Hallo dames, Zoals mijn bericht al aangeeft ben ik (denk ik) op dit moment weer zwanger, meteen door na mijn laatste MA. Nog niet eerder werd ik meteen zwanger (werd altijd afgeraden meteen weer te proberen, maar nu door diagnose lage eicel reserve mocht ik geen tijd verliezen volgens de dokters). Normaal gesproken test ik ALTIJD 1 dag voor NOD al duidelijk positief. Nu op NOD getest, en ik twijfelde echt of die positief was of niet. Met enorme inspanning van mijn ogen dacht ik een lijntje te zien, maar stond die er nou al voor de tijd verstreken was? Volgende dag, zelfde merk maar gevoeliger versie van die zwangerschapstest herhaald, helemaal knal wit. Okee, klaar dus, niet raak, dacht ik. Ondanks dat ik me super zwanger voelde met alle symptomen die ik ooit heb gehad.... 4 dagen later nog niet ongesteld geworden, weer zo'n minder gevoelige test gedaan (enige die ik nog had liggen). Weer een heeeeeel minimaal streepje! Vandaag door een vriendin laten zien om te vragen of ik het me inbeeldde of niet, en zij ziet ook een streepje. Ik denk dus dat ik zwanger ben, maar ik vraag me af of het ook kan voorkomen dat je zo in die eerste week NIET een verdubbeling hebt van het hcg? Ik heb gelezen dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of vroeg miskraam oorzaken kunnen zijn, maar kan het ook nog goed aflopen? En als ik zoveel en duidelijke zwangerschapssymptomen heb, kan dat toch door een lage dosis hcg worden veroorzaakt? Ik kom d'r niet echt uit hier Ik weet trouwens precies dat en wanneer mijn ei gesprongen is, want toevallig had ik net op de dag van ovulatie een interne echo, en de dokter zei toen dat ie vandaag of morgen zou springen. Dus ik kan onmogelijk ver van de datum afwijken.... Hopelijk kunnen jullie mij geruststellen. Morgenochtend ga ik weer een testje doen....
misschien is de innesteling wat later geweest dan gemiddeld..? ik hoop voor je dat t eindelijk een keer goed mag gaan meid..! Ik duim voor je! Sterkte met de onzekere eerste weken
De eerste test deed je met een gevoelige test. De tweede keer gebruikte je de minder gevoelige test. Toch bleef je eenzelfde streepje houden. Dat lijkt mij dan positief, want immers: de tweede keer was de test minder gevoelig. Had je een gevoelige variant genomen, dan had je gezien dat het streepje dikker was geworden. Kan dat kloppen? En verder: het kan goedkomen. Late innesteling, snelheid van HCG aanmaak verschilt per zwangerschap, schommelend HCG, etc. Wat betreft je klachten: het is altijd een wonder om te lezen hoe een vrouwenlichaam reageert. Sommigen hebben de klachten al voordat ze de positieve test in handen hebben. Het kan. Voor nu: ik hoop dat je binnenkort uit de onzekerheid bent. Ik ga heel hard voor je duimen!!!
Sorry ik kan je niet geruststellen, ik kan alleen maar mijn ervaring vertellen. Vorige week heb ik ook heel Google afgezocht wat de reden kan zijn van zulke lichte streepjes. Normaal had ik ook voor mijn nod al duidelijke streepjes en nu na mijn nod hele lichte. Helaas is dit na een paar dagen toch mis gegaan. Ik duim voor jou op een betere afloop!
Nou, vanmorgen nog een keer getest, weer met die minder gevoelige, en weer zo'n zelfde vage streep rondom de tijd dat ie verstrijkt. Ik begin toch te denken dat dat gewoon bij deze test hoort misschien? Nu drie keer met diezelfde minder gevoelige test een minimaal tuurstreepje gehad. Als ik goed zwanger zou zijn, zou dat moeten toenemen lijkt me. Gisterenmiddag met een ander merk getest, ook niet een heel gevoelige (die zijn zo duur!), ik had al uren niet gedronken, en die was wit (maar niet goed licht waar ik was) en nu de volgende morgen precies zo'n zelfde lijntje (indrooglijntje?) Dus even samengevat: op NOD minimaal streepje met niet zo heel gevoelige test, 1 dag na NOD helemaal wit met supergevoelige test (als ik de bijsluiter moet geloven) van hetzelfde merk, toen 4 dagen later getest met minder gevoelige test en weer een minimaal streepje dat mijn vriendin ook kon zien, nog een anderhalve dag later met een ander merk getest, wit en later een mini tuurstreep, en nu weer met dat eerste merk minder gevoelige test gedaan, en weer een iniminie streepje Zouzograag: het is niet in de volgorde die jij aangeeft met eerst de gevoeligste test, dus die logica gaat helaas niet op. En inmiddels dus ook nog met een ander merk getest (stel dat dit gewoon een slechte lading is geweest, komt met andere producten toch ook wel eens voor) en die was dus wit voor zover ik kon zien en nu vanmorgen ook zo'n super vaag streepje. Ik heb het idee dat mijn zwangerschapssymptomen minder aanwezig zijn, maar ja, dat blijft toch altijd een beetje moeilijk vast te stellen he? Nog steeds geen teken van ongesteldheid. Ik heb een aantal theorieen: - BBM - Vroege Miskraam - Veranderde cyclus door laatste MA - Laat positief testen Ik heb na de laatste MA zo goed als negatief getest, ruim voor mijn eisprong, dus ga ervan uit dat de hcg daar niet meer van kan komen. Maar mijn lijf heeft tot nu toe altijd 'in de war' gereageerd tot een paar cyclussen na de MA. Ik ben alleen nog nooit eerder zo lang over tijd geweest. Laat positief testen durf ik eigenlijk niet echt op te hopen, want ook dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt. Altijd 1 dag voor NOD positief, en dan zou ik nu pas meer dan een week na NOD positief testen. Kan me haast niet voorstellen. Ik hoop met alles dat ik in me heb dat het geen BBM is. Vanmiddag om 4 uur ga ik naar de dokter. Hij gaat waarschijnlijk met een echo kijken, dus ik zou wel duidelijkheid moeten krijgen lijkt me.... Tja, de hoop op een wonder blijft natuurlijk toch he? Het wordt een lange dag vandaag
Nou, daar ben ik weer. Niet heel veel zekerder maar wel iets geruster. Hij kon nergens echt zeker van zijn, allemaal nog te klein en onduidelijk. Hij zag iets in de eileider, misschien een cyste, misschien the luteal body (gele lichaam?). Hij dacht niet dat de zwangerschap buiten de baarmoeder zat. HIj zag een verdikking van mijn baarmoederwand en hij zag een 'reactie' op een bepaalde plek binnen in de baarmoeder. HIj dacht dat daar het kleintje zou gaan innestellen. Maar hij bleef erg onzeker en wilde geen duidelijke uitspraken doen. Toen ik hem vroeg wat hij zou zeggen als ik vroeg op zijn beste 'gok' zei hij dat hij voorspelde dat het een beginnende zwangerschap was. Ook zei hij dat zo'n vage zwangerschapstest niet veel zegt, kan best een zwangerschap betekenen en die kan dan ook nog goed aflopen. Kan ook vals positief zijn. Maar ja, als ik alles bij elkaar optel: tekenen binnenin mijn lijf, symptomen, overtijd... dan begin ik toch hoopvol te worden. VAndaag bloedtest gehad, zaterdag weer, dan zouden we hopelijk meer moeten weten... Sjonge, wat een spanning! Zou het me dan eindelijk toch nog gegund zijn? Ik hou jullie op de hoogte. Positieve ervaringen van dames met zwakke of negatieve testen ver overtijd en toch nog een goede zwangerschap, zijn zeer welkom!
Nou, de uitslag van de bloedtest is negatief Volgende week weer een bloedtest laten doen, maar ik verwacht niet dat ie dan ineens positief zal zijn. Wat kan het leven toch hard zijn. Als ik dan niet zwanger mag raken, okee, maar dan hoef ik toch niet al die symptomen te krijgen en ook nog eens flink overtijd te zijn? Nou ja, die symptomen heb ik wel vaker gehad na miskramen. Maar overtijd ben ik nog nooit geweest. En dan die vage testen erbij en dat de dokter 'een reactie' zag in mijn baarmoeder... Dan is het toch niet zo gek dat je erin gaat geloven he? Nou ja, het is niet anders. Opstaan en weer doorgaan, ik heb geen keuze Het was ook te mooi om waar te zijn, meteen door zwanger...