Meteen klussen of 24 uur wachten na ovulatietest?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Doosje77, 15 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik snap de ovulatietestjes niet helemaal...er staat in de gebruiksaanwijzing dat zodra je 'positief' test (je eisprong krijgt) je na 24 uur, maar binnen 48 uur moet 'klussen'. Betekent dat dat je ook echt 24 uur wacht voordat je klust??

Hoe doen jullie dat?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    als ik een posi ovu test had kluste ik de dag en de dag erna voor de zekerheid en ook nog de 3de dag. Het heeft bij mij geholpen was meteen raak bij de eerste ronde met ovu testen.
    Dus ik zou zeggen klussen.

3. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    als je een positieve ovutest hebt dan springt je eitje binnen de 24 tot 48u. dus als je dan klust op 24u dan zit je of op je eisprong of nog de dag ervoor.
    snap je het een beetje? hehe

4. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ik had gistermiddag een posi ovu test.. Hebben gelijk geklust.. Zaadjes leven toch nog een tijdje (weet even niet hoelang precies, geloof 8 uur).. Dus ja, hopen dat er goede zwemmers bij zitten.. Ik kon trouwens niet wachten omdat vriendlief gister nachtdienst had, en vandaag om half 2 weer weg moest en pas om half 1 vanacht thuis is, dus wilde gister mijn kans niet laten varen.. En vandaag was de test nega, dus hoop dat het gister gelukt is..

Gewoon lekker klussen als je posi test, niet te lang wachten want dan duurt het weer een maand eer dat je aan de beurt bent..

5. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    zwemmertjes kunnen langer leven hoor, een dag of 3
    in hele sommige gevallen wel een week

6. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Ow serieus?? Dus zeg maar als we dinsdag hebben geklust en ik heb zaterdag een posi ovu test dan kan het alsnog raak zijn??

Goh dat wist ik niet.. Maar neemt hun kracht dan niet af, bedoel hun zwemkracht om het eitje te bereiken..

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis

zaadjes leven 5 dagen de mannelijke de vrouwelijke zijn wat minder lang in leven ...waarom weet ik niet ik heb het gezien bij een docu van discovery. dus het zaadje heeft 5 daagjes de tijd ongeveer.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen, langer is een uitzondering. Als je op dinsdag klust en op zaterdag een positieve test hebt, dan ben je te laat. Want de eisprong komt pas 24-48 u na de positieve test. Dus dan zou er bijna een week tussen het klussen en de eisprong zitten. Het beste is om de dag voor je eisprong te klussen, dan heb je de meeste kans op een zwangerschap.

9. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Nou we hebben dinsdag en gister geklust, dus het enigste dat nu nog rest is duimen draaien..

Deel Deze Pagina