Meteen vertellen na vroege termijnecho?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Liefje13, 30 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen! Ik zit met een klein dilemma.. Morgen heb ik de termijnecho op (waarschijnlijk) 10+3. Ik vind dat erg vroeg maar de afspraak kwam toevallig zo uit en de verloskundige geeft aan dat 10+3 prima is.

A Kan je wel een goede termijn bepalen op 10+3? En B stel nu dat alles goed is.. Waarom zou ik dan nog tot 12 weken wachten met het nieuws wereldkundig maken? Ik bedoel, mis kan het natuurlijk altijd gaan, ook ná die twaalf weken. Maar als mijn termijnecho goed is dan heb ik al twee goede echo's gehad (ook eentje met 7+1, de praktijk heeft namelijk zelf een echo apparaat staan).

Wat zouden jullie doen?

2. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Wij hebben de termijn echo ook op dat termijn ongeveer gehad, is daarna ook niet meer verzet naar een andere uitgerekende datum, dus dat kunnen ze wel goed zien hoor:)

En bekend maken is natuurlijk per persoon verschillend, hier heb ik het na die termijn echo gewoon gezegd en op Facebook gezet.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je moet doen waar je je goed bij voelt.

Tussen de 10-13 weken word de termijn echo gedaan dus met 10+3 is prima.

Of jij het dan wilt vertellen aan iedereen is aan jou ;)
    Daar zit geen goede of foute keuze bij.

4. LianneE

LianneE Niet meer actief

Heb mijn termijnecho met 10+4 gehad en het daarna verteld aan goede vriendinnen/vrienden/familie (mijn ouders en een aantal vriendinnen wisten het al eerder). Op mijn werk en verder weg kennissen heb ik het verteld na de combinatietest (12+3).

Trouwens niks op facebook gezet maar het gewoon verteld aan mensen die ik sprak over het algemeen. Als je een mooie goede echo hebt met de termijnecho is de kans dat het goed zit gewoon heel groot (het kan altijd nog mis gaan en dan is het ook fijn dat je steun krijgt).

Veel plezier met je echo!

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volg gewoon je gevoel. Ik had zelf m'n termijnecho ook rond die tijd en heb het daarna verteld aan iedereen :)

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, je kunt zeker een goede termijn bepalen met 10+3. Wij hadden 'm al met 9 weken en nog een paar dagen. Als alles goed is, zou ik het lekker vertellen hoor.

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik had mijn termijn echo ook vroeger. Achteraf bleek ik minder ver dan verwacht en kreeg ik 2 weken later een nieuwe termijn echo. Kortom als het te vroeg is om te bepalen doen ze er gewoon nog een.

Wanneer vertellen, wij deden het vroeg omdat al heel snel wat te zien was. Doe waar jij je goed bij voelt :)

8. decembergirl

decembergirl Bekend lid

14 feb 2015
    507
    0
    0
    Wolvega
    Hoihoi

Wij hebben volgende week donderdag ons eerste echo en we hebben afgesproken dat als die goed is en we weten hoeveel het er worden heb nl door icsi 2 embryo's terug geplaatst gekregen het gaan vertellen . Vindt het nu al steeds moeilijker worden om me stil te houden ! Zal dus blij zijn als we volgende week een mooie echo hebben gehad met een mooi kloppend hartje of misschien wel 2 .....

9. VSC

VSC Niet meer actief

Kan prima hoor. Ik had hem met 9+3 en toen zei de vk al dat de kans nihil was dat t nog misging.

10. Vlinder1993

Vlinder1993 Actief lid

2 mei 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons doen ze de termijnecho tussen de 8 en de 12 weken. Wij hadden hem met 9.3. Ze kunnen het dan echt wel goed zien. Wij hebben nog een pretecho gepland met 12 weken en hebben er voor gekozen om het dan te vertellen, als alles goed is.
    Maar dat is natuurlijk je eigen keuze!

11. Vlinder1993

Vlinder1993 Actief lid

2 mei 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zei ze bij ons met die termijn ook! Nog 1%-1.5% kans dat het fout zou gaan. Maar dan ga ik toch weer zitten denken.. dat is dus een kans tussen de 1 op 100 en de 1 op 66. Zal je natuurlijk zien dat ik juist diegene ben waar het fout gaat. ;)
    Maar alles zag er zo goed uit, zei ze, dus we hopen er het best maar van!

12. VSC

VSC Niet meer actief

Probeer te genieten hoor! Ik haalde ook pas opgelucht adem na 12 weken maar voor de 20-weken echo had ik weer zenuwen. Daarna hoopte ik dat ze veilig en gezond ter wereld zou komen en nu ze geboren is zijn er weer andere angsten. Je zal je altijd zorgen blijven maken als moeder over je kindje maar de kans is zoveel groter dat t allemaal goed gaat :) en dan is t zonde als je niet hebt genoten

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.153
    33
    48
    Is indd geen goed of fout in.
    Vertellen wanneer het voor jezelf prettig voelt :)

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.144
    23.228
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    10+3 is geen vroege termijnecho, maar gewoon een termijnecho. ;) Tot een week of 12 groeit elk embryo hetzelfde. Ik had de termijnecho bin 10+5, en heb toen vrienden en familie waar ik meer close mee heb ingelicht. Pa, zus, beste vriendin, sm en sz al verteld op de dag van de positieve test natuurlijk. Heb het met 12 weken via FB de wijde wereld ingeslingerd. Maar het maakt allemaal niet uit wat anderen doen, doe wat jij fijn vindt. En wat iemand ook al zei: zorgen blijf je je maken. Ik wel in elk geval, haha.

15. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

ik heb met 9,3 weken een echo gehad. We hebben gewacht tot 11 weken met vertellen. Dat was makkelijk: heel de schoonfamilie bij elkaar voor een verjaardag. Nu ben ik 12 weken en heb volgende week de echte termijnecho.
    Ik ben wel blij dat we het verteld hebben, want het is nu al echt zichtbaar. Kan het echt niet meer verborgen houden.

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Had met 8.4 de echo. Dacht toen 10.4 te zijn en heb het daarna gewoon iedereen verteld. Ook op werk had geen zin om langer te wachten en mocht het fout zijn gegaan wilde ik me ook niet groot hoeven houden

17. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Ik heb ook met 10+3 de termijnecho gehad. Daarna ook aan familie en vrienden verteld.

18. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb volgende week mijn termijnecho, ben dan 9+5.
    Best vroeg, maar het kwam toevallig zo uit en anders kon mijn man niet mee.
    Als de echo goed is dan gaan we het met Moederdag vertellen aan onze moeders.
    Voor de buitenwereld houden we het nog even stil. Het is ons derde kindje, en ik vind het wel leuk dat het nu nog ons geheimpje is.

19. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt :)

Ik snap (persoonlijk!!) het hele gedoe rondom het geheim houden niet zo. Je hoeft het niet gelijk te verkondigen op nationale televisie, maar het lijkt me prettig als je directe omgeving weet wat er speelt. Als het mis gaat (wat je natuurlijk niet hoopt...), dan komen mensen het tóch wel te weten. Dan zou een beetje steun en begrip van je omgeving zelfs fijn zijn. Ook is het fijn als je erg last hebt van kwaaltjes dat mensen weten wat er speelt, zodat ze je een beetje kunnen ontzien of ondersteunen :) Maar goed, zo kijk ik er tegenaan ;)

20. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ik heb t altijd al verteld voor enige echo. Ik snap niet zo goed waarom mensen t geheim willen houden, als t misgaat vind ik het ook fijn als de mensen in mijn omgeving met me meeleven. Ik vertelde t ook al in week 6 op t werk, maar ik heb ook wel een heel fijn team en baas. Echt fijn als je je ziek voelt

Deel Deze Pagina