Hallo dames, Ik ben een hele poos weggeweest omdat ik vroeg in de overgang ben gekomen. Dat was een hele moeilijke tijd maar nu ben ik spontaan weer 2 x achter elkaar ongesteld geworden en ook nog een cyclus van 28 dagen. ik mocht dus bloedprikken maar nu de uitslag binnen is, is mijn arts op vakantie... hier mijn waardes (geprikt 3e cyclus dag) oestradiol: 0.11 FSH: 15 LH: 6.8 Fsh is echt randje... en LH mag 1- 8 zijn, kan alleen de oestradiol niet plaatsen, ik lees wel dat oestradiol het belangrijkste hormoon is. volgens mij is dit veeeeel te laag. wie weet of je hier iets aan kunt doen? Ik hoop dat jullie mij iets wijzer kunnen maken en ik zou graag advies willen... alvast hartelijk bedankt!!! Mocht je zelf met vragen zitten, stel ze mij ook gerust misschien kan ik jullie ook adviseren. Zijn al 4 jaar bezig en heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. waarschijnlijk is door die operatie bij mij de kans verkeken maar blijf stiekem hoop houden. liefs Bri
De oestradiol moet boven de 0.04 zijn en onder de 1.93, bij jou is hij dus prima. Het hangt van de hoogte van de waarde af waar je bent in je cyclus.. Als hij onder de 0.61 zit, betekend dit dat je zit in je folliculaire fase.. Wel vreemd dat ze dit niet aan je hebben uitgelegd..
Hoi Lotte, Bedankt voor je uitleg!! mijn eigen arts is met vakantie en ik heb de waardes opgevraagd. De assistente wist zelf niet wat het inhield dus ben ik op internet gaan zoeken. Ik ben blij te lezen dat het een goede waarde is. Het is wel heel vreemd en krijg echt kriebels in mijn buik dat het heel misschien toch nog kan lukken om zwanger te raken. In juli bloed moeten laten prikken en zat toen dik in de overgang met alle klachten die daarbij horen. Ik ben toen naar een reform winkel gegaan en mijn verhaal uitgelegd. Ze hebben mij daar vitamine B6 en monnikspeper meegegeven en mij op het hart gedrukt dat ik door moet slikken. zij had daar veel goede ervaringen mee. Volgende week als mijn arts terug is ga ik direct een afspraak maken om te kijken wat er mogelijk is. Ik heb nagenoeg geen klachten meer en had al het vermoeden dat ik een betere uitslag zou hebben. Nogmaals hartelijk bedankt!! Groetjes Bri