Onze zoon is als baby getest. Anders mocht hij niet geopereerd worden. Ze lieten hem in zijn Maxi-Cosi zitten en testen hem zo. Hij was even boos maar uit eindelijk viel het reuze mee.
Ik heb mijn zoontje met 1 jaar en 3 maanden laten testen, dat was te doen, maar wel bij de huisarts. Ik zou denk ik even de huisarts bellen of zij een advies hebben. Ik weet dan weer niet hoe we dat met de peuter voor elkaar gaan krijgen. Vandaag temperaturen werd hij al woest een neusspray is ook altijd in de houdgreep… volgens mij mag een GGD medewerker niet tegen een kind zijn zin de verrichting uitvoeren (ok, geen een kind vind het leuk, maar bij veel weerstand), dus dat heeft geen zin.
Nou “helaas” is mijn dochter die naar een orthopedagisch dagcentrum gaat is gistermiddag getest en vanmorgen positieve uitslag. Ze heeft 0 klachten, dus dan zou ze dinsdag toen ze voor het laatst op het dagcentrum aanwezig was nog niet als besmettelijk worden beschouwd toch? Aan de andere kant wel fijn dat het positief is, dan kan ze voor de kerstvakantie misschien nog naar school. Mijn man en andere kinderen zijn negatief en ik kon pas vanmiddag terecht.
Is dit de dochter waarbij je de zelftesten hebt gedaan of je andere dochter? Ik weet dat eigenlijk echt niet, maar ik denk idd dat een kind zonder klachten geen grote virusload zal hebben. Zegt mijn lekenverstand. Sterkte met de quarantaine en hopelijk wordt er niemand erg ziek.
Dit is inderdaad de dochter die ik ook vaak even een zelftest deed voordat ze naar het dagcentrum ging. Ze is dinsdag daar nog geweest en woensdag was haar zelftest nog negatief. Donderdag einde van de middag ggd test en vanmorgen uitslag: positief. Ik bel nog wel weer even naar de ggd. Maar wat jij zegt, zegt mijn gevoel ook. Maar ik ga het nog even navragen dank je wel voor je reactie in elk geval