lieve allemaal, wie heeft er tips tegen de misselijkheid? Ik ben bijna acht weken zwanger en heb sinds 3 dagen last van misselijkheid en tevens spugen, zelf het water komt eruit. Ik hoop iets te horen!
he bloemetje.. vervelend he die misselijkheid!! Echt tips heb ik niet sorry.. ik ben zelf nu 26 weken en 5 dagen zwanger en van week 8 t/m week 18 elke dag (hele dagen door) misselijk geweest.. zo irritant!! Dat klinkt niet echt opbeurend maar heb zelf ook niet echt iets 'gevonden' wat ertegen hielp helaas!! Hopelijk gaat het bij jou sneller over.. ik wil je toch een fijne zwangerschap wensen!! het enige wat ik me al die weken voor heb gehouden was ''Die misselijkheid zegt in elk geval dat die kleine uk er zit ''
Bij mij hielp het om kleine slokjes cola te drinken tegen misselijkheid. Maar let op dat je er niet al te veel van drinkt. Ik hield 2 glazen per dag aan. Er wordt ook aangeraden om kleine hoeveelheden te eten. Maar als je moet overgeven zou ik je een droge cracker aanraden met een glaasje thee. Ik heb nog niet overgegeven (ff afkloppen). Je wordt namelijk ook erg misselijk van een lege maag. Succes ermee!!
Ik ben er net een weekje vanaf en daar ben ik heel dankbaar voor! Zorg in ieder geval dat je maag niet leeg is. En het hielp bij mij om een zuurtje of pepermuntje in mijn mond te hebben waar ik op kon zuigen, dan hoefde ik niet te kokhalzen. Als het overgegeven aan blijft houden kun je naar de dokter gaan voor medicijnen maar dat heb ik niet gedaan. Verder moet je gewoon vanalles proberen want wat voor de een niet helpt is voor de ander een wondermiddel. Ze zeggen dat gember helpt. Ik had gembercapsules gekocht maar nooit geprobeerd omdat ze zo groot waren haha.
Steeds kleine beetjes eten en drinken. Cola hielp mij erg goed, als je geen koffie drinkt of andere caffeine mag je max 8 glazen op een dag. Alleen eten waar je echt trek in hebt ook al zijn het bv vette happen. Boullion drinken voor de zouten en vocht en naturelchips proberen. Veel rusten en geen inspanning. Ik ben vanaf week 6 tot nu toe musselijk me nog af en toe overgeven aar het wordt wel echt minder hoor! Eventueel je urine laten nakijken op uitdroging bij de huisarts en in de gaten houden dat je niet teveel afvalt. Sterkte.
Mijn verloskundige raadt vanillevla aan tegen de misselijkheid. Wat ik ook gelezen heb op het internet is dat het kan helpen om kleine beetjes te eten voor je uit bed gaat, zoals een beschuitje. Succes ermee!
Als ik dat nog een keer lees op internet word ik gillend gek! Echt op elke site staat dat maar come on, als je heel de dag misselijk bent en moet overgeven gaat dat echt niet werken haha.
Nee, dat kan ik me inderdaad goed voorstellen. Ik ben zelf ook misselijk, maar niet zo extreem dat ik ervan moe(s)t overgeven. Misschien toch een idee wat mijn verloskundige zei over de vanillevla? Gewoon in kleine beetjes. Het schijnt goed te helpen, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet uitgeprobeerd heb, omdat ik niet zo extreem misselijk ben. Succes ermee meis!
Hey meid, Ik moet zeggen dat ik (tot nu toe) nog maar 1 keer heb overgegeven van de misselijkheid, ik zou niet weten wat je moet doen tegen constant overgeven, maar wat ik weet dat kan helpen is: Beschuitjes (dikt de maag inhoud), vanille vla en melk (neutraliseren het zuur) wat ik prettig heb gevonden en makkelijk naar binnen te krijgen op de momenten dat ik erg misselijk was was toost met iets van 2 plakjes kaas. Ik hoop voor je dat je snel van die misselijkheid af bent en makkelijker kunt gaan genieten van je zwangerschap, je weet in ieder geval waar je het voor doet.
Hoi, Hier is het ook sinds een dag of 2 losgebroken. overgeven, misselijk, draailings. en mijn ervaring met de vorige twee is dit tot een week of 16. Al die tips van crackers, beetje thee, gember ,yoghurt helpen hier geen knoert. Ik neem postafene (een middel tegen reisziekte en gekend voor ochtendmisselijkheid). Ik weet het: ik wil liever ook geen medicatie nemen, maar ik heb gisteren de gehele dag op de bank gelegen en overgegeven en ik moet ook werken en op mijn andere kinderen letten. Dus daarom dit middel.