tot eersgisteren gaf ik Indsy altijd 4 x 160/5 en 1 x 180/6 om 23.00 uur. Aangezien ik haar dus altijd wakker moet maken voor die laatste fles adviseerde het CB om die te laten vervallen en in de 4e fles dan wat nurtix te doen. Dat hebben we gisteren dus gedaan en mevrouwtje sliep meteen van 19.15 tot half 6 vanochtend! Alleen vanmiddag begon het...ze kan niet goed poepen..loopt helemaal rood aan en de ontlasting kwam er dus niet goed uit. Er is inmiddles wel iets uit, maar volgens mij moet er nog wel meer zitten. Nu heb ik het CB gebeld en die zijn zo lekker tegenstrijdig...nu weet ik nog niet echt wat ik moet doen. Wat zouden jullie nu doen? Zal ik Indy toch nog maar geen nutrix geven en gewoon 5 flessen blijven geven? Zal ik minder schepjes nutrix proberen (had er nu 3 kleine eetlepes doorheen gedaan) Of zal ik ik dan gewoon alleen de flesjes verhogen (weet niet of ze die dan allemaal opdrinkt...180 moet ze wel halen) zodat ze hiermee er ook maar 4 hoeft en ik haar niet wakker hoef te maken om 23.00 uur. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren?
Ik sta binnenkort ook voor deze uitdaging. Het CB heeft het bij mij niet gehad over Nutrix. Dus ik ga het eerst proberen zonder Nutrix maar wel het aantal cc wat omhoog. En kijken hoe dat gaat met 4 flesjes. En mocht dat niet lukken dan zou ik voorzichtig eens 1 schepje nutrix doen. Je kunt altijd nog omhoog gaan met het aantal schepjes. Succes!
ja ik denk dat ik vanavond gewoon 1 schepje ga proberen en dan kijken wat ze doet vannacht. Moet wel zeggen dat het CB ook erg tegenstrijdige adviezen geeft zeg...de ene atrs zegt dat ik ermee (met nutrix) kan beginnen en vanmiddag had ik weer iemand aan de lijn die absoluut niet adviseerde om het nu al te geven...is alleen maar een dikmaker zei ze...erg handig zo dus!
Als ik jou was zou ik het nog wel even proberen. Haar darmpjes moeten wennen. Als ze over een paar dagen nog zo'n last heeft zou ik wel stoppen!
ik gebruik voor elijah niet elke dag nutrix, inderdaad om de reden dat hij er moeilijk van poept, je zou ook de laatste fles kunnen verhogen en kijken wat ze doet. succes!
Bij mij op het cb adviseren ze met Nutrix te beginnen vanaf 6 maanden bij kans op allergieën, anders kan het eerder. Omdat ik begonnen met afbouwen van bv en nu bijna volledig fv geef, wordt Mika zijn ontlasting ook harder en krijgt hij het er moeilijker uit. Op het cb adviseren ze een theelepeltje per etmaal aan olie (zonnebloem of olijfolie) aan de voedingen (dus enkele druppeltjes per fles) toe te voegen. Dan gaat de ontlasting beter.