Hallo allemaal, drastisch hulp gevraagd hier aan vrouwen die ervaring hebbrn met het voelen aan hun baarmoedermond ! Ik heb voor het eerst proberen eraan te voelen, veel erover gelezen eerst (voel je het puntje van je neus is hij dicht, voel je je lippen van je mond is hij open). Ik ben dus op mijn hurken gaan zitten om mijn bekken te kantelen, en voelde voorzichtig (niet TE diep) rond. Toen voelde ik dus een zeg maar best wel harde knop (knobbel, bobbel, punt; geen idee hoe ik het noemen moet, maar het was iets hards). Ik kon het ook niet echt indrukken, het was en bleef gewoon hard. Mijn vraag is dus, was dit volgens jullie mijn baarmoedermond ? Zo ja, dan ga ik er vanuit dat hij dicht is. En mijn tweede vraag luidt dan meteen, wanneer sluit de baarmoedermond ? Als er een bevruchting plaats heeft gevonden, als er een innesteling plaats heeft gevonden; of allebei ? Of sluit de baarmoedermond altijd ? Ter informatie; ik verwacht aanstaande zaterdag mijn menstruatie. Alvast bedankt !!
Pfff nu ik nog eens voel (dieper, daarnet had ik gebrek aan moed om zo diep te gaan) voel ik ineens veel meer. Vanalles wat, hard/zacht, bobbels en andere vormen waarvan ik niet eens weet wat het allemaal is ! Ik vind het allemaal zo lastig ...
Je baarmoedermond is open op vruchtbare dagen en wanneer je ongesteld bent. Het is overigens niet hygiënisch om daar aan te zitten hoor. Als je het doet goed je handen wassen en ervoor zorgen dat je nagels kort zijn.
je zal ook wel merken dat je baarmoedermond in het begin van de cyclus laag is (je kan er dan makkelijk bij) en later in de cyclus (eisprong) hoger komt te zitten en dan voel je dat het een beetje zacht is.
Schoon zijn staat bij mij voorop, overbodig te zeggen dat ik dus ook altijd mijn handen was en zeker voor een inwendig iets als dit. Wees maar niet bang dat ik mezelf vergiftig hoor, kleine kans met alle zeepjes en dingetjes die ik gebruik
Van binnen voel je een "extra vinger", aan het topje hiervan zit je baarmoedermond. Ik voel altijd heel duidelijk wanneer hij open is, en hoog of laag meet ik af aan "hoeveel vinger" ik nodig heb om erbij te raken. Als hij open is, kan er bij mij bijna een vinger in. Ik moet wel zeggen dat ik al een zoontje heb (dat heeft naar 't schijnt invloed op hoe groot alles beneden is). Voor we ons zoontje hadden, heb ik hier eigenlijk nooit naar gevoeld, toen waren we meer afwachtend terwijl we bij nummer 2 meer gehaast zijn i.v.m. leeftijdsverschil.