oi dame.s Ik heb even een vraag over metformine. Zal mijn verhaal hier neerzetten. Ik spuite menopur verschillende eenheden? , maar de follikels reageerde er niet op als ze 13 mm zijn dan gingen ze weer krimpen. dus we zijn maar gestopt. had ook al een cyclus van ongeveer 45 dagen. 13 juli gesprek gehad met de arts, Die zei kan niet heel veel meer voor je doen Je reageert niet op de hormonen dus ivf enz heeft dan ook geen zin Daar schrok ik erg van. Dacht en nu Ze wou bloed laten prikken op hormonen schildklier vervroegde overgang en suikerziekte. En ze wou aan collega.s vragen of hun mischien nog wat wisten wat we kunnen proberen. 20 juli heeft ze gebeld alle uitslagen vam de bloedonderzoek waren goed Gelukkig!! De artsen stelde voor om metformine hci mylan 500mg te slikken is voor de suikerziekte maar ze geven ook aan vrouwen met pcos Nu is mijn vraag? Zijn hier dames die het ook gebruiken en heeft het geholpen Sorry voor het lange verhaal soms is het fijn om van je af te schrijven
Hoi! Sorry ik heb je post gemist gisteren. Ik gebruikte ook metformine, maar de vork zit wel iets anders in de steel. Ik heb diabetes, type 1. Maar dat wordt doorgaans behandeld met alleen insuline (kan niet anders). Ik heb een aantal maanden geleden zelf om metformine gevraagd om sneller zwanger te kunnen worden. Ik kreeg 2x 500 per dag.. het verlaagd de hoeveelheid insuline die je gebruikt, ook als je geen diabetes hebt. Dus als je bijvoorbeeld eerst 200eenheden nodig had voor wat je eet, dan kan het zelfs halveren naar 100eh. Een hogere insulinegevoeligheid heeft invloed op je pcos, ook als je geen diabetes hebt. Metformine helpt daarbij! Wat je verder nog zou kunnen doen om dit te verbeteren is je koolhydraten beperken (niet extreem maar begin bij snoep koek vruchtensap, frisdrank en witte pasta). En iedere dag iets van extra beweging doen, een half uur wandelen bijv. En alcohol helpt ook met insulinegevoeligheid maar dat zou ik niet aanraden Of het bij mij geholpen heeft is de vraag, clomid 50 (waar de eerste zwangerschap mee lukte) is mijn ei niet gesprongen (wel bijna, 16mm), en bij clomid100 was het dus in 1x raak. Ik moet zeggen dat ik de metformine wel trouwer slikte @clomid100. Of ik moet stoppen met de metformine nu is dubieus. Maar het heeft dus geholpen denk ik
Bedankt voor je verhaal Ik moet 1 week 1 per dag slikke Week 2 :moet ik 2 tabletten per dag. Week 3 moet ik 3 tableten per dag Vanaf morgen is het week 2 Hoop dat het helpt Heb zeld ook clomid gehad en puregon