Mijn dochtertje heeft sinds vandaag een spreidbroekje. Nu vraag ik me af volgende week moet ik naar het cb en dan meten ze haar weer, maar mag dat met heupdysplasie? Want als ze haar meten dan trekken ze toch aan haar beentjes om die gestrekt te krijgen en dat lijkt mij niet zo bevordelijk voor de genezing.
Ze mogen best even meten hoor, is niets mis mee. Je moet je kindje immers ook verschonen en in bad doen. Dan strekken ze automatisch ook hun beentjes. Dus je kunt gewoon heen gaan en je kindje te laten meten.
Bij Ib heeft ze het heel voorzichtig met zijn goede beentje gedaan. Meer als indicatie, maar zeg het ook dat ze even voorzichtig doen...als je het al wilt. Want het hoeft volgens mij niet, het meten
Er wordt vaak gezegd dat het niet goed zou zijn. Maar ik ben het eens met wat Toys zegt: als je ze verschoont of in bad doet, strekken die kleintjes hun beentjes ook. Onze orthopeed heeft ook gezegd dat het echt geen kwaad kan als dit af en toe gebeurt. Je laat haar toch niet elke week opmeten? Vraag inderdaad of ze het wel even voorzichtig willen doen, niet te hard aan haar beentje laten trekken. En voel je je er zelf toch niet prettig bij, dan laat je haar toch niet meten? Het is heus geen verplichting hoor en je hebt een goede reden om het niet te laten doen. Maar ik ben toch steeds weer te nieuwsgierig hoeveel ze gegroeid is...
Precies, daarom doe ik het ook (ik sta er nl iedere keer weer versteld van hoe hard dat jochie groeit!)