Ik woon sinds dit jaar in een heerlijk burgerlijke wijk in Rotterdam waar ook veel kinderen wonen. Ik verwacht dat er veel langs zullen komen voor St. Maarten, maar vind het moeilijk in te schatten hoeveel ik in huis moet halen. Wat zijn jullie ervaringen? Of doen ze hier überhaupt niet aan St. Maarten? Ik kom uit het katholieke Noord Holland, daar was het zo vanzelfsprekend maar ik weet niet zo goed wat ik hier moet verwachten.
Even bij de buren vragen denk ik! Heb ik ook gedaan en schrok er van! De buurvrouw zei dat er hier misschien 5 tot 10 kinderen aan de deur komen! Ik ben gewend dat er zo'n 200 langs komen! Das een heeeeeeeeeeeel verschil!
ik weet niet of je kinderen moet verwachten eigenlijk.. ik woon niet in rotterdam ook niet in de buurt maar een vriendin van mij woont er wel en ik heb haar er nog nooit over gehoord. er zijn veel plaatsen waar ze er niet aan doen hoor, ik heb dit zelf als kind nooit mee gekregen ik ken het ook haast niet
In Rotterdam wordt geen Sint Maarten gevierd. Maar ja, je weet nooit, dus kunt maar beter iets in huis hebben voor het geval dat.
Ik kom zelf uit Rotterdam en woon daar heel me leven al, ik ben er niet mee opgegroeid en heb ook nooit kindjes zien lopen ook niet met Halloween, nu woon ik in Hoogvliet (ook wel r'dam) in een kindvriendelijke wijk en hier zie je wel wat kindjes lopen, maar ik heb ze nog niet aan me deur gehad
Bedankt voor jullie reacties! Ik had er met Halloween een paar (5 ofzo) had ik niet verwacht maar had gelukkig wel iets in huis. Ik ga het toch maar even aan de buurvrouw vragen.
mamvannu? waar woon jij dan dat er zoveel kindjes langs de deur komen? woon zelf in zuiden van het land.. iedereen gaat braaf met lampion naar kerk en daarna naar st maartenvuur.. maar niemand gaat langs de deuren. heb het ooit wel geprobeerd met mijn kinderen.. maar deed ook niemand open als ze zagen dat er een kindje met lampion voor deur stond..
Vorig jaar hadden wij zo'n 15 kinderen aan de deur gehad. Dus dit jaar ga ik weer uit van zoveel... Ik heb twee 500 gram zakken gehaald met marsjes, snickertjes, bounty's etc..... Op = op hoor. Dan hebben ze dikke pech, als er toch meer langs blijken te komen.
Hier ongeveer 20. Maar ben morgen niet thuis dus ben jufvrouw kikkerbil die niets geven wil. Ik ga met mijn nichtje en neefje lopen bij mijn moeder in de buurt daar komen denken 50 a 60 kinderen. Ik heb wel wat gekocht voor de buurjongetjes geef ik wel voor de tijd want die wil ik niet over slaan.
ik ben ook heel veel kinderen gewend vanuit het noorden uit maar hier dus echt niets vind het echt raar gewoon
Ik woonde eerst ook in Gelderland en eerlijk gezegd kende ik het toen helemaal niet. Nu woon ik twee jaar in Groningen en het was echt iets nieuws voor me.....
Ik ben ook heel benieuwd, we wonen sinds dit jaar in een kinderrijke buurt in een eengezinswoning. Ik heb wat zakken twix enz gekocht die in de aanbieding waren en zie het wel.
Haha Hier zitten de zakken met chocola me ook aan te gapen vanaf het aanrecht, alsof ze steeds zeggen tegen me: "Pak maar lekker!" Maar ik heb me tot nu toe ook in kunnen houden.
Ik woon nu ruim 2 jaar in een nieuwbouwwijk en ik had ook geen idee wat ik moest verwachten... Ik had maar voor de zekerheid veel snoep in huis gehaald, resultaat; 3 kinderen! Dus vorig jaar maar niet zoveel gehaald, resultaat... ruim 30 kinderen! Uit nood moest ik fruit delen, nogal teleurstellend voor die kids... ze zeiden niks, maar die gezichten spraken boekdelen. (euh... dank u wel, een mandarijn, fijn ) Nu ligt hier uiteraard genoeg.
hahaha ja ik weet ook niet wat te verwachten, vieren doen we zeker hier wel, maar thja woon nog niet zo lang in dit dorp, dus heb eigenlijk geen idee hoeveel kinderen aan de deur komen, de buurvrouw kon me ook niet helpen, we zien het wel, we hebben wel genoeg, en wat overblijft komt ook wel op
Ik kom ook uit het noorden en vroeger altijd zelf gelopen en hoopte dat later met mijn kinderen te doen. Helaas, vorig jaar hierheen (gelderland) verhuisd en hier doen ze er niks aan. (nou ja, ze gaan met groep 1 een rondje om school lopen met zelfgemaakte lampion). Volgend jaar is het op vrijdag volgens mij en dan gaan we mooi naar mijn ouders! Die wonen in het noorden