseerd, ook kindje van mijn schoonzus (2009) heeft zo een tijdje bij haar ouders geslapen. Dus tja, daarom heb ik dat gedaan (al was het maar voor 2 nachten :p).

Inzichten blijven veranderen... Mijn eerste kindje heb ik in 2007 van kraam op de zij te slapen moeten leggen met een rolletje (hydrofiel) tegen de rug en dan iedere keer afwisselend links-rechts. In 2009, bij mijn tweede kindje, opeens moest ze perse op haar rug ;)...

Wat dat betreft zijn er bij mij bij ieder kind 'nieuwe' regeltjes geweest (in zwangerschap, in kraamtijd en daarna), omdat er nieuwe inzichten blijkbaar waren. Opeens moest bijvoorbeeld de dosis vitamine D verdubbeld worden, ten opzichte van wat ik gewoon was te geven.

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier de 1ste 4 maanden bij ons op de kamer gelegen..
    Eerst in de draagmand (In de wieg wou ze niet slapen), toen in de wieg en nu in de ledikant :)
    Overgang ging telkens heel goed

4. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft LM ook de eerste 3 weken in zijn wandelwagenbak geslapen. de kraamverzorgster vond dit een beter idee dan al meteen in een groot bed. LM wilde ook absoluut niet in zo'n groot bed. Hij heeft de eerste tijd zelfs in een wikkeldoek in de bak gelegen. als je de kap naar beneden laat dan ventileert het best redelijk volgens mij. Ik zou het misschien als het hoog zomer is en warm niet doen maar voor een winterkindje vond ik het een goede oplossing.

5. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl moest helaas na 1 nacht al in haar ledikantje op eigen kamer doordat ze zichzelf niet warm genoeg kon houden om bij ons op de kamer in de wieg te kunnen slapen.
    nu hebben we betere verwarming dus gaat de kleine straks lekker in de wieg bij ons slapen

6. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Dan zal dat bij ons ook niet gaan.
    Heb een kruik van 1m85 naast me in bed liggen die moeite heeft met zn temperatuur als ie slaapt, dus de ventilator staat vaak aan als tegenwicht voor de warmte die hij uitstraalt.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier heeft hij ook de eerste 3/4 weken naast me geslapen in de wandelwagen. Overdag ging hij al wat eerder in z'n ledikantje.
    De eerste nachten had hij wat moeite om zichzelf warm te houden, maar dit ging al snel goed toen we z'n bedje weer lekker gingen voor verwarmen.
    De kraamhulp vond het hier ook een prima oplossing, mits we de kap maar naar beneden deden, zodat hij voldoende zuurstof kreeg.

8. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    Onze kleine heeft vanaf dag 1 in eigen bed gelegen en dat is ons goed bevallen ik gaf bv en wilde noet in slaap vallen met de baby in bed dus moest toch naar de woonkamer.
    Nummer 2 willen we ook gelijk in bed leggen ook omdat ik heel licht slaap en van ieder kuchje schrik en wakker wordt.

9. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    Ik maakte bedje van Voedingskussen. Maakte een u vorm. Waskussenhoes eroverheen en dan tussen ons in op bed. Perfect .

10. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Mijn schoonzusje laat hun kindje vanaf baby ook al tussen hun in liggen. Ik zou dat zelf echt niet durven! Dadelijk ga ik er op liggen of krijgt ze een elleboog van ml in haar snoetje. Nee gewoon lekker in de wieg aan de kant van mama voor het voeden.
    Kan niet wachten tot het zover is :)

11. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben geen wieg gebruikt bij de eerste en gaan dat nu niet doen, wel zetten we het ledikantje de eerste week op onze kamer.

12. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    De oudste heeft tot een maand of vier in haar wieg naast ons geslapen. Daarna in haar eigen kamer, met zes maanden in het ledikantje. De jongste heeft zes maanden naast me gelegen, en daarna in haar ledikantje in haar eigen kamertje.

13. Elizabeth232

3 jan 2015
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
  14. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Mijn zoontje slaapt overdag in zijn ledikant en s'nachts in een wiegje op onze kamer. Wij hebben nu ook weinig loopruimte en hij ligt onder de tv (zetten we uiteraard niet aan als hij in zijn wieg ligt). Ik word nu ook sneller wakker van zijn geluidjes maar vind het voor het begin wel fijn. Zodra ik niet goed meer kan slapen gaat hij naar zijn eigen kamer.
    Overigens sliep mijn eerste zoon altijd beter in zijn eigen ledikant dus die heb ik toen best vroeg verhuisd naar zijn eigen kamertje

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik wilde de baby aanvankelijk gelijk in zijn/haar ledikant op de babykamer. Kraamverzorgende raadde bij de intake aan om de baby op je eigen slaapkamer te hebben , de eerste weken, dit omdat het makkelijker is ivm bv wat ik wil gaan geven en het zou beter zijn voor de binding

16. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Hier hebben we dochter 8 weken in co-sleeper gehad. Erg prettig voor de voedingen, om je kind te leren kennen en makkelijk troosten. Nadeel is alleen wel dat je alles hoort en ik sliep/slaap daardoor heel licht en minder goed.
    Vanaf deze week proberen we het ledikant in eigen kamer en dat gaat redelijk goed! We horen haar nog steeds heel duidelijk in geval van honger ;)

17. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ja, erg he? Maar goed, ieder zijn eigen keuzes.

18. MamavC

MamavC Niet meer actief

Een wiegje is wel lekker meer geborgen. Hier een wiegje tot 2,5 maand, toen over op een ledikant.
    Ze slaapt nog steeds naast ons bed

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Wij hadden ook geen wiegje. Beide kinderen sliepen eerst in de kinderwagenbak naast ons bed, daarna in een ledikant. Bij ons leverde dat geen problemen op maar je hoort wel vaak dat kindjes dan niet willen slapen omdat het te groot is ofzo. Misschien helpt een slaapzakje dan, hier sowieso vrij snel overgegaan op slaapzakjes. Dochter schopte alle dekens weg en zoontje wapperde drie keer met zijn armpjes en lag dan meteen 30 cm hoger... Met slaapzak weet je zeker dat ze t/m schoudertjes lekker warm blijven.
    Dochter is met 3 maand naar haar eigen kamertje verhuisd en zoontje met een maand of 5 (op aandringen van mijn vriend, ik vond het eigenlijk nog veel te gezellig)

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Overdag ledikant, s'nachts in wiegje naast mij. Tot ongeveer 4 maanden.
    Zo makkelijk!
    Bij het eerste geluidje hop er uit, baby pakken, in bed, aanleggen, drinken, klaar.
    Bij jongste dochter was het ook prettiger ivm de keizersnede.

Bij de oudste lag ik nog wel wakker van het typische gekreun en gesteun.
    Bij nr 2 en 3 sliep ik er niet slechter door :)

Ze hadden wat mij betreft best langer op onze kamer kunnen slapen.
    Maar de wieg werd te klein, en vriend vond het wel mooi zo.

Deel Deze Pagina