hey, Ik ben ondertussen al iets meer dan 16 weken ver en ik voel al vanalles in mijn buik, precies belletjes, kan dit al? Ik heb ook nog een vraagje over schrikken, stel dat ik schrik van een geluid, schrikt de baby dan ook mee? Thanks groetjes Winter ***
Ik voelde in het begin ook een soort van belletjes/plopjes. Dus denk dat je de kleine voelt. Wat betreft het schrikken, ik weet dat de baby over een tijdje kan schrikken van bv geluiden maar volgens mij nog niet bij 16 weken. Bij mij reageert de kleine nu bv op het blaffen van de hond of plotselinge harde muziek.
Ga er maar goed op letten grote kans dat het inderdaad die kleine is.... Heerlijk he! Wat betreft schrikken daar heb ik nog niet echt iets van gemerkt.
Ik denk dat je je baby voelt! Geniet ervan! Vanaf een week of 16 horen baby's erg harde geluiden, geloof ik en vanaf 20 weken horen ze zo goed als alles. Maar of een baby ook schrikt als jij schrikt, dat weet ik niet.
16 wkn is nog wat vroeg (voor een eerste dan), maar als bijvoorbeeld je placenta aan de achterkant ligt, dan kan het heel goed. Hard geluid moet natuurlijk wel door een dikke buik- en baarmoederwand heen, dus het schrikeffect bij uk zal een stuk minder zijn. Maar als z'n oortjes op een gegeven moment zijn ontwikkeld, dan zal ie ook kunnen schrikken van hard geluid ja. Vanaf week 22 ofzo geloof ik. Maar als jij natuurlijk een hele rare sprong maakt van schrik en/of je hart gaat opeens heel snel kloppen, dan kan uk daar ook op gaan reageren.