Ik heb van die dipsticks, dus dan vang ik mn urine op in een schoon bakje (gewoon zo'n wegwerp plastic bekertje) Dan doe ik de test erin en lees ik hem na het aantal minuten wat op de bijsluiter staat af. Als die 2 even dikke/donkere strepen geeft, dan krijg ik binnen 24-48 uur mn eisprong. Dus dan flink aan de klus Werkt echt heel simpel dus. Mn man vind het prima. Ik wilde gewoon niet verplicht elke 2 dagen klussen zonder dat ik weet of ik wel of geen eisprong heb. Ben bang dat het me (of mn man) tegen gaat staan op die manier. Nu gaan we dus klussen op de dagen van mn eisprong en daaromheen just for fun Scheelt een hoop piekeren voor mij in ieder geval. Ik hou ook mn temperatuur bij om te kijken hoe dat werkt, maar die geeft het pas aan nadat je je ei al hebt gehad. Kan nu wel kijken of mn ovu testen kloppen
ik ben begin maart gestopt met de pil. van te voren heb ik net als jij ook informatie opgezocht via internet. op verschillende sites ( geen idee meer welke.. ) heb ik toen gevonden dat het niet uitmaakt of je meteen begint of even wacht. wel stond erbij dat als je de tijd hebt dat het dan verstandig is om eerst 3 maanden te wachten. in de meeste gevallen is de ergste werking van de pil uit je lichaam en heb je ( blijkbaar... ) een grotere kans om zwanger te worden. ik heb natuurlijk de tijd of ik er zin in heb is een tweede. ik heb het toen met mijn vriend overlegt en hebben toen besloten om inderdaad die 3 maanden te wachten. dit had ook te maken met dat ik voor ik aan de pil ging ontzettend onregelmatig ongesteld werd en ongelofelijke buikpijn had ( 1 x zelfs flauw gevallen door de pijn.) zoals je onderaan kan zien ben ik tot nu toe regelmatig ongesteld en de buikpijn is weg. nu dat we bijna aan de eerste ronde beginnen ben ik toch wel blij dat ik gewacht heb. het was ontzettend moeilijk maar nu weet ik wel hoe mijn cylus in elkaar steekt. wat mijn advies is doe wat jullie zelf denken dat het beste is. ik had natuurlijk een goede reden, wie weet hebben jullie geen reden. succes met zwanger worden, hopelijk is het snel raak! liefs
Hoi soezah, Ik vind het erg knap dat je hebt kunnen wachten. Bij ons was het ook zo van we doen gewoon maar wat en eerst veilig. Maar het is er niet van gekomen en we zijn al meteen voor het echte werk gegaan. Ik ben tussentijds wel eens met de pil gestopt geweest en toen was ik ook regelmaltig met 28 dagen dus ik ben er van uit gegaan dat het nu ook gewoon zal zijn. Wat betekend de tekst bij jou onder je banner met die pendel? Ik wens je alvast veel succes als jullie 1e ronde komt. Groetjes Wendy
bedankt voor jullie reacties. Dat met die ovu testen is idd heel makkelijk en verleidelijk om die dingen te bestellen maar ik ga het eerst "gewoon" proberen! Als je onregelmatig ongi bent snap ik wel dat je je regelmatige cyclus wilt afwachten, maar net als Wendy ben ik ook al eerder met de pil gestopt (vorig jaar, vanwege een spiraal) en ik werd meteen weer regelmatig ongi. Dus daarom hoop ik dat dat nu weer is echt super knap dat jij wel kon wachten! Maar Wendy je hebt wel veel klachten, maar ik heb geen verstand van de klachten die je hebt als je zwanger bent, hoewel ik het wel vreemd vind dat je pijn in je buik hebt, dat is toch niet normaal? en ook al zo emotioneel in het begin? Bij mij is dat altijd als ik ongi moet worden maar laten we het niet hopen! wanneer ga je testen? xxx
Hoi hoi, Wij proberen het eerst gewoon zo: we doen het als we zin hebben. Mocht het lang gaan duren voordat ik zwanger ben, dan kunnen we altijd nog rekening houden met 'de verplichte dagen'. Groetjes Tante29
Hoi Madelon84, Ik zou dinsdag of woensdag ongesteld moeten worden als mijn cyclus netjes is gebleven. Ik wil de test uitstellen tot zeker weekend 24 en 25 mei en misschien nog wel tot woensdag 28 mei. Als ik uiteraard niet ongesteld wordt maar ja we hopen van niet dus. Zou nou al wel willen testen, maar ja als het negatief zal zijn ben ik daar weer van overstuur dus wil echt de cyclus afwachten en daar nog wat daagjes bijtellen zodat ik als ik zwanger ben een positieve test in mijn handen mag hebben. Beetje uit zelf-bescheming denk ik. Iedereen veel succes. Groetjes Wendy
ik vind het zelf ook knap van mezelf het heeft ontzettend veel moeite gekost maar nog 2 weken en dan mag ik ook beginnen! wij hadden ook niet gewacht als ik ervoor regelmatig ongi was dus kan er helemaal in komen dat jullie meteen aan de slag zijn gegaan! wel spannend hoor allemaal! de tekst die onder mijn banner staat is van het pendelen. er zijn een aantal dames hier op het forum die pendelen. zij voorspellen als het ware wanneer je zwanger gaat zijn, dit zijn geen feiten maar ik vind het leuk om te kijken of het echt zo gaat worden. je moet dan een pb bericht sturen met je volledige naam en je geboortedatum. liefs
In het onderdeel De lounge zie je boven de topics een vastgeprikt topic staan genaamd Pendelen. Daar kan je alle info vinden over het pendelen. Ik wil niet laten pendelen, ben veel te bang dat eruit komt dat ik pas volgend jaar zwanger raak of helemaal niet ofso
@ wendyvanliemde: dreamer83 heeft het al verteld inderdaad, ik vind het ook best wel spannend je weet natuurlijk niet meteen of ze gelijk hebben. ik had er meteen een paar gedaan om te kijken of ze hetzelfde zeiden, ja dus! misschien ook een idee voor jou als je het leuk vind! @ dreamer83: het is natuurlijk ook allemaal heel spannend, ik heb ook wel eens dat ik denk misschien lukt het bij ons wel niet, daarom vond ik het juist leuk om te pendelen. maar iedereen ervaart dingen anders dus als jij het eng vind gewoon niet doen dan!