zwanger na miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jetvg, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    23 januari dit jaar heb ik een miskraam gehad, ik was 6 weken zwanger. ik ben nog niet weer ongesteld geweest..
    nou zit ik te denken, afgelopen zaterdagavond waren mn manlief en ik aan t klussen en ineens kreeg ik vreselijke ongikrampen! vreselijke pijn, en we zijn gelijk gestopt met klussen, t ging echt niet meer terwijl ik even daarvoor nog niks voelde! ik ging naar de wc, normaal gesproken zou ik gelijk ongi zijn als ik die krampen heb, maar er kwam niks.
    de volgende dag had ik iets rose slijm,en af en toe een heel klein beetje oud slijmerig bloed. tot aan gister, dus 4 dagen lang! dit is het zelfde als mijn innesteling van mn vorige zwangerschap! toen had ik 5 dagen innestelingsbloeding, maar niet die ongikrampen van ter voren..
    vandaag is het gewoon doorzichtig slijm.

zou het kunnen dat ik nu weer mijn innesteling heb gehad, dat ik daardoor ook die ongikrampen heb gehad?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen aan een antwoord op mijn vraag.. bedankt alvast!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jetvg,

een innesteling zou kunnen, maar daar krijg je over het algemeen niet zo'n pijn van. Een zwangere baarmoeder zal wel eerder geprikkeld zijn dan een niet zwangere baarmoeder, dus ik kan me voorstellen dat dat de reden was. Maar het kan ook toeval geweest zijn natuurlijk en dat je gewoon vlak voor je nieuwe menses zit. Die kan na een miskraam anders zijn dan je gewend bent en heftiger. Wellicht reageert je lijf dan ook heftiger op prikkels, zoals gemeenschap. Ik weet het dus niet zeker, maar een zwangerschap hoort denk ik wel tot de mogelijkheden. Je zou al snel moeten kunnen testen dan.

Groetjes Brigitte

3. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor je reactie!
    ik heb dit nog niet eerder gehad die heftige krampen, en ook niet opnieuw,.. ook niet tijdens het klussen.
    ik heb wel getest, zaterdagochtend, toen was ie iets positief, echt maar een heel heeeel licht streepje, en dinsdag ochtend heb ik weer getest, om te kijken of alle hcg uit mn lichaam was of juist nog meer in mn lichaam, en de test was zo negatief als t maar kan, helemaal blanco.
    wanneer zou ik nou weer kunnen testen dan, als dit mijn innesteling is geweest?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Een innesteling begint meestal zo bij een kleine 4 weken, dus het zou dan eigenlijk over een paar dagen al duidelijk moeten worden. Misschien dit weekend nog eens testen?

Groetjes Brigitte

5. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke! nou super spannend! bedankt voor je reactie!

is het nu ook zo dat als je er veel mee bezig ben, je lichaam er op reageert, dat je de zwangerschap tegen kan houden,
    maar ook de ongesteldheid?

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Ja, dat klopt. En al lijkt het als of je niet gespannener bent dan anders, je lichaam reageert al heel snel op onderhuidse spanning. Maar ik hoop het voor je!

Groetjes Brigitte

7. jetvg

jetvg Actief lid

28 okt 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    gisteravond laat ben ik ongesteld geworden...

ergens ben ik er blij om, nu hoef ik niet meer te twijfelen, zou t wel, zou t niet.. en misschien is t ook wel beter voor mijn lichaam om alles te herstellen en schoon te maken?

maarja, de wens naar een kindje word alleen maar groter lijkt t wel!!
    bedankt voor je antwoord op mijn vragen!
    groetjes jet

Deel Deze Pagina