Ontsteking door restje in baarmoeder?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Marijn, 20 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Vandaag is mijn miskraam precies vijf weken geleden. Los van dat het me mentaal nog steeds veel bezig houdt, is het in mijn lichaam ook nog steeds niet rustig. Mijn buik is ontzettend opgeblazen, vooral als ik iets eet is daarna mijn buik echt een ballon (net een drie-maanden-buikje...).
    Ook heb ik soms enorme steken in mijn onderbuik en soms ook of juist links of juist rechts.
    Op de controle-echo om vast te stellen of ik inderdaad een miskraam had was op de echo alleen nog een zwart ovaal rondje te zien (nu 3 weken geleden), een restje van de zwangerschap dus. Dit zou er bij de volgende ongesteldheid wel uitkomen, zei de gynacoloog.
    Ik heb een hele lange cyclus (meestal 2 maanden...) en nu ben ik bang dat dat restje in mijn baarmoeder is gaan ontsteken. Ik ben daar heel bang voor, ook omdat ik bij vlagen verhoging heb.
    Ik vind het met terugwerkende kracht eigenlijk raar dat het restje niet is gecuretteerd. Het kan toch niet goed zijn als dat er zo lang blijft zitten?
    Zijn er meer onder jullie die ook niet zijn gecuretteerd terwijl er nog wat zat? En zijn er mensen die een ontsteking in de baarmoeder hebben gehad en wat zijn daar de gevolgen van? Ik ben een beetje bezorgd, ook omdat ik bang ben voor eventuele schade aan mijn lijf, en zoals ieder van jullie mijn kinderwens....
    Ik heb nu om 13 uur een afspraak bij de dokter... ik zal wel even laten weten hoe en wat...
    Liefs,
    Marijn

2. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    marijn heel veel sterkte gewenst bij de arts en laat nog maar een echo doen en als het er niet uit is dan kan dat met curateren dat is schoonmaken en niet eng niet pijnlijk wel makkelijk het is dan weer schoon. en dan kun je opnieuw beginnen.

hoop dat het allemaal mee valt ben benieuwd als je terug komt van de dokter liefs miriam

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Nou, weer een beetje gerustgesteld! De dokter voelde wel dat mijn buik opgezet was, maar de pijnpunten waren vooral aan mijn darmen. Hij gooit het dus op het prikkelbare darmsyndroom... Restjes in de baarmoeder na een miskraam kan volgens hem geen kwaad (behalve dat de zwangerschapshormonen dan nog wat langer hun kop opsteken..). Al de verhoging echt koorts word moet ik wel direct langskomen.
    Liefs,
    Marijn

4. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Hee, herkenning!

Bij mij kwam het alleen na de bevalling, was een restje placenta blijven zitten. Ben daarna (3 maanden na bevalling) ook gecuretteerd maar op de controle bleek dat er nog steeds 'iets' zit... maak me er ook best zorgen over ook al voel ik er niks meer van. Gyn gaf namelijk ook aan dat het geen wildgroei moet worden want dan kan het helemaal verkeerd gaan. Ben ook als de dood dat het de boel van binnen ontregelt, maar ben bang dat we daar voorlopig nog niet achter komen!
    STerkte met het verwerken van je miskraam.

Deel Deze Pagina