Meteen voeding tegen krampjes geven?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Nina010, Aug 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

Jul 20, 2008
    820
    0
    0
    Hallo!
    Binnenkort word ons tweede kindje geboren en ik denk dat ik meteen flesvoeding ga geven ipv borstvoeding.
    Bij mijn eerste kindje ging de borstvoeding erg moeizaam en ben ik na 8 weken overgestapt op kunstvoeding.(nutrilon)
    Mijn zoontje heeft de eerste 4 maanden van zijn leventje enorm veel krampen gehad.Uren per dag alleen maar huilen, rood aanlopen, schoppen, gebalde vuistjes.. enfin duidelijk krampjes. Wij hebben vanalles gebrobeerd, sabsimplex, infacol, cinnababy etc etc. Niks hielp. De huisarts vond het niet nodig om over te stappen naar voeding speciaal tegen krampjes. Achteraf gezien hadden we dat gewoon moeten geven, en meer moeten luisteren naar ons eigen gevoel. Maar ja bij een eerste..
    Nu komt bijna nummer 2 en ik hoop zo dat we niet weer uren per dag met een kindje zitten wat zoveel pijn heeft. Nu zat ik erover te denken om dan gewoon meteen te starten met voeding speciaal tegen krampjes. Wat zou jij mij aanraden? Als ik eerst met gewone voeding start en dan toch moet overstappen naar speciale voeding dan krijgt de baby daar weer last van, van het wennnen aan andere voeding.Ik hoor graag van je. Groetjes, Nina

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hai Nina,

Ik zou adviseren om in eerste instantie gewoon te starten met de Standaard 1. Ieder kindje is weer anders en het kan zo maar dat je tweede kindje helemaal nergens last van heeft. Mocht het zo zijn dat je baby toch last krijgt van krampjes, merk je dat gauw genoeg en kun je de Standaard voeding door middel van mengen met de voeding voor krampjes geleidelijk geven aan je baby. Zo kunnen de darmpjes rustig wennen aan de nieuwe voeding.

Succes en geniet van de zwangerschap!

Groetjes Laura

Share This Page