Dubio

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Haiko7, Apr 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

Apr 13, 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo,

Ik heb eigenlijk een vraag.

Ik heb PCOS, heb een zoontje (spontane zwangerschap).
    Zelf ben ik pas 1 jaar aan het proberen voor een 2e kindje. Omdat ik PCOS heb, nu met Clomid. In januari ben ik hierdoor zwanger geworden van een tweeling. Helaas liep dit niet goed af, 26 maart jl. gecuretteerd.

Nu weet ik niet wat ik moet doen, mijn gevoel en verstand staan haaks op elkaar.

Ik zit niet zo lekker in mijn vel, er is veel gebeurd los van mijn huidige miskraam. Maar ik wil zo graag een groot gezin (ben nu 31 jaar). Ik heb wat spanningsklachten, maar hier werk ik hard aan. Ben begonnen met Yoga, sporten etc.

Door de clomid werd ik nog labieler dan ik al was.
    Wel of niet weer gaan proberen?
    Voorlopig rust nemen?
    Met clomid proberen?
    tijdelijk spontaan proberen?

Wat raadden jullie me aan?

2. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    #2 Babke, Apr 23, 2013
    Last edited: Apr 23, 2013
    Hoi Haiko, ik heb ook pcos en ik slik ook clomid. Ik had hier ook stemmingswisselingen van. Op advies van d emesoloog heb ik 2 homeopatische middeltjes toegevoegd en alle negatieve emoties door clomid zijn echt weg. Ik zit nu weer optimaal in mijn vel zeg maar. Ik zal je niet doorgeven welk middel het is, omdat dat echt per persoon kan verschillen, maar wellicht dat het een idee is om eens een mesoloog te raadplegen. Dat is sowieso handig met pcos. Zij hebben goede tips over voeding e.d. En zij kunnen precies uitmeten bij jouw lichaam waar je tekorten hebt in voeding. (vitamines bijvoorbeeld, ik had te weinig omega dus moest meer vis gaan eten) Met voeding kun je al veel bereiken met pcos. Misschien is www.pcosdietsupport.com iets voor je. Ik heb er wel nuttige info vanaf gehaald. Ik heb me overigens ook aangemeld (kost 12 euro voor 8 weken ofzo), dus als je de dieetplannetjes eens wil inzien die ik gehad heb kun je een pb sturen met je mailadres, dan krijg je die van me.

Ik heb overigens zelf ook overwogen om even een paar maanden te stoppen met clomid, maar omdat het snel beter ging, heb ik dat uiteindelijk nog niet gedaan.

Als je je echt rot voelt onder clomid zou ik die mesoloog overwegen en eventueel een rustpauze, al is het maar een maandje.

Share This Page