Ben me kapot geschrokken.. auto in de slip!

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke1983, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi allemaal,

moet het even van me af schrijven:
    het sneeuwt hier heel hard en er was nog niet gestrooid, dus toen mijn vriend en ik heeeeeeel langzaam van een verjaardag naar huis reden (ongeveer 20 min rijden) en de snelweg op wilde draaien raakten we in een slip! we hadden totaal geen controle meer over de auto en draaiden zo overdwars de snelweg op!
    ik schrok me kapot, was bang dat er een auto tegen ons aan zou knallen maar iedereen reed heel langzaam natuurlijk.
    geen schade dus we konden gewoon doorrijden naar huis maar ik was echt even heel erg bang!
    mijn vriend reageerde trouwens meesterlijk en deed precies wat hij moest doen, niet fel remmen enzo.. echt heel fijn!

pffff...
    gelukkig zijn we weer veilig thuis!

groetjes Marieke

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh ik ken het, heel eng is dat. Gelukkig zijn jullie goed thuis gekomen en zijn er geen ongelukken gebeurd.

Maare.........niet gestrooid? Wat is dat voor gekkigheid. Deze sneeuw is al dagen van te voren voorspeld. Raar hoor.

3. Marieke1983

is ook idioot.. nu zijn ze hier heel erg aan het strooien maar dat hadden ze best iets eerder kunnen doen...
    ik heb nog in de auto naar die verjaardag gebeld waar we vandaan kwamen om de mensen die nog moesten rijden te waarschuwen.

4. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Dat is niet gek dat je jezelf rot bent geschrokken zeg.
    Gelukkig is het goed afgelopen.

Vanmorgen op de radio gaven ze dit weer inderdaad al af.

Ik stap om deze rede ook niet in de auto met dit weer, stap nog niet eens op de fiets zo bang ben ik.

Hoop dat je snel weer bekomt van de schrik.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben we het ook al eens gehad.sinds dien hebben we winterbanden haha

ja schrikt je echt kapot

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Strooien heeft weinig zin als t nog moet gaan sneeuwen of nog sneeuwt.
    Na een mum van tijd ligt er weer n dikke laag op.

Ik vind t wel een mooi gezicht, zo'n pak sneeuw overal. Wij konden net ook niet harder dan 20. Hier was nog niet gestrooid, ze doen eerst de balngrijke wegen en dan pas de rest. Laten wij nou net op die rest rijden. En zometeen moeten we weer weg. Op tijd vertrekken dan maar.

Gelukkig kennen de meeste mannen wel omgaan met een slippende auto.
    Ooit wil ik eens zo'n slipcursus gaan doen. Altijd handig, toch?

7. Marieke1983

hier hebben ze alleen de kleine wegen gestrooid, hoorde net dat de snelwegen nog wit zijn :(

en mijn vriend is niet echt de beste chauffeur :oops: daarom vond ik het zo super dat hij het zo goed deed. hij is ook minder geschrokken dan ik, maar dat is meestal als je zelf achter het stuur zit.

ik weet wel dat er meer zijn nu met dit weer, die slippen, maar die berichten over 9 doden tot nu toe vind ik wel creepy. iedereen rijdt toch langzaam nu? hoe kan dat dan?

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ohnee dames ik raak helemaal in paniek van dit topic...

Het zit zo, ik moet morgenvroeg zelf naar het werk rijden en eerst nog naar het kdv. Dat is een behoorlijke rit. Maar aangezien ik niet durf te rijden met dit weer heb ik het ook nog nooit gedaan...
    Maar ik moet morgenvroeg en ik wil dus echt niet. Ben zoooo bang dat ik een ongeluk krijg of ga slippen. En weet echt niet wat dan te doen...
    :cry:

9. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Klinkt bekend in de oren, wij kwamen 2 jaar geleden van kennissen af toen het plots ging sneeuwen en niet een beetje ook!
    Op de terug weg moesten we remmen, en stonden achterstevoren op een 2 baansweg...

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Oww jakkes....
    Mijn man moet zometeen 2 uur rijden naar de kazerne. Hij gaat expres al vanavond weg en niet morgenochtend om 5.30u, omdat dan nog niet alle wegen gestrooid zijn.
    Gelukkig is hier in het noorden nog geen sneeuw blijven liggen.

11. Marieke1983

he jakkes, kan het me helemaal voorstellen..kun je je man/ vriend niet lief aankijken?

klinkt misschien stom, maar ik was zo geschrokken vanmiddag dat ik eraan blíjf denken.. hoe stop ik dat?

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Dat iedereen langzaam rijdt met dit weer moet je niet te hard zeggen hoor. We hebben een keer meegemaakt dat we vanuit Zeeland naar huis moesten rijden. We waren net onderweg en toen begon het keihard te sneeuwen. We reden over de sluizen en binnen een mum van tijd zagen we de weg niet meer. Afijn, op de 1 of andere manier zijn we toch naar de snelweg "gekropen" en daar was de weg wat beter te zien, maar nog steeds erg wit en glad. Wij reden op de meest rechterbaan, in kolone, ongeveer 40 kilometer per uur. Sneller rijden was absoluut onverantwoord. Nou, je wil niet weten wat ons aan de linkerkant voorbij suisde :confused: Zelfs vrachtwagens gingen ons met een behoorlijke snelheid voorbij, niet normaal. De weg bestond uit 3 banen en op de meest linker rijstrook reden mensen nog rustig met 100km per uur door, stelletje idioten. Het is niet dat ze alleen zichzelf hebben als ze in een slip raken, maar 9 van de 10 keer nemen ze ook een ander mee, die wel heel voorzichtig rijdt....Wij hebben over deze helse rit zo'n 7 uur gedaan, terwijl we normaal met zo'n anderhalf à 2 uurtjes wel thuiszitten..Mijn man was bij thuiskomst helemaal kapot, gewoon van het turen en concentreren...

En tegen sneeuw is inderdaad niet te strooien. Ze doen het wel, maar vaak in combinatie met sneeuwschuivers..

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Vriend moet ook werken... Hij moet helemaal naar Roermond rijden en vertrekt al veel vroeger :confused: :(

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis

dat is heel simpel hoor ze rijden op de meest linker baan omdat daar de sneeuw vers is en dus nog niet glad de kans dat je daar in een slip raakt is kleiner als op de rechter baan.
    zelfs met adr word er gezegt gewoon op de linkerbaan en dan door rijden.

15. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Brrrrr..... griezelig weer dit.

Je staat er idd soms versteld van hoe sommigen rijden met dit weer, echt absurd gewoon.
    Wij hebben winterbanden onder de auto, niet dat je dat totaal beschermd, maar je hebt wel meer grip op de weg, kortere remweg etc.
    Het geeft mij iig wat meer zekerheid, aangezien ik nogal een angsthaas ben wat dit betreft. :pale:

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ja, 100 kilometer per uur zeker :( . Sorry hoor, maar ook verse sneeuw is glad, hoef je alleen maar een keertje voor op wintersport te gaan. Mensen in Nederland onderschatten de boel gewoon, omdat ze niet vaak genoeg in deze situaties komen.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb een huis in oostenrijk dus ik weet wel dat sneeuw glad kan zijn en toch rij ik met een vrachtwagen 36 ton benzine gewoon 80 over de snelweg in de sneeuw

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Gatver, dat lijkt me echt supereng!
    Gelukkig is het allemaal goed afgelopen dankzij de rijkunsten van je vriend!

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nou sorry, voor mij ben je hartstikke gek en ik hoop jou nooit tegen te komen wanneer ik met mijn gezin in ons scenicje me eigen wèl aanpas aan de weerssituatie! En nu kun je wel zeggen dat je ervaring en weet ik veel heb, maar ook niet alle vrachtwagen chauffeurs/feuzes hebben de wijsheid in pacht. Je hebt er zat die zich wel netjes aanpassen en wel oog hebben voor hun mede weggebruikers. Mijn vader is ook jaaaaren vrachtwagenchauffeur geweest, dus weet ook heel goed waar ik het over heb, ookal heb ikzelf dan nooit achter het stuur gezeten...

20. Marieke1983

dat de linkerbaan minder glad is klopt ook niet, dat gezin dat afgelopen weekend om is gekomen slipte tijdens een inhaalmanouvre... vreselijk!

Deel Deze Pagina