Na een miskraam is het altijd afwachten of je cyclus direct weer normaal is. Dus overtijd zijn is nu een beetje lastig begrip, omdat je dat eigenlijk niet weet, (dat kun je pas weten als je je ei ook weet). Daarnaast: na elke miskraam had ik direct de eerste ronde altijd van die zwangerschapsklachtjes en ik ben iig de eerste twee miskramen niet gelijk weer zwanger geweest. Het kan dus ook juist het ontzwangeren van je lijf nog zijn, dat je die symptomen hebt. Moeilijk te zeggen dus, dus gewoon elke 2-3 dagen weer eens een testje wagen, (en dan bedenken dat de eerste positieve test meestal zo ergens is op het moment dat je nog maar zo'n 3 -3,5 week zwanger bent!).
Die teleurstelling wordt niet anders als je vandaag of morgen ongesteld zou worden, dus of je nou test of niet, maakt dan ook niet zoveel uit. En, voordeel van wel testen, is dat je dan straks een beter idee hebt hoe lang je zwanger zou kunnen zijn, (doorgaans dus 3-3,5 week op moment van de eerste positieve test, als eerdere testen negatief waren).
Heb je rond die 2x lichtroze afscheiding ook nog geklust? Want als dat je ei is geweest.... Je zou vanaf de laatste keer lichtroze afscheiding 2 weken moeten gaan tellen en dat zou dan -waarschijnlijker dan je huidige- de goede NOD eerder zijn.
Dag meiden, de test van vanochtend liegt er niet om, ik ben weer zwanger! 2 weken geleden een spierwitte test gehad, en nu een duidelijk streepje. Nog duidelijker dan mijn eerste test bij de vorige zwangerschap. Hoop dat jullie ook snel weer een kleintje mogen verwachten!
FBdB, hoop het ook voor jullie! Is nog maar pas geleden zie ik dat je een miskraam hebt gehad.. Sterkte ermee! Ik heb het er nog wel eens moeilijk mee.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat er geen vruchtje in het vruchtzakje zit. Ik moet donderdag naar de gyn en dan een afspraak maken voor een curretage. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat dit? Ik hoop dat wij hierna ook snel weer een klein wondertje in mijn buikje krijgen!
Kinderwens2012 Volgens mij is dit in verkeerd topic geplaats. Maaar wil je graag antwoord geven! Ik ben vorige week donderdag gecureteerd met 10.1 weken.. Ik wist ook niet hoe het allemaal was en zou gaan en was erg zenuwachtig en zag er vreselijk tegenop! Maar al met al is het echt meegevallen! Ik werd onder een lichte narcose gebracht en 15 minuutjes later werd ik al wakker in de uitslaapkamer.. Je merk er echt helemaal niets van.. en dat vond ik wel een raar idee! Ik heb die zelfde dag en die dag daarna nog gevloeid en heb tot nu toe bruine afescheiding.. je mag na 2 uurtjes na je narcose weer naar huis.. Ik heb totaal geen pijn gehad was wel een beetje suf maar dat was al snel over! Zorg dat je genoeg pijnstillers in huis heb. dan komt het echt wel goed! Span je niet te veel in de eerste paar daagjes.. Maar je merk al snel genoeg wat je wel en niet kan! Succes meid! Weet je al wanneer je moet?
@Jolie29 Ik zie inderdaad dat ik in een verkeerde topic gereageerd heb. Ik moest vrijdagochtend om 10.00 uur in het ziekenhuis zijn en zou zodra er tijd over was geholpen worden. Net zoals jij was ik super zenuwachtig en werd steeds misselijker. Ik moest de kleren voor de OK direct aantrekken en op de kamer blijven omdat ze me elk moment konden halen. Na 6 uur wachten ben ik naar de verpleegsters gelopen om te vragen of ze me niet vergeten waren. De reactie 'Nee hoor, je staat nog op de lijst, nog even wachten'. Vervolgens om 18.00 uur werd me verteld dat er een spoedoperatie tussen gekomen was, maar dat ik de volgende zou zijn. Om 19.30 uur nog niets en kreeg ik uitdrogingsverschijnselen, ze probeerde infuus te prikken, maar na een aantal pogingen besloot de verpleegster te stoppen en de arts assistente te bellen. Deze kwam om 20.00 uur me vertellen dat er weer een spoedoperatie tussen gekomen was en dat ik kon kiezen. Of wachten en rond 23.00 uur geholpen worden óf naar huis en maandagmiddag terugkomen. Ik besloten om te wachten, ik was nog steeds nuchter, zenuwachtig en misselijk... kreeg hoofdpijn en werd dizzy! Ze zou iets later terugkomen om infuus te prikken. Om 21.30 werd het me zo slecht en nog steeds geen infuus, toen ik op de gang liep kwam de arts assistente weer aan. 'Slecht nieuws, weer een spoed ok tussen gekomen, ik moest naar huis, ze hadden het bed nodig en kon de dag erna om 08.30 uur terug komen. Ik moest maar proberen iets te eten' pff... zo misselijk als ik was een glaasje water gedronken en 1 boterham gegeten, maar dit kwam er zo ook weer uit. Zaterdag om 08.30 uur me gemeld en weer moest ik wachten. Gelukkig om 11.00 uur werd ik opgehaald voor de ok. Om 12.15 uur werd ik wakker en om 12.45 uur was ik terug op de kamer. Veel drinken, zodat ik snel kon plassen. Want dan mocht ik naar huis.... maar goed, pas om 16.00 uur kreeg ik mijn eten en moest ik nog even wachten op de arts. Zij kwam om 17.00 uur. Al met al viel de ingreep wel mee, maar vanaf dat de verdoving uitgewerkt was heb ik last van mij onderbuik (nu nog steeds). Ik moet me ook rustig houden, net ff willen opruimen enz. en toen kwam mijn ontbijt er al weer uit. Dat valt me echt tegen, ik las bij vele dat ze een paar uur laten alweer alles aan het doen waren en nergens last van hadden. Hopelijk trekt bij mij alles snel weg.... Hoe gaat het nu met jou? Nog ergens last van? Emotioneel? Heb je de HCG waarde nog getest? Is jou verteld wanneer je weer een eisprong kunt verwachten en je menstruatie?
@Nolewsky Gefeliciteerd... wat een geweldig nieuws! Hoe lang na je MK ben je weer begonnen met klussen? Ow dat geeft me zoveel hoop, vele dames zijn snel weer aangeteld! Ik hoop ook zo... heb nu nog geen eisprong (getest met ovu testen)! Moet nog komen! Geniet ervan en hopelijk gaat nu alles goed!!
Hè meis .. Ik denk dat je geen ovulatie testen meer moet gaan gebruiken !! Dan focus je er echt teveel op ! M'n miskraam ( opgewekt met cytotec ) was op 13 december .. Ik ben eigenlijk 5 à 6 dagen daarna alweer gaan vrijen.. En nu ben ik volgens mijn clearblue test 1-2 wkn zwanger dus nog heel erg pril! We zijn super gelukkig want hiervoor hebben we er 15 maanden over gedaan ! Ze zeggen dat de doorbloeding van binnen dan nog heel erg goed is ! En je zo sneller zwanger word ! Bij mij was dit dus duidelijk het geval! Ben je bezig voor je eerste ?! En wanneer heb je MK gehad !!?? Hoop dat je snel zwanger bent ! Liefs
Ha meid.. Beter niet doen? Ja die focus is misschien wel... Ik heb de MK gehad op 21-01-2012. we zijn ook bexig voor de 1e, 16 maanden geduurt voordat we zwanger werden. Dus ben zo bang dat het nu weer langer duurt. Ik hoop zo dat ik snel weer dat geweldige gevoel mag hebben! Bedankt... Liefs
Lees dat je de clearblue test hebt gebruikt en aan geeft van 1 a 2 week dat zegt helemaal niks hoor die werken, die zijn mij gaf ook aan 1 a 2 week en ik was dus al 6 week en 4 dagen alleen heb ik helaas op 3 jan. een miskraam gehad en nog niet ongesteld geweest dus heb geen fout idee wanneer mijn eisprong nu is dus ik heb vanavond net dipsticks besteld
@Dorientje101 De ongi kan we 6 weken op zich laten wachten he! Ik heb ook geen idee hoe mijn cyclus nu zal zijn, vandaar de ovu testen. Is vandaag al iets donkerder dan gisteren, dus het lijkt erop dat de ovulatie eraan zit te komen. Weet niet of ik er nu wel mee door moet gaan?
ja indd ik weet het. ik heb voor het eerst de ovulatie testen sticks besteld en ga er mooi mee aan de slag. kan ja geen kwaad dus ik zou zeggen gewoon door gaan
Ja dat is ook... en de vorige keer heeft ben ik ook zwanger geworden toen ik ze gebruikte... Ik heb nl een erg onregelmatige cyclus, ben benieuwd hoe het nu na de MK zal zijn.
Ja indd ik ben ook erg benieuwd , want heb nu geen flauw idee wanneer in mijn eisprong nu heb/krijg. vandaar dat ik ze heb besteld. en hoop dat ik snel mijn eisprong krijg, kunnen me vriend en ik weer klussen en ik ook dat het snel weer raak is
Ja dat is vervelend he.. Heb je al controle gehad bij de gyn? Misschien dat hun iets kunnen zien? Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt in je cyclus... Ik ben maar op tijd (10 dgn na de MK) begonnen met de ovulatie testen, maar heb eigenlijk geen zin om super lang te testen. In mijn vorige cyclussen heb ik wel eens 10 dagen zitten testen, dat is gewoon niet leuk...
Hoi Kinderwens2012, Ik zat net eventjes alles terug te lezen en ik heb toen wel jij berichtje gelezen maar ik kon me er niets meer van herinneren.. Het leek wel alsof ik hem net voor het 1st lees... raar! denk dat ik misschien even in een waas heb gezeten.. Iets anders zou ik me niet kunnen bedenken?! Hoe is het met jou? Heb je al een menstruatie gehad of heb jij ergens last van? Ik ben vandaag erg duizelig en heel erg moe! Het begon eigenlijk gister ik was met een vriendin wat aan het drinken ik bleef maar gapen en zeggen dat ik moe was ook was ik steeds licht in mn hoofd en kon haar eigenlijk moeilijk volgen met wat ze allemaal vertelde.. Vandaag heb ik weer zn dag! Ik had voor mijn mk een cyclus tussen de 28 en de 30 dagen.. en ik zit vandaag op dag 28 dat ik mij zo voel... ook heb ik na 2 weken getest en was ik op een ieniemienie streepje na negatief wij waren daarvoor net begonnen met gemeenshap.. en nu zit ik opeens te denken of dit iets kan zijn en beteken allemaal? Ik ben erg benieuwd hoe het met jou gaat! en met de andere meiden natuurlijk! Altijd leuk om van elkaar te horen! Liefs Jolie