Ik ben nu 11 weken in verwachting, maar nu blijkt het vruchtje niet meer gegroeid te zijn na ongeveer 6 weken. Maandag ga ik daarom voor een curretage helaas. Heb 2 keer een acupunctuursessie gehad die me zou kunnen helpen om een miskraam op natuurlijke wijze te kunnen krijgen, maar tot nu toe is er nog niets gebeurd. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Precies een week na de curretage gaan we met vakantie naar Portugal waar ik zo graag met mijn dochter wil zwemmen. Hoe lang hebben jullie last van bloedverlies gehad en hoelang duurde de volgende menstruatie?
Hoi, Allereerst wil ik even zeggen dat ik het erg rottig voor je vind. Ik ben momenteel aan het wachten op een curettage. Heb met 9,5 week via de echo gehoord dat het kindje maar 6weken 2 dagen was. Inmiddels ben ik 2,5 weken verder en de miskraam is nog niet gekomen. Ik heb toevallig gevraagd aan de gyn of je tampons mag gebruiken na een curettage. Hij gaf aan dat de eerste paar dagen maandverband het beste is. Als de stolsels en de ergste bloeding over is kun je ook tampons gebuiken. Hoe lang je bloed na een curettage is per persoon verschillend, gemiddels een wek geloof ik. Heel veel sterkte en natuurlijk veel plezier in Portugal! Succes maandag... Mummy
Hoi India, Verdrietig van jullie verlies. Veel sterkte met het verwerken hiervan. Mijn curettage is nu bijna 10 weken geleden en vanaf dat moment kon ik het pas echt verwerken. Ik heb heel lang nagevloeid, en nog steeds, maar dat veschilt idd per persoon. Mijn gyn gaf het advies om de eerste 3 weken na de curettage niet te vrijen en niet in bad te gaan. Dus ik denk dat zwemmen daar ook onder valt. Dit om infectiegevaar te voorkomen. Ik zou het even goed navragen. Voor maandag heel veel sterkte en als we elkaar niet meer "spreken" alvast een fijne vakantie. PS: als je erover wilt praten zit je hier goed. We hebben helaas allemaal hetzelfde meegemaakt. Liefs Hope
hoi india, ik heb 2 weken nagevloeid . en ik werdt 5 weken na curretage weer ongesteld. het zwemmen kan je inderdaad beter niet doen. liefs Chantal.
Ik merk dat de ervaringen na een curretage erg verschillend zijn. Ik heb in maart een curretage gehad en ik heb alleen maar de eerste dag heel licht bloedverlies gehad. Ik wens je heel veel sterkte toe!
Over curetage kan ik (nog) niet mee praten. Maar wilde je wel sterkte wensen met t verlies en de curetage. En ook toch nog een fijne vakantie!