Wie heeft er ervaring met een gynefix spiraal? Ik heb nogal wat problemen met de hormonen in de pil. Ik wil graag overstappen op een koperspiraal en dan de gynefix versie. Deze wordt vastgezet in de baarmoeder waardoor hij ook niet zo makkelijk verloren wordt als andere spiraaltjes. In nederland wordt hij volgens mij nog niet zo heel veel toegepast. Zou iemand mij aan ervaringen kunnen helpen? Bevalt hij wel of niet? Het zou niet erg zijn voor mij als ik iets meer of langer ongesteld ben, maar ik heb nu extreem veel last van hoofdpijn aanvallen en misselijkheid. Hier wil ik graag vanaf.
Hoii Ik heb deze een tijdje gehad. Ben bij het gewone koperspiraal zwanger geraakt, en na mijn bevalling wilde ik toch weer anticonceptie zonder hormonen. Gyn adviseerde toen de gynefix omdat deze idd veiliger zou zijn omdat hij vast zit. Het plaatsen was niet erg prettig, maar dat was meer omdat baarmoeder erg hoog en gekanteld lag. Verder is mijn menstruatie gelijk gebleven met eerst. Was er erg tevreden over!
Geen ervaring met de gynefix of anderen koperspiraaltjes.. Hoop alleen dat je 1 ding wel weet. Bij een koperspiraaltje kan er gewoon elke maand bevruchting plaatsvinden. Het bevruchte eitje kan zich alleen niet (goed) innestelen en hierdoor stoot je lichaam het weer af. Veeel vrouwen vinden dit geen probleem. Ik ken helaas ook iemand die dit niet wist en dit een hele pijnlijke gedachte vond toen ze er achter kwam. Kan je er verder helaas niet mee helpen. Succes!!
Ja dat weet ik.. Maar ja, als je geen anticonceptie gebruikt gebeurd ook elke maand dat je niet zwanger bent hetzelfde.. (bijna elke maand dan). Ik sta daar liever ook niet bij stil. Maar aangezien ik zooo heftig reageer op de hormonen wil ik toch een hormoon-vrije optie. Wordt de gynefix trouwens vergoed? Zo niet, wat kost deze?
Ik heb ook een gynefix gehad en was er zeer tevreden over. Ook mijn menstruatie bleef gelijk en itt eerdere spiralen nooit veel pijn gehad (waarschijnlijk omdat deze wel goed zat). Hiervoor tweemaal de T-flex gehad, maar deze bleven niet op de goede plek zitten. Het zetten is gebeurd dmv een hysteroscopie, maar dat kwam o.a. doordat mijn baarmoeder ook extreem naar achteren is gekanteld is en ze nu zeker wilde weten dat de spiraal goed geplaatst werd. Hier werd het trouwens geheel vergoed. De koperspiraal verstoort het milieu van de baarmoeder zodanig dat de zaadjes langzamer gaan zwemmen en de kans op bevruchting nihil is. Mocht het wel gebeuren dan kan het niet innestelen. Dat er elke maand een bevruchting kan plaatsvinden zou theoretisch kunnen, maar is behoorlijk overdreven.
Ja zoiets had ik gelezen.. wel fijn dat er positieve verhalen over zijn. Ik ga gelijk een afspraak maken bij mijn huisarts, kijken wat hij kan doen voor mij!