hulp nodig met het structuur voor mama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gyino, 21 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    Hoi dames,

ik ben iemand die heel maar dan ook heel slecht een eigen structuur kan aanbrengen.
    al me hele leven heb ik daar al last van. zowel in me dagelijks gezinsleven als op me werk.
    niet handig maar ja ik kan er mee leven.

maar daar komt het met kids is dat soms niet zo handig.
    heb bij me oudste gemerkt dat hij daar veel last van had in het begin en merk dus nu ook dat mijn jongste hier last van gaat krijgen.

dus mijn vraag om mij een beetje op weg te helpen met wat structuur in ons leventje.

het gaat voornamelijk om de avond die is erg rommelig en daar heeft meredith dus veel last van. ze raakt overprikkeld en wilt niet meer slapen.

ik heb nu vanavond dit als probeer gedaan maar hebben jullie nog tips:
    18.00 voeding daarna tutten/box
    19.00 badje
    19.30 bedje
    21.00 voeding
    21.30 bedje
    23.00 voeding

tijden liggen natuurlijk niet vast maar is een beetje een idee hoe het vandaag is gegaan.
    overdag is ze ongeveer 1 uur wakker na dat ze geslapen heeft dan slaapt ze ongeveer weer 2 uur om weer voor een voeding te komen.
    ik geef trouwens bv.

Meredith gaat vrij redelijk zelf slapen. maar om 21.00 is ze dus toch een uur wakker. moet ik haar dan toch maar mee naar beneden nemen? of stug voel houden en haar steeds in haar bedje leggen?
    als ik haar mee zou nemen dan slaapt ze dus pas rond 22.00 en ga ik haar niet pakken om 23.00 dat word dan 24.00.

alvast bedankt

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Waarom voed je om 21:00 en om 23:00? Is dat op haar verzoek? Of maak je haar wakker voor die voedingen?

3. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ze is toch pas 1 maand?? Toen had ik hier echt geen structuur hoor! Gewoon lekker doen wat zij aangeeft! Wij hadden der wel eens hele avond lkkr op de bank hihi

herken je chaos enorm...soms erg frustrerend en vermoeiend he!

Succes! Ons meisje bracht rond 3 maanden zelf structuur aan

4. gyino

gyino Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.775
    0
    0
    almere
    @ babyproject: die van 23.00 maak ik haar wakker omdat ik daarna ook wil gaan slapen. en merk dat ik met 2x wakker worden veel moeite heb. ik had ook gehoopt dat ze die van 21.00 pas om 22.00 zou doen. want dan maak ik haar natuurlijk niet wakker om 23.00.

@mw21: het gaat mij niet zo zeer om de tijden maar om het ritme. dus eerst dit dan dat dan zus en dan zo.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gewoon op verzoek. Ze is de hele dag in mijn buurt (schoot/draagzak/kinderwagen) en neem haar mee naar boven als ik ga slapen (rond deze tijd) en dan drinkt ze nog even voor ze gaat slapen.
    Ik zou haar als ze wakker is mee naar beneden nemen en als jij naar bed gaat mee naar boven en nog een slokje geven.

6. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hielden over de hele dag de volgende regelmaat aan:
    Wakker worden - voeden en verschonen - knuffelen op schoot - spelen in de box - slapen. Badje doen we wanneer het uitkomt, maar ze gaat niet elke dag in bad, dus past hier niet echt in het ritme ;) Altijd een beetje zoeken hier.

Rond 3 maanden sliep ze niet meer van voeding tot voeding en had ze geen honger na het wakker worden. Dan speelde ze eerst nog wat in de box of op het speelkleed.

7. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    hier altijd de voeding na het badje, dan kon ze lekkerder slapen met een vol buikje, wie weet komt ze dan ook wel wat later!

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik ben er achter gekomen dat je met een kleine baby in huis zo min mogelijk moet plannen. Dat maakt het voor jezelf een stuk relaxter. Juist als je gaat denk van: o, dan kan ze om zo en zo laat eten en dan ga ik om zo en zo laat nog even een boodschap doen (bijvoorbeeld), loopt het heel anders. Dus ik laat het nu gewoon helemaal van die kleine afhangen. Sommige dingen staan natuurlijk vast. Bijvoorbeeld de schooltijden van mijn oudste. Maar dat is niet anders. De rest zie ik wel.
    Bij ons is het ritme wel hetzelfde als wat Babyproject doet.

Deel Deze Pagina