Het kindje met een geboortegewicht van 2900 gram waarschijnlijk een hele andere dan het kindje met een geboortegewicht van 4500 gram Oh en, hier zijn subfora voor. Héél veel.
Huh? Staat het hier niet goed dan? Ik ben erg ook wel nieuwsgierig naar! Hier wel een kindje van 2200 Gr. die nu nog in maatje 56 zit. Ik zie nu overal zomerkleding en ik moet me echt inhouden om niets te kopen
Hier de oudste van oktober had in de zomer maat 80/86 Dochter van sept heeft in de zomer 74/80 schat ik
Je kunt beter de groeigrafiek pakken denk ik, dat is betrouwbaarder dan een willekeurig ander kind. Maar als je al schrijft dat je de zoekfunctie gebruiken teveel moeite vind, vraag ik me het af of je iets aan deze tip hebt Maar als je de groeigegevens invult, bijvoorbeeld op groeigids.nl (ze hebben ook een app) of bij WHO (speciaal voor borstvoedingskindjes). Dan kun je het groeilijntje doortrekken, al is het ook geen garantie dat je kindje de komende 6 maanden zijn eigen lijntje volgt. Maar mijn dochter heeft de eerst 6 mnd groei ingehaald (prematuur) en vanaf 6 maanden t/m nu met 20 mnd altijd hetzelfde lijntje blijven volgen (exact het gemiddelde) en daarop heb ik altijd goed de juiste maat in de toekomst kunnen inschatten (al weet je dan nog niet of een kledingstuk klein of groot valt in die maat). Een gemiddeld kind van 7-8 mnd oud zit in maat 74 volgens de 'gemiddelde' tabel van kledingmaten (maat 74 bij 6-9 mnd). Maar mijn ervaring met gemiddelde lengte dochter is dat ze telkens net wat later in een maat komt als volgens die tabel. Mijn dochter (geboortegewicht 2100 gram, 46 cm) zat met 7-8 mnd in maat 68/74 (haar lengte was toen ingehaald naar exact gemiddeld) Welke maat heeft je kindje nu, en sinds wanneer in deze maat?
Hier een dreumes geboren in nov 2013. In de zomer van 2014 had hij maat 68/74. 3680 gram bij de geboorte en 50 cm. Overigens zit hij nu in maat 80/86.
Dochter geb 2840 in zomer mt 62 / 68. Ze zit nu net in 80 van boven en 74 onder dus wel n ukje...lastig hè!
Dochter van 1 dec. 2013. Een reus bij de geboorte, 4535 gr. Vervolgens groeide ze wat minder hard. In de zomer 62-68. Nu net in maat 80.