Hoi dames Ik moet echt even mijn.gal spuwen.. Ik loop nu al tien weken met af en aan bloedverlies en menstruatiepijn. Minimaal 1 keer per week zet het bloedverlies door en bel ik het ziekenhuis. Er is mij door drie gynaecologen op het hart gedrukt, bij.twijfel bellen! Bij bruinverlies geen zorgen maar zodra het roze of rood doorzet, aan de bel trekken. Vorige week had ik veel roze bloedverlies en moest ik in eerste instantie een nachtje blijven. Later mocht ik toch naar huis omdat.het gestopt was. Meestal zijn er vkS in het ziekenhuis die dan overleggen met de gyn. Er is niet een heel duidelijke oorzaak voor mijm bloedverlies behalve een schaafplek aan de baarmoedermond. Van de gyn mogen we er niet vanuit gasn dat dit echt de oorzaak is. Nu het.volgende: vandaag telkens bruinverlies, ik heb niet gebeld. Vanavond kreeg ik rugpijn en zette het.door naar roze in de toiletpot en in mijn verbandje. Toen besloot ik toch even te overleggen. Na overleg moest ik toch even komen. De vk heeft een ctg gemaakt, die was prima. Daarna wilde ze mijn verbandje zien. Vervolgens zei ze: hier hoef je echt niet medr voor te bellen hoor! Dus ik leg uit dat ik andere instructies heb. Ja, maar.dit is geen bloedverlies, dit is roze en dus onschuldig. Ik leg uit dat het nooit helderrood is geweest maar dat de gynaecoloog het serieus opneemt omdat er soms ook kleine stolseltjes bij zitten. Nou mevrouw ik ga daar overheen want dit stelt niks voor. Mijn vriend valt me bij en.zegt: dit is in tien weken tijd de eerste keer dat we dit horen.. Vervolgens zei de vk dat ze best inwendig nog wil voelen. Ik heb dit afgeslagen omdat de gyn telkens aangeeft geen inwendig onderzoek te willen verrichten ivm prikkeling. Ik schaamde me gewoon dat ik gebeld heb..voor het eerst in dertig weken zwangerschap..
Wat vervelend dat ze zo reageerde! Zo voel je je ook onzeker om nog een keer te bellen. Maar als je twijfelt moet je gewoon weer bellen hoor. Het is jou kindje en hun gaan aan het einde van hun dienst weer naar huis en hebben die zorgen niet! Sterkte verder!!
Dankje voor je reactie samster! Nou, ik bel bij twijfel gewoon weer inderdaad.. Het gaat wel om een levend wezentje..en mijn baby.
Dat meen je niet. Empatisch vermogen van een borrelnoot! Laat je niet gek maken en bij zorgen zeker weer bellen.
Wat een lef van de verloskundige om de gyneacoloog te overrulen... Ik vind het echt heel erg slecht van haar. En ook zo neerbuigend. Goed naar je eigen gevoel luisteren en laat je zeker niet afschepen door de eerste de beste eigenwijze dame... Sterkte en hopelijk mag je snel gaan genieten.
Bah wat een nare reactie! Niks van aantrekken hoor, gyn heeft er meer verstand van. Hier vandaag ook met zorgen in het zkh geweest en gyn gaf ook aan: bij twijfel en spanning gewoon bellen en langs komen. Liever 10 keer voor niks dan 1x te laat. Wat een tactloos mens die VK...
En mocht je bij een volgende keer (waarvan ik hoop dat die niet komt, maar dat is natuurlijk voor jullie gemoedsrust en niet voor zo'n stomme VK...) weer dezelfde VK hebben dan was t gewoon rood en heb je het verbandje thuis al weggegooid.
Ook bij rose gewoon bellen. Bloedverlies, ook als het rose is of bruin kan een aanleiding zijn voor een vroeggeboorte. Ik zou dit terugkoppelen aan de gyn. Kan me hier kwaad om maken zeg, door dit soort lakse verloskundige, gaan er onnodig dingen mis. Toen ik 7 jaar geleden met rose verlies binnen kwam, wilde de vk me ook weg sturen, deed toch een inwendig onderzoek op aandringen van mijn moeder die mee was. Ze deed dit om ons gerust te stellen en toen paniek. Gyn kwam erbij met inwendivecho apparaat. Ik bleek 4 cm ontsluiting te hebben en verweekte en verstreken cervix. Snel aan remmers, longrijpingsprik en op naar academisch ziekenhuis met gillende sirenes. Was toen 24 weken. Mijn zoontje is geboren met 27 weken. Altijd bellen dus, vraag haar maar of ze soms van buitenaf kan zien war er gaande is.
Klikken bij je gyn En zorgen dat die vk op haar donder krijgt...koekwous! Zal om haar baby gaan zeg...
Wat Ramona80 zegt. Dat wil je niet! Misschien was die keer het roze verlies onverklaarbaar maar wie zegt dat, dat de volgende keer nog steeds zo is? Ik kreeg pas roze verlies in mijn zwangerschap (afgezien van eerste weken) toen de bevalling begon. Maar het leed is al geschiet. Nu krijg jij steeds een rotgevoel als je wat verliest omdat je, je ongerust maakt maar een ander dat bagatelliseert.
Wat een vervelende reactie zeg van de vk. Ik zou haar zeggen dat je het als erg vervelend hebt ervaren hoe zij reageert en dat je met een rotgevoel weg bent gegaan. Ze hoort je gewoon serieus te nemen! Ik zou dit voorval ook met je gynaecoloog bespreken wellicht kun je daar beter heen bellen in het vervolg.
Wat een verloskundige zeg! Goed dat je gebeld hebt hoor! Zou je verhaal ook even bij de gyn doen. En volgende keer gewoon weer bellen!
Hoi dames Super fijne reacties allemaal. Het zat me nogal hoog gister. Ik bel gewoon weer bij zorgen. Net zoals mijn gyn zei: er kan tien keer niks zijn.en bij de elfde keer wel. En ik las een goed idee: het was rood maar verbandje weg gegooit. Woensdag heb ik mijn controle staan en ik ga dit.zeker aankaarten. Nu ben ik natuurlijk nog steeds niet gerust gesteld wat betreft het roze bloed maar heb geen buikpijn meer en.het is ook weer gestopt. Als het weer begint, bel ik gewoon. Punt is dat ik dus al bij de gyn ben en dus het zkh bel, waar deze en andere vks lopen. Deze zal het hele weekend avonddienst hebben gok ik. Ben in ieder geval blij met de ctg..dat daar niks bijzonders mee was.
Dit dus. Het voorval melden bij je gynaecoloog. Die moet hier sowieso van op de hoogte gebracht worden.
Ze zei ook nog: ik zal nog even voor de formaliteit met de gynaecoloog bellen maar Hier ga ik geen echo voor maken. Toen liep ze de kamer heel even uit en kwam ze weer terug. De gyn had het niet nodig gevonden me te houden of iets dergelijks.
Heel vervelend als ze zo reageren en al helemaa als de gyn je andere dingen heeft verteld.. Klinkt beetje plat misschien maar gewoon schijt aan hebben het is jullie kindje en jou lichaam gewoon bellen zo vaak als jij denkt dat nodig te hebben. En echt nooit zo voelen dat is nergens voor nodig heel veel succes hoop dat het bloedverlies ophoudt en dat je lekker kunt gaan genieten. Succes!! Liefs
Hier sluit ik mij volledig bij aan. Zoiezo heb ik het niet echt op verloskundigen omdat ik ze toch vaak makkelijker vind denken met alle gevolgen van dien. Ik heb het ook meegemaakt dat ik een x door een verloskundige werd geholpen en ze inderdaad alles teniet deed wat de gynaecoloog met mij had afgesproken. Ik kan daar inderdaad metmijn verstand niet bij want dat geldt ook in jouw geval dat duidelijk in je epd staat genoteerd wat er gebeurd is en wat de afspraken zijn die je hebt met de gynaecoloog mbt onderzoeken e.d. Laat je nooit zomaar afschepen hoor. Veel sterkte en hoop inderdaad dat je snel kan genieten!
Dankjewel Gelukkig blijft het zover bij bruinig slijm, wat voor mij geen alarmbellen geeft. De gyn heeft ook aangegeven dat bruin.slijm.in mijn geval niet verontrustend is. Bij nieuw bloed, roze of rood, bel ik! Woensdag controle.en dan bespreek ik het.voorval zeker
Negeren dat stomme mens! De afspraken met je gyn zijn leading! Gewoon je moeder gevoel volgen, hoor. Laat je niet gek maken door iemand die je geschiedenis niet kent.
Ik sluit me aan bij de rest van de meiden! Zodra jij ongerust bent gewoon bellen, ook al is het slechts een klein druppeltje (welke kleur dan ook). Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in de laatste 2/3 maanden van mijn zwangerschap, zat zo'n 4 dagen per week in het ziekenhuis vanwege bloedverlies. Ze hebben het nooit kunnen verklaren! Bij 40 weken zat ik er helemaal doorheen en wilde ik ingeleid worden, een van mijn gynaecologen was het daar niet mee eens maar ik voelde gewoon dat het moest gebeuren. Tijdens een CTG viel de hartslag weg, gelijk een naar gevoel. Ons meisje is een paar uur later geboren met de navelstreng om haar nekje heen en ik bleek al ruim 1,5 week overtijd te zijn. Gelukkig was alles ok! Dit alles zal waarschijnlijk los staan van het bloedverlies verhaal maar alsnog; luister naar je gevoel!!