Hallo allemaal, Hopelijk op de juiste plek op het forum Vandaag hadden wij onze 20weken echo en toen bleek dat ons kindje een transpositie heeft. Voor mensen die meelezen en dit niet kennen; Transpositie is dat de aorta en de longslagader verkeerd om zitten. Wat betekend dat het zuurstof arm bloed en het zuurstof rijk bloed de verkeerde kant op gepompt wordt. Na gesprekken met de artsen is de conclusie; Dit is goed te opereren en daarna zal alles zijn zoals het hoort. Ik zal bevallen in het ziekenhuis om meteen de zorg te krijgen die nodig is voor ons kindje. Hij zal zeer snel geopereerd worden en daarna is de verwachting dat alles goed is. ( kort door de bocht natuurlijk geschreven) Ik ben opzoek naar ervaringsverhalen... Mensen die hiermee bekend zijn of in hun omgeving dit verhaal kennen. Ik ben redelijk positief dat alles uiteindelijk goed gaat komen maar hoor graag ervaringen.
Jeetje wat spannend zeg! Goed dat je er vertrouwen in hebt Kan geen kwaad verder zo voor het kindje tijdens de zwangerschap? Dat je nog wel van je zwangerschap kan genieten. Spannende tijd zeg! Veel succes met alles en dat de kleine het maar goed mag blijven doen!!
Hij zit juist goed nu, gelukkig. Er is een opening bij het hart waardoor je ongeboren kindje zuurstof krijgt, dus ook ons ukkie. Wanneer je kindje geboren wordt sluit deze opening binnen een week. Door middel van medicatie is dit te rekken tot 2 weken. Binnen die 2 weken zal hij dus geopereerd moeten worden zodat als de opening sluit zijn hartje het zelf goed gaat doen. Ik blijf onder controle bij de verloskundige omdat de zwangerschap niet anders zal verlopen als bij andere. Wanneer ik richting het einde ga wordt ik natuurlijk goed in de gaten gehouden en opgenomen zodat er wanneer de bevalling begint een goed team klaarstaat om hem op te vangen. Dus eigenlijk vanaf het bevallingmoment wordt het pas heftig... Doordat verder er alles heel goed uitziet op de echo zijn wij zo positief. Er zijn uiteraard wel een hele middag tranen aan vooraf gegaan hoor! Maar het is nu een beetje gezakt en ondanks het heel heftig zal worden is de kans heel groot dat hij hier goed uitkomt en verder gezond zal zijn en blijven wat dit betreft.
Poeh wat heftig. Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel veel verhalen gelezen over kinderen met deze hartafwijking op de site van Stichting Hartekind. Misschien kun je daar eens op kijken voor ervaringsverhalen. Mijn zoontje is geboren met bicuspide hartkleppen met ernstige aortaklep stenose. Het gaat goed met hem maar hij zal in de toekomst nog wel operaties nodig hebben. Veel sterkte!
Dankjewel voor de tip! De termen die je noemt over je zoontje zijn mij geheel onbekend, tot vanmorgen een transpositie ook overigens, maar ben blij te horen dat het goed gaat met hem! Ondanks de operaties die nog gaan volgen hoop ik dat alles stabiel blijft en lekker kan genieten!
Dat lijkt me best heftig. Om te weten dat je kind na de geboorte zo snel geopereerd moet worden. Ons kindje heeft ,zoals ze dat noemen, een 'variatie op het hartje'. De bovenste holle ader is normaal gesproken aangesloten op de rechter boezem. Maar bij ons kindje is die aangesloten op de linker boezem. De echoscopist en de gynaecoloog zeiden dat hij er geen last van zal hebben. Maar toch maak ik me een beetje zorgen. Ik snap namelijk niet hoe hij er geen last van kan hebben. ik moet morgen naar de verloskundige. Dan vraag ik het nog een keer goed na. Ik vind het heel knap van je dat jij er zo rustig onder bent. Ik vind het eigenlijk dood eng. Ondanks dat ze in het ziekenhuis zeggen dat er eigenlijk niets aan de hand is..
In mijn omgeving ken ik iemand bij wie zijn dochtertje dit had. Zij is in Utrecht geopereerd meen ik. Daar hadden ze meer ervaring. Door de operatie heeft ze iets schade opgelopen aan haar stembanden, maar daar merken ze nu niks meer van. Het is een vrolijke, gezonde peuter nu!
Jeetje dat zal wel even schrikken zijn geweest.. Lijkt mij heftig om te horen! Hopelijk komt alles straks na de geboorte gewoon goed!
Ik ken het wel, in mijn familie is iemand zwanger en heeft een paar weken geleden ook te horen gekregen dat hun kindje een transpositie heeft. Zij moeten in Groningen bevallen en verder eigenlijk precies jullie verhaal. Spannend allemaal! De gedachte dat het verholpen kan worden en het kindje verder gezond lijkt vind ik wel geruststellend maar natuurlijk is het heel erg spannend. Word jij ook aan het einde van de zwangerschap opgenomen zodat je meteen in het ziekenhuis bent? En moet je ook naar een ander ziekenhuis? Sterkte in ieder geval!
Hoii Wij moeten inderdaad ook naar Utrecht of Rotterdam! Heel misschien mag ik bevallen in Nijmegen en daarna die kant op of we gaan al direct. Dat horen We maandag denk ik allemaal. Ze gaan We vanaf 34 weken in de gaten houden dat ons kindje niet al van plan is om te komen 😉
Klinkt inderdaad alsof er dan toch wat Is maar neem aan als het ziekenhuis dat zegt dat dat dan ook wel klopt. Wij vinden het ook doodeng hoor maar de verhalen die ik vind zijn zo positief wat betreft de operatie en het leventje daarna.... daar focussen We ons gewoon op. Voor nu heeft druk maken nog geen zin, ik voel me geweldig dat ik mijn mannetje nu in leven houdt en ik vertrouwerop dat hij het straks zelf gaat doen tot de operatie. De zorgen en stress oomen echt wel maar dat duurit nog even... Voor nu ga ik lekker genieten van alles wat We nog moeten aanschaffen en de zwangerschap voor zover ik dat genieten noem. Ik vind het niet zo genieten maar dat Is persoonlijk haha. Het aankomen en groeien... alles gaat steeds minder en het maagzuur heel de dag, pff hihi
Ik ken veel kindjes die met deze hartafwijking geboren zijn. Het is een hartafwijking die goed te behandelen is met een arteriële switch operatie. Hier kun je een aantal verhalen van kindjes met een transpositie vinden Geef Hartekind een gezicht - Hartekind Ik zou zeker bevallen in het ziekenhuis waar je kindje ook geopereerd gaat worden. Dan is je kindje direct op de goede plek als het mis gaat. De kindjes uit Nijmegen worden in Rotterdam geopereerd maar als Utrecht dichterbij is zou je ook daarheen kunnen gaan. Sterkte! Als je kind vlak na de geboorte een openhartoperatie nodig heeft is dat heftig!