Vanmorgen hebben we de GUO gehad. Alles was helemaal okay, alleen het hartje kwam niet goed in beeld.. De hartkamertjes waren wel te zien, maar als er een afwijking zou zijn, was dat nu niet zichtbaar. Over 3 weken moet de echo opnieuw gedaan worden.. Nu ben ik natuurlijk dolblij dat de rest helemaal goed zit, dat ons kindje 2 niertjes heeft, mooie hersentjes, goed groeit en dergelijke, maar dat hartje vond ik toch ook wel érg belangrijk. Er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn, maar de arts kon ook niet met zekerheid zeggen dat wat er te zien was, er ook goed uitzag omdat het gewoon te onduidelijk was Ik had zo gehoopt dat de hele 20-weken echo gewoon één grote geruststelling zou zijn, waar ik weer even op kon teren.. Heeft iemand misschien iets soortgelijks meegemaakt..?
Soms is het iid lastig om te zien. Ik had maandag een guo en uk werkte ook niet mee. Het duurde meer dan een half uur voor de kleine de hand voor de bovenlip weghaalde Ook hier niet het hele hartje in beeld. Wel vond de echoscopiste dat het er goed uit zag en voorziet geen grote problemen meer, ze kon alleen geen goede foto's en filmpjes maken voor het dossier. Ik moet dus ook volgende week donderdag terug. Jammer is het dan he?! Weet je nog niet alles 3 weken wachten vind ik dan wel weer lang hoor.
Hee meissie, ik heb precies hetzelfde meegemaakt een paar weekjes geleden! Alles leek goed en ze kon alles zien, behalve het hartje en dan specifiek de kamertjes en de bloedvaten bij het hart. Ik snap dat je bezorgd bent, dat was ik ook! Maar na even googelen en hier posten kwam ik er ook achter dat dit vrij vaak voorkomt. Het hartje zit nou eenmaal precies op zo'n plek dat je kindje er enigszins goed voor moet liggen en niet al teveel moet bewegen. Ik vind het wel een beetje jammer dat ze je nu drie weken lang laten wachten! Waarom zo lang, zaten ze vol ofzo? Ik had mijn echo op een dinsdag en mocht toen die donderdag gelijk weer lanngskomen, ook omdat ze zagen dat ik erover aan het stressen was. Gelukkig bleek toen dus alles goed. Kun je niet vragen of er toch niet eerder een plekje is, desnoods leg je uit dat je bezorgd bent? Ik ga duimen dat alles goed zit (maar die kans is sowieso verreweg het grootst) en dat je hopelijk toch nog wat eerder al goed nieuws mag krijgen!! EDIT: Ik zag trouwens dat je ook een meisje krijgt Proficiat, meisjes zijn heel erg leuk! (jongens ook natuurlijk, maar goed... )
3 weken wachten vind ik wel lang, gaven ze daar een reden voor? Hier was er een specifiek iets - ik meen hoe een bepaalde slagader verbonden zat aan het hart - lastig te zien, toen had de echoscopiste het er over dat ik dan een dag later terug zou moeten komen. Gelukkig besloot mijn dochter zich toen abrupt volledig om te draaien en toen kwam het hartjedus toch goed in beeld, waardoor ik niet terug hoefde te komen. Maar 1 dag later weer een echo is natuurlijk wel iets anders dan 3 weken later pas weer. Als ze geen reden hadden daarvoor, zou ik gewoon eens bellen en vragen of het niet toch eerder kan!
Geen ervaringen mee dat ze t niet goed konden zien maar na 3 weken een nieuwe echo is veel te lang en volgens mij mag dit niet eens Die echo moet tussen de 19 en 21 weken zijn volgens mij. En wat als er uitkomt dat er wel iets is met t hartje en er is een kans dat je de zwangerschap moet beëindigen dan heb je maar een paar dagen om daar over na te denken want na 24 weken mag je een zwangerschap niet meer afbreken. Dit is natuurlijk de grootste doem scenario die er maar is maar ik zou als ik jou was voor deze week een nieuwe afspraak laten maken. Of begin volgende week
Bedankt voor jullie berichtjes! Toch fijn om te horen dat er in ieder geval al in 3 gevallen niets aan de hand was Ik heb m'n 20-weken echo vrij vroeg gehad (19+2) en over 3 weken zou ze groter zijn en zou er zéker meer te zien zijn.. Ik vond het ook erg lang, maar omdat ik vanwege alle onzekerheid ook al een extra echo krijg met 26 weken, durfde ik er eigenlijk niet zo tegenin te gaan.. Misschien dan toch maar vragen of het niet eerder kan.. Zullen ze blij mee zijn, want met heel veel moeite hebben ze 3 afspraken op 1 dag in weten te plannen (echo, dagcurve en uitgebreide bloeddrukmeting bij de verpleegkundige) Of ik wacht 1 juli af, dan heb ik een pretecho staan bij een verloskundigenpraktijk, waar ze ook genoeg kennis hebben om 20-weken echo's te doen.. Misschien haal ik die anders wat naar voren.. En inderdaad een meisje! Dat jongens leuk zijn wist ik al, maar dat meisjes ook heel leuk zijn, geloof ik direct!
Hoi ik heb dit ook gehad bij dylano en moet een week later terug komen en bleek ook alles goed. dus daar hoop ik ook voor jou op.
Ja ik! Bij de 20 weken echo werd alles gecheckt. Alles lag mooi op schema alles zag er goed uit. Alleen had ze een twijfel bij het hart: of het bloed wel de juiste kamers in stroomde. Ze gaf wel aan dat het een twijfel was ze kon het niet goed zeggen of het wel of niet goed was en daarom werden wij doorverwezen voor een GUO. Nou toch dikke stress natuurlijk want het is gemakkelijk gezegd maar toch ga je een beetje malen wat als. Ik mocht een weekje later gelukkig en alles was goed (de gyneacoloog was zelfs een beetje verbaasd: wat zag de echoscopist dan? nou dit ziet er allemaal volkomen normaal en fantastisch uit (en nogmaals alle metingen gedaan en die waren ook prima) Dus: niet stressen want het is een grote kans dat alles goed is. Twijfel is gewoon een extra check. Al weet ik dat dit gemakkelijk gezegd is dus misschien kun je toch vragen om wat eerder de GUO te hebben. Ik zit er nu weer in: gisteren pretecho gehad wordt er verteld dat de beentjes achterlopen op groei. Maar ik moet me geen zorgen maken. Eh nee. Makkelijk gezegd. VK gebeld en nu toch woensdag maar een groei echo. Wat leuk trouwens een meisje!
Nou, precies dit dus.. In principe is er niets veranderd, vergeleken met vanmorgen. Toen wist ik ook niet of het hartje goed zou zijn of niet, net als nu. Ik had er alleen wel op gerekend dat ik nu iets zou weten en dat ze het niet meteen konden zeggen, vind ik eng. Er hoeft (gelukkig!) niet per sé iets aan de hand te zijn, maar je denkt inderdaad toch; wat als? Ik ben wel blij dat het voor een aantal meiden hier herkenbaar is (en goed afgelopen!), als ik het tegen iemand vertel, krijg ik meteen de reactie 'dat het wel goedkomt'. Die kans is natuurlijk groter, maar tja, die 'wat als' blijft toch door je hoofd spoken.. Ben in ieder geval blij met de berichtjes van jou en mamajanneke, geeft toch weer wat meer moed!
Hier exact hetzelfde gehad. 2 weken later opnieuw een echo en niets aan de hand. Ze vertelde me dat het hartje op dit moment de grote heeft van een euro dus het moet echt goed in beeld zijn om het goed te bekijken.
Ja heel herkenbaar inderdaad. De kans dat het goed is is ook vele malen groter natuurlijk dus daar moet je altijd vanuit gaan. Máár het is wel jouw baby in jouw buik en daar maak je je toch zorgen om. Manlief zei al: ik word alleen maar gestrest van echo's. Wel een beetje waar in ons geval. Sterkte meis laat je het weten als je meer hebt gehoord?
Ik moest bij mn dochter een week later terug...hartje was nog niet voldoende ontwikkeld. Bij de herhaling van de echo bleek er ook helemaal niets aan de hand
Zie dat het bij jou ook aan de vroege kant was...dat was bij mij ook de reden. Ik hoefde me geen zorgen te maken van ze...was gewoon puur nog te vroeg
Ok, ik kan me voorstellen dat de termijn dan idd ook meespeelde bij jou. Waarschijnlijk is de kans heel groot dat ze het sowieso toch wel goed zien bij een volgende echo, maar ze willen je natuurlijk niet voor niets laten komen (kost geld...) en laten je daarom misschien wel overdreven lang wachten- als in zekere voor het onzekere. Fijn dat er nog een pretecho aan zit te komen! Als je het fijn vindt kun je die idd misschien naar voren halen. Maar de kans dat het gewoon goed zit is echt heel groot hoor. Dit komt heel vaak voor!
Hier precies hetzelfde gehad, hij lag er erg onhandig voor. Anderhalve week later nog steeds niet erg handig, maar zover ze kon zien zag alles er gewoon goed uit. Hij lag helemaal met zijn rug naar mijn rug waardoor het dus onduidelijk was. Het is vast allemaal goed hoor, waarschijnlijk heb je gewoon een eigenwijs kindje in je buik!!